Toon posts:

[MSSQL Server] Url encode functie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er in T-SQL een manier om een string om te zetten naar een URL-Encoded string? Niet zoiets als Server.UrlEncode in VBS dus.

Verwijderd

Nee.

En terecht. T-SQL is voor data-oriented handelingen, niet post-processing. Dat doe je in hogere lagen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 12:38 schreef Otis het volgende:
Nee.

En terecht. T-SQL is voor data-oriented handelingen, niet post-processing. Dat doe je in hogere lagen.
Hmmmm, zit wat in... aan de andere kant geeft een functie als DATENAME ook data in een ander formaat terug. Iets wat ook in een hogere laag had kunnen gebeuren.

Mijn probleem/uitdaging is namelijk het volgende: ik wil in een tabel urls opslaan. Deze hebben bijvoorbeeld het volgende formaat:
code:
1
http://www.dinges.com/scripts.asp?code=[waarde]

Op de plaats van [waarde] zal een waarde uit een andere tabel komen te staan. Als dit een string is moet deze omgezet worden (spaties vervangen door '%20' enz). Het liefst wil ik dit mbv een INSERT-SELECT query doen en niet met een of ander scripttaaltje buiten SQL om.

De vraag waarom ik die urls op wil slaan is hierbij niet relevant. Mocht iemand een oplossing weten dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Topicstarter
*trap*

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Sorry is niet mogelijk...

Zie antwoord Otis.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tuurlijk is dat mogelijk ;)

Gewoon zelf een function schrijven die de data processed en de boel geschikt replaced (als er char/string-replace methoden zijn voor T-sql).

Maar ik zou nog even 10x naar Otis' antwoord kijken als je daar nog steeds over denkt...

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 09:30 schreef ACM het volgende:
Tuurlijk is dat mogelijk ;)

Gewoon zelf een function schrijven die de data processed en de boel geschikt replaced (als er char/string-replace methoden zijn voor T-sql).
Je kunt met strings freubelen in T-SQL, maar de taal zelf is net als andere SQL talen, nogal rudimentair, en om daar nou solide stringprocessing in te doen... nee :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 21 mei 2002 09:44 schreef Otis het volgende:
Je kunt met strings freubelen in T-SQL, maar de taal zelf is net als andere SQL talen, nogal rudimentair, en om daar nou solide stringprocessing in te doen... nee :)
Zoiets vermoede ik al :)

In postgresql (en mysql ?) kan je met c/c++ libs werken voor extra functies (in postgres kan je evt zelfs perl als functietaal gebruiken), maar echt verstandig is het nog steeds niet dat in zo'n taal te doen.

Verwijderd

Ligt er ook aan welke versie van SQL Server je gebruikt. Vanaf versie 2000 kun je direct XML strings laten uitpoepen *sigh* ipv database koppelingen te leggen.
Pagina: 1