naald slopen met scratchen?

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56
Kan ik mijn naald van mijn pick up slopen als ik ermee ga scratchen. Ik gebruik een normaal oud model.

Verwijderd

Ik heb er geen verstand van, maar je ik kan je wel beloven dat ie na een tijd de geest geeft ja. Oplossing....niet scratchen

Verwijderd

Ja, een normale naald vind het niet echt een feest wanneer je de plaat de andere kant op spint. Je kunt ook speciale scratch naalden kopem, maar die zijn denk ik meer voor degenen die echt goed en lang achtereen kunnen mixen/scratchen (ik weet niet hoe goed jij bent)

Als je verder ' normaal' spul hebt, dan is scratchen op een 'standaard' tafel niet echt aan te raden. (er komt nu het woord ' elliptische naald' naar boven en ik weet even niet exact waarom :P )

Verwijderd

je moet een element van bijvoorbeeld Stanton hebben ofzo. dan verneuk je je plaat ook niet

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op donderdag 16 mei 2002 12:44 schreef dish3r het volgende:
je moet een element van bijvoorbeeld Stanton hebben ofzo. dan verneuk je je plaat ook niet
euhm, platen hebben altijd direct contact met naalden, dus tja op ten duur verneuk je ze toch wel :S

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Voor DJ's wordt heel vaak (bijna altijd) de Stanton DJ500 gebruikt.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

en een niet band-driven platenspeler....

zoals de bekende technics SL1200MKII

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
de naald bij een normale pick-up staat zeg maar zo op de plaat:
code:
1
___/___

als je die plaat dan terughaalt zeg maar, heb je kans dat de naald dus breekt.
bij een draaitafel staat de naald er recht op
code:
1
___|___

dan kan de naald dus niet breken, uiteraard is die naald van een draaitafel ook van een harder materiaal gemaakt :)

dacht dat het zo zat ;)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Een naald staat altijd recht hoor. Je wil in principe een zo'n klein mogelijk kontaktvlak met de plaat. En als je hem scheef zet, dan ga je hem als het ware in de lengte in de groef leggen. Dat is slecht voor het volgen van de bochten ;)

Er is geen verschil tussen een pick-up en een draaitafel behalve dat het beter klinkt om draaitafel te zeggen. Er is ook geen verschil tussen een receiver en een ontvanger. Maar je kan nu eenmaal meer geld vragen voor een Receiver dan voor een radio.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 14:00 schreef DaDaJoker het volgende:
Voor DJ's wordt heel vaak (bijna altijd) de Stanton DJ500 gebruikt.
die ken ik niet..ik gebruik de AL500...

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:48

w00Dy

Make soap, not war

[b]Op donderdag 16 mei 2002 14:11 schreef veldmuis
code:
1
___|___

dan kan de naald dus niet breken, uiteraard is die naald van een draaitafel ook van een harder materiaal gemaakt :)

dacht dat het zo zat ;)
volgens mij zijn ze beide van diamant :P

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 17:50 schreef w00Dy het volgende:

[..]

volgens mij zijn ze beide van diamant :P
een pickup naald hoeft niet bepaald van diamant te zijn hoor

toch :?

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 18:10 schreef veldmuis het volgende:

[..]

een pickup naald hoeft niet bepaald van diamant te zijn hoor

toch :?
hoeft niet, maar is wel aanbevelingswaardig...

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:48
Op donderdag 16 mei 2002 14:44 schreef Ortep het volgende:
Een naald staat altijd recht hoor. Je wil in principe een zo'n klein mogelijk kontaktvlak met de plaat. En als je hem scheef zet, dan ga je hem als het ware in de lengte in de groef leggen. Dat is slecht voor het volgen van de bochten ;)

Er is geen verschil tussen een pick-up en een draaitafel behalve dat het beter klinkt om draaitafel te zeggen. Er is ook geen verschil tussen een receiver en een ontvanger. Maar je kan nu eenmaal meer geld vragen voor een Receiver dan voor een radio.
HO FF dat is HELEMAAL NIET waar pak jij maar is een oude draaitafel en kijk is hoe die naald staat

bij schratchen gaat een oude speler in principa NIET kapot mits je niet gaat winde (herhalen van stukkies) dan is ie zo naar de klote

maar ja ik zou et gewoon lekker proberen je platen overleven het wel.... en als je naald breekt dan koop je gewoon gelijk een dj naaldje van 15 euro ofzo..

suc6.......

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

je kunt ook nie met een gewone pickup scratchen,
omdat dat een harde naald is en erg gevoelig dus die breekt af als je dat doet en het is ook nie echt goed voor de plaat. >:)
Er zijn speciale naalden ervoor om mee te scratchen, die zijn wat steviger.
Mot je maar ff vrage bij een winkel die draaitafels enzo verkoopt of ze die hebben. :)
Pagina: 1