3DMARK 2001 SE wilt niet draaien op XP bak

Pagina: 1
Acties:

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb 3Dmark 2001 SE gedownload, en geinstalleerd. Maar nu als ik het icoontje dubbelklik , dan krijg ik een schermpje met de volgende melding : 3Dmark2001 SE was not able to Detect the required minimum features in your 3d accelerator.
Please ensure your DirectX installation is working properly and that you have the proper drivers installed.

Nou ik vind dit toch ZO vreemd he, ik heb Windows XP, daar hoef je geen Direct X op te installeren, omdat die er al opstaat. En ik heb de 28.32 officiele Drivers van Nvidia die samen gaat met mijn GF3.

Zie specs beneden voor meer info over mijn pc.

Kan iemand mij vertellen hoe ik 3Dmark2001 SE kan draaien, en dit probleem op te lossen?

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Heb je het ook geprobeerd met oudere drivers bijvoorbeeld 23.11 ??

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

ik zou voor de zekerheid toch maar even kijken welke versie van DirectX je hebt en eventueel 8.1 opnieuw erop zetten

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Ook.

Ik heb een programma die bij mijn video kaart hoort, Experttool.

Het is een handige tooltje om je vidkaart te kunnen clocken. Maar ik zie nu ook net bij Direct X information Tab-blad : Direct X 0 is installed. Nou nu Snap ik er geen bal van, er staan zoveel dingen zoals D3d,Sound,play,input etc.

Hoe kan ik de Direct X op windows Xp upgraden of herinstalleren? er moet toch een mogelijkheid zijn?

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 12:29 schreef Andamanen het volgende:
ik zou voor de zekerheid toch maar even kijken welke versie van DirectX je hebt en eventueel 8.1 opnieuw erop zetten
Ik kan nergens een Direct X versie 8.1 downloaden voor WINDOWS XP, hij staat er namelijk al op vanaf het installeren van Win XP, maar als jij voor mij een link kan regelen, dan zou dat fijn zijn, ik heb gezocht en gezocht.

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik denk dat je gewoon de win2000 versie kunt gebruiken

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
dat kan niet, ik heb die al geprobeerd.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Nou ik heb nog meer info gevonden, ik heb de DirectX diagram gedraaid : DxDiag.

En daar heb ik de 2 tests geprobeerd van DirectDraw & Direct3D. de DirectDraw ging goed, en bij de Direct3d Test, ging er iets mis, ik kreeg dan de volgende melding onderin te zien : Direct3D test results: Failure at step 5 (GetDeviceCaps): HRESULT = 0x8876086a (3D not available)

Nou er is blijkbaar echt iets mis met mijn Direct X installatie.

help please.

• danplo
  • Laatst online: 21:02

danplo

The Force is strong with me

Op donderdag 16 mei 2002 12:35 schreef HENNEP het volgende:
dat kan niet, ik heb die al geprobeerd.
anders instaleer je windows xp even opnieuw erop zal wel even iets niet goed zijn gegaan met instaleren misschien is er wel meer niet goed geinstaleerd.
windows xp is zo weer opnieuw erop gezet half uurtje hooguit.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Probeer dit eens:

in het diagnotische menu van DxDiag onder het beeldscherm tabje:

Kijk of Directdraw, direct3d en agp texturing aanstaan.
Zet direct3D UIT en weer AAN

probeer eens of het nu wel werkt.

Verwijderd

Klinkt grof maar install windows ff opnieuwe :Y)

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 12:49 schreef Andamanen het volgende:
Probeer dit eens:

in het diagnotische menu van DxDiag onder het beeldscherm tabje:

Kijk of Directdraw, direct3d en agp texturing aanstaan.
Zet direct3D UIT en weer AAN

probeer eens of het nu wel werkt.
GVD joh HET WERKT!! hoe kan dat nou he? Oh wacht nu wel effe die 3dmark 2001 se testen hehe

Hartstikke bedankt voor je info. ;)
[EDIT] JA HOOR SISOFT DOET HET NU!!![EDIT]

THANKS ALOT!!! *D

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 13:34 schreef HENNEP het volgende:

[..]

GVD joh HET WERKT!! hoe kan dat nou he? Oh wacht nu wel effe die 3dmark 2001 se testen hehe

Hartstikke bedankt voor je info. ;)
[EDIT] JA HOOR SISOFT DOET HET NU!!![EDIT]

THANKS ALOT!!! *D
Ik ben heeel blij voor je :)

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Nou ik heb een test gedraaid, en mijn score is 5996, ik heb het vergeleken met andere score's en het lijkt dat ik 1000 punten lager lig dan andere mensen.

Het zou kunnen dat hun DDR ram gebruiken. Maar is dit nou een goede score of niet?

Zo niet, wat kan ik doen om mijn score hoger te krijgen?

• danplo

danplo

Op donderdag 16 mei 2002 14:15 schreef HENNEP het volgende:
Nou ik heb een test gedraaid, en mijn score is 5996, ik heb het vergeleken met andere score's en het lijkt dat ik 1000 punten lager lig dan andere mensen.

Het zou kunnen dat hun DDR ram gebruiken. Maar is dit nou een goede score of niet?

Zo niet, wat kan ik doen om mijn score hoger te krijgen?
je moet niet echt kijken wat die mensen halen met de beste scores want die hebben een zo hoog opgetweakte computer dat daar niet mee te vergelijken valt.
zelfde als ik .....ik heb dan die leadtek ti4600 kaart en mijn beste score is 10808 en de beste score daar is 15888.
zo zie je maar dit is meer dan 5000 puntjes scheeld.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Damn, dat is wel een groot verschil ja, maar kijk mijn computer is standaard niet getweakt of wat dan ook, ik vind het hartstikke stom,behalve als je genoeg geld heb, ik kan niet elk jaar een nieuwe pc kopen, en dat heeft ook geen zin.

Tweaken betekent voor mij Sneller kapot maken.

Maar is mijn score goed voor een standaard computer van deze snelheid?

• danplo

danplo

Op donderdag 16 mei 2002 14:26 schreef HENNEP het volgende:
Damn, dat is wel een groot verschil ja, maar kijk mijn computer is standaard niet getweakt of wat dan ook, ik vind het hartstikke stom,behalve als je genoeg geld heb, ik kan niet elk jaar een nieuwe pc kopen, en dat heeft ook geen zin.

is een hele mooie score zelfs met je standaard setting.
ik heb zelf een leuke site voor je zie je alles over je eigen kaartje.
ook scores wat ze gehaald hebben met 3dmark2001se.
http://www.trainwrecker.com/Reviews/gainward/Gainward.htm
ik hoor wel wat je reactie is over jou score.
mijn score standaard was ook 10091
en getweakt 10808 het scheelt een hoop hoor.
succes ermee.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 14:26 schreef HENNEP het volgende:

Dat jij tweaken "hartstikke stom" vind is jou mening en die respecteer ik. Toch wil ik me een beetje verdedigen. Ik heb in mijn pc niks getweaked maar mijn nieuwe GF4 Ti4200 toch wel hoor. Standaar loopt hij core/mem: 250/444 maar hij kan echt zonder problemen naar 300/530 (aangezien er Samsung 4ns geheugen op zit en de core is niks anders dan een Ti4600 core die standaard op 300 loopt. Ik heb bij het tweaken wel gezorgt voor een goede airflow bij mijn videokaart, 2x 80mm (lage toeren, dus niet te horen) :9 )

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
ik vind het niet stom hoor, ik vind het juist hartstikke COOl, maar Ik vind het ook weer Hartstikke zonde.

De levensduur van je apparatuur wordt zo veel meer verminderd, en dat vind ik nou weer jammer.

jouw GF4 zal minder langer leven dan mensen die 'm niet Oc'en.

• danplo

danplo

Op donderdag 16 mei 2002 15:33 schreef drax het volgende:

[..]

Dat jij tweaken "hartstikke stom" vind is jou mening en die respecteer ik. Toch wil ik me een beetje verdedigen. Ik heb in mijn pc niks getweaked maar mijn nieuwe GF4 Ti4200 toch wel hoor. Standaar loopt hij core/mem: 250/444 maar hij kan echt zonder problemen naar 300/530 (aangezien er Samsung 4ns geheugen op zit en de core is niks anders dan een Ti4600 core die standaard op 300 loopt. Ik heb bij het tweaken wel gezorgt voor een goede airflow bij mijn videokaart, 2x 80mm (lage toeren, dus niet te horen) :9 )
precies ik het zelfde ik heb verder ook niks getweakt. alleen wat jij ook doe.
mijn ti4600 kaart die doe ik tot het uiterste tweaken.

Pagina: 1