• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 16:52
We hebben thuis op verschillende plekken een telefoon aansluiting. We gebruiken 1 nummer.
Op zolder staat een pc die gebruik maakt van een modem. Deze pc staat vaak uit en wordt voornamelijk gebruikt voor girotel van de postbank.

Een paar dagen terug bleek oppeens de telefoon te storen. Als je verbonden bent dan hoor je een erge ruis en storing op het kanaal.

Ik heb toen de modem van de pc eruit getrokken en dan is het probleem opgeslost. Maar voorheen hadden we hier geen last van.

De telefoon stoort ook al staat de computer uit. Maar als je de modem eruit (uit de telefoon aansluiting) trekt dan is het over.

Ik wil natuurlijk niet dat ik iedere keer als ik wil girotellen die modem erin moet prikken.

De telefoon die we gebruiken is een ericsson dect (type: xa260 DECT). Hij maakt gebruik van een basisstation met een toestel erop. En in twee kamers staan werkstationnen (geen idee hoe het heet) met telefoons die ook dect zijn.

Ook heb ik met de helpdesk van girotel gebeld en die zeggen dat er een storing kan zijn bij een inbelpunt. Maar dat heeft toch niets te maken met onze telefoon? En toch al helemaal niet als de pc uit staat.

Heeft iemand een idee hoe die storing komt en hoe het op te lossen is??

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:54
is die computer ATX? want dan blijft het stroom op het moederbord staan en de modem. Daar kan het misschien dus storing door geven. Misschien zal het helpen als je wake on ring of iets dergelijks uitschakeld. Probeer eens of er nog storing is als je de stekker uit de computer trekt met de telefoonkabel nog in de modem

CISSP! Drop your encryption keys!

• Bootje
Op donderdag 16 mei 2002 13:15 schreef laurens0619 het volgende:Probeer eens of er nog storing is als je de stekker uit de computer trekt met de telefoonkabel nog in de modem
Als ik de utp uit de computer trek is ie ook uit de modem, het is een interne. Of bedoel je uit de modem maar in de telefoon aansluiting laten zitten?

En het is geen atx dus er staat geen spanning meer op het mobo.

• laurens0619
Als ik de utp uit de computer trek is ie ook uit de modem, het is een interne. Of bedoel je uit de modem maar in de telefoon aansluiting laten zitten?

En het is geen atx dus er staat geen spanning meer op het mobo.
Ik bedoelde eigenlijk de stroom kabel :). Maar als het een AT pc is dan zal die waarschijnlijk niets uitmaken. Probeer eens je modem in een ander slot te hangen of je modem uit je pc te slopen en dan de "utp" kabel erin te doen en dan kijken of er nog storing is.

• Bootje
Zal ik proberen als ik thuis ben. En ik dacht trouwens al dat je de stroom bedoelde. :D

Ik ga gelijk ff kijken of ie het met een andere modem ook doet. Misschien is de modem wel kaduuk.

• laurens0619
Modem zou goed kaduuk kunnen zijn maar misschien heeft iemand ook de kabel kapot getrapt ofzo. Modem gebruikt er namelijk maar 2 kabeltjes van dus zal nog wel goed inbellen maar misschien maakt die toch een beetje kortsluiting tussen die andere kabeltjes (stof ofzo)

• Bootje
Het lag aan de modem. Ik heb er een nieuwe ingezet en de storing is over. Het is alleen zo raar dat de oude modem het gewoon nog goed doet.

Maar ja probleem opgelost. Bedankt voor de tips. :D

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44
Ik heb zoiets ook eens gehad, ik heb toen gekeken of de pc geaard was, dat was neit het geval na het aarden van de pc was het probleem opgelost!

• laurens0619
oke dan mooi te horen dat het is opgelost topic kan dicht

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op dinsdag 21 mei 2002 09:51 schreef laurens0619 het volgende:
oke dan mooi te horen dat het is opgelost topic kan dicht
Als een probleem opgelost is betekent het nog niet dat een topic gelijk dicht hoeft.

Het gebeurt in veel gevallen wel maar het hoef iig niet in ieder topic weer gezegd te worden.
Pagina: 1