Temperature Readings op een A7V266 ...

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik heb veel topics gelezen over mijn mobo (zie specs) en in sommige staat dat de thermal diode te hoge waardes afgeeft en in een paar andere dat hij juist te lage waardes weergeeft.

Ik had ook iets gehoord van een thermal jumper met twee keuze's -->

1 = Athlon(XP)/Duron setting : temperature is measured out of the thermal diode in the core of your processor.

2 = Reserved setting : temperature is measured using your motherboard sensor at the bottem of the CPU core.

Welke moet ik nu gebruiken om de JUISTE temps te krijgen, de eerste toch ??? Of geeft mijn mobo ALTIJD te hoge temps weer :?

Mag ik wat duidelijke uitleg, ik durf op het moment niet verder te overclocken omdat ik de temp dus niet zeker weet (setting staat nu op de eerste, is dat de heetste en dus de juiste :? )

ikniesnapnie ...

De meeste mensen deugen!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:54
Ik geloof dat Asus mobo's heel vaak verkeerde waardes aangeeft.

Verwijderd

Als je de temp rechtreeks uit de core van de processor kan halen, dan is dat natuurlijk altijd de betere oplossing.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 11:38 schreef marzzman het volgende:
Beste medetweakers,

Ik heb veel topics gelezen over mijn mobo (zie specs) en in sommige staat dat de thermal diode te hoge waardes afgeeft en in een paar andere dat hij juist te hoge waardes weergeeft.
.........
:P 2x hetzelfde.... :? :7

En ik heb denk ik ongeveer hetzelfde probleem, ik zou nu volgens dat mobo op 63 graden stressed zitten met waterkoeling....(athlon xp1600+@1600mhz)

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
Oh joh, vandaar, ik heb hetzelfde mobo, en hij wordt ook al rond de 60 of 61 stressed. idle geloof ik onderin de 50. (athlon tb 1400@1400) Wat ik begrepen heb is dat hij de temp niet in de core van de proc kan meten, maar dat hij het berekent met een andere sensor :?

[oftopic]
Kan op dit mobo trouwens ook een athlon XP proc? ik had het dacht ik ergens gezien dat het moest kunnen met een bios upgrade, maar ik kan er bij asus nou niks meer over vinden :?
[/offtopic]

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 12:47 schreef DocB het volgende:
Oh joh, vandaar, ik heb hetzelfde mobo, en hij wordt ook al rond de 60 of 61 stressed. idle geloof ik onderin de 50. (athlon tb 1400@1400) Wat ik begrepen heb is dat hij de temp niet in de core van de proc kan meten, maar dat hij het berekent met een andere sensor :?

[oftopic]
Kan op dit mobo trouwens ook een athlon XP proc? ik had het dacht ik ergens gezien dat het moest kunnen met een bios upgrade, maar ik kan er bij asus nou niks meer over vinden :?
[/offtopic]
Bij mij zit er een athlon xp 1600+ in....dus moet lukken :)

Ik heb nu ook maar ff de fan bij m'n radiator aangezet...
En let op bij die dingen aanzetten als je weinig ruimte hebt, tis een kamer ventilator maar dan oud, blaast aardig hard, aardig weinig herrie, alleen je kan zo je hand erin steken :(, m'n duim zat er net dus goed hard tussen :( (doet aardig pijn... :()maar m'n temp daalt nu wel naar iets richting de 58 ofzo

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Je moet die temp jumper op standaard laten staan (ik geloof niet Reserved).
Als je hem op de andere zet schijnt ie zo'n beetje altijd precies dezelfde waarde weer te geven.

Ik heb wel eens gelezen dat je er 10 graden van af moet trekken. Mijn stressed is zo'n 60 graadjes (XP 1800). Maar het is zo stabiel als ik weet niet wat dus ik maak me geen zorgen. 8-)

• DocB
nee bij mij draait het ook altijd lekker, dus wat dat betreft geen probleeem...

Hey om zo'n XP erin te stoppen, heb je daar een bios updrade voor gedaan? officieel kan er namelijk maar een TB 1400 in (dacht ik, ik twijfel nou weer :) )

• Cassius
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 13:39 schreef DocB het volgende:
nee bij mij draait het ook altijd lekker, dus wat dat betreft geen probleeem...

Hey om zo'n XP erin te stoppen, heb je daar een bios updrade voor gedaan? officieel kan er namelijk maar een TB 1400 in (dacht ik, ik twijfel nou weer :) )
Ja dat dacht ik ook --> Ik had een Athlon XP 1600+ gekocht en die lipe op 1400 Mhz (duh) ik had toen bios 1.002B, die gaf aan dat er een thunderbird (Athlon H) 1400 inzat ... toen vernieuwde ik hem naar 1.003 en dat loste alles op, stabiele DDR bandbreedte en netjes de XP1600+ herkend :P , als je het goede flash proggie nodig hebt moet je het maar zeggen, stuur ik wel even (HEEL ahndig, kan gewoon in windows en ja (niet naar anderen luisteren, ik heb al 4 maal geflashed) het is wel veilig als je power on blijft :) )

Ok verder over mijn topic (was ik daar even behulpzaam :D ) ...

Het maakt dus niet echt uit op welke jumper setting hij staat (reserved of Athlon/Duron :? ) voor de readings ??? En de waarden zijn OF te hoog of GOED toch ... ? Ze zijn nooit te LAAG toch, want dan hoef ik me geen zorgen te maken *D ...

Ik hoop op antwoord >:)

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 12:42 schreef darthraver het volgende:

:P 2x hetzelfde.... :? :7
Oeps :) verbeterd ;)

De meeste mensen deugen!

• DocB
hm dat is dus een ander flash proggie als ze bij asus steeds gebruiken? want daarvoor heb je een boot disk nodig en dat soort gezeik. Vanuit windhoos zou wel makkelijk zijn (2k moet ook gewoon kunnen neem ik aan?) maar het klinkt wel erg makkelijk... :P
heb je een link ofzo?

trouwens, ik ga niet morgen een XP halen want mn 1.4 loopt nu ook nog goed met wat ik wil. maar toch leuk om in mn hoofd te houden, die processoren zijn niet eens zo gek duur meer...

• Cassius
  • Niet online
http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/flash/asusupdt3.29.08.zip

Dat is de link voor het in-windows Asus Update programma.

Superhandig ja kunt nieuwe biossen automatisch vinden, krijgt de changelog erbij en kunt veilig en vooral enorm gemakkelijk flashen !!!!!

Geen dank ;)

(Het is natuurlijk op eigen risico :D , maar geloof me, works perfectly !!!! )

De meeste mensen deugen!

• DocB
oke dan, bedankt hey, ik heb hem net gedowned...

• Cassius
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 13:57 schreef marzzman het volgende:

Het maakt dus niet echt uit op welke jumper setting hij staat (reserved of Athlon/Duron :? ) voor de readings (die blijven hetzelfde ... ) ??? En de waarden zijn -OF- te hoog of -GOED- toch ... ? Ze zijn nooit te LAAG toch, want dan hoef ik me geen zorgen te maken *D ...

Ik hoop op antwoord >:)
Ik blijf nog steeds hopen .... :+

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 14:26 schreef DocB het volgende:
oke dan, bedankt hey, ik heb hem net gedowned...
Jij bent wel HEEL mega snel ... bijna onwaarschijnlijk :P Afijn ... flash hem even naar 1.006 (das de stabieltse nieuwe) en zeg me hoe het gegaan is :D

No probs.

De meeste mensen deugen!

• DocB
ow ehh haha ik ben blijkbaar inderdaad te snel... Ik heb net dat proggie gerund en ik kon alleen 1007 krijgen (had ik ook al op de asus site zien staan)

Na het flashen gelijk maar ff bios bekeken, en maar goed ook, want mn cpy draaide ineens op 1050MHz. Alles weer aangepast en het opstarten ging goed. Volgens het asus proggie is de bios nu ook 1007...

Ik kreeg ook bij het opstarten van windoos dattie allerlei dingen van het moederbord opnieuw ontdekte (allemaal IDE troep enzo) en ook de cdrom(dvdrom) drive moest geinstalleerd worden. (die lijkt nu ineens wel een stuk sneller geworden :? :? )
Maargoed, ik kijk bij de volgende keer opstarten wel of ie dan nog nieuwe troep ontdekt, maar voor nu lijkt alles goed verder...

Edit:
Oh en de reden dat ik zo snel ben is dat ik eigenlijk moet leren voor mn eindexamen... en ach, af en toe heb je geen zin om te leren... :P

• DocB
gdvrdegdvrr. Inderdaad niet stabiel die 1007 troep. Ik probeerde 3dmark2001 ff om te zien of ie het vol zou houden, en na een paar minuutjes: spontane reboot! en later nog een paar keer, hij houdt het amper 1 test uit! sowieso was de framerate de helft van wat het normaal was... GRRR

Nog leuker: om terug te flashen naar 1006 moet ik WEL die dos utility gebruiken :'( :(

• Cassius
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 15:21 schreef DocB het volgende:
gdvrdegdvrr. Inderdaad niet stabiel die 1007 troep. Ik probeerde 3dmark2001 ff om te zien of ie het vol zou houden, en na een paar minuutjes: spontane reboot! en later nog een paar keer, hij houdt het amper 1 test uit! sowieso was de framerate de helft van wat het normaal was... GRRR

Nog leuker: om terug te flashen naar 1006 moet ik WEL die dos utility gebruiken :'( :(
Wat zei ik je !!!!!!!!!!!!!!! Het flash proggie is prima en ja je IDE en je DDR wordt ook sneller met een bios boven 1.003 --> Ik zeg nog tegen je flash hem met 1.006, want 1.007 is niet zo stabiel, maja, luister dan maar niet :P

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 17:10 schreef marzzman het volgende:

[..]

Wat zei ik je !!!!!!!!!!!!!!! Het flash proggie is prima en ja je IDE en je DDR wordt ook sneller met een bios boven 1.003 --> Ik zeg nog tegen je flash hem met 1.006, want 1.007 is niet zo stabiel, maja, luister dan maar niet :P
Mja, ik heb hier ook 1007b ofzo?? (boeit mij niet zo :)) iig niet 1006 en die is bij mij toch wel aardig stabiel :)...
En ik d8 dat die a7v266 te hoge waardes weergeeft, iig, dat hoop ik, want anders wordt mijn proc toch wel heet ;( (55 graden stressed met waterkoeling...)

• Cassius
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 20:19 schreef darthraver het volgende:
*knip*
Dus de conlusie is dus dat de A7V266 te hoge waarden afgeeft.

Maar dan is er de vraag --> HOEVEEL te hoog ?

De meeste mensen deugen!

• DocB
ja ik wil ook wel eens weten hoe heet mn cpu dan echt wordt...

Het flashen is nou eindelijk goed gegaan. Ik heb nou 1006 erop staan, en gelijk zijn al mn problemen verdwenen. Ik had wel gezien dat je had gezegd dat 1006 de nieuwste stabiele was, maar dat was pas toen ik al had ge-update |:(
Trouwens toch wel goed dat je het zei, want anders had ik waarschijnlijk gewoon teruggeflashed naar mn ouwe bios en was ik dus niks opgeschoten.

Gelukkig is mn cdrom nog steeds sneller dan eerst, tis wel een behoorlijk verschil namelijk.

Duss ik ben voorlopig klaar, ik ga vanaf nu maar de prijzen van de XP's in de gaten houden... thx voor de hulp :)

• Cassius
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 22:22 schreef DocB het volgende:
sometimes you just got to trust me ...
:P no problem, I'm here to help and learn.

Weet niemand dan hoeveel graden we af moeten trekken van de gemeten waardes of welke formule we moeten gebruiken om aan de juiste temps te komen ???

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Dus niemand weet dit zeker uit ervaring of met contact met Asus ????

Ik had van smokey gehoord dat je er wel 10 volle graadjes of kon trekken --> stel ik klok hem op 1575 Mhz en ik stress hem de pan uit en hij wordt 70 graden (stelling he, doet hij toch nooit met mijn Alpha) dan zou ik dus denken: "niks aan de hand, is nog 60 graden ... " Maar stel dat hij er maar 3 graden boven zit wordt hij flink heet :?

Weet echt niemand hoe je PRECIES aan de juiste teemp komt bij eeb A7V266 + AthlonXP (lijkt me sterk als niemand die combo heeft die dat niet weet)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Mja, mijnes werd eerst (toen ik nog k*t lucht koeling had).........(trommelgeroffel)......rond de 70 graden 8-)

En ik hoop niet dat die toen een paar maanden op die temperatuur heeft gedraaid, ik heb zelfs toen nog af en toe overgeklokt en toen werd die soms richting de 85 (!!!) graden |:( (lekker warm dus) Maar dat was niet zo heel slim van mij :P, maar omdat ik toen maar ff die temp van dat mobo aanhield heb ik hem maar op 1050 mhz laten draaien, dan viel het nog wel mee....En nu draait die op 1600 mhz, en wordt die 55 graden full stressed (fan bij radiator staat nu aan...)

• Cassius
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 18:43 schreef darthraver het volgende:
*knip*
Ja maar dat vroeg ik niet !!! (ik weet dat waterkoeling vet is ja :P )

Maar ik weet gewoon zeker dat er iemand op het forum moet zijn die weet hoe je aan de goede temps komt van een A7V266 + Athlon XP --> hellup mij plz, ik wil ECHT weten hoe heet hij werkelijk wordt :'(

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 19:16 schreef marzzman het volgende:

[..]

Ja maar dat vroeg ik niet !!! (ik weet dat waterkoeling vet is ja :P )

Maar ik weet gewoon zeker dat er iemand op het forum moet zijn die weet hoe je aan de goede temps komt van een A7V266 + Athlon XP --> hellup mij plz, ik wil ECHT weten hoe heet hij werkelijk wordt :'(
Is het niet zo dat het verschilt per exemplaar ofzo??? :) Mja, als het altijd hetzelfde is, dan wil ik het ook wel weten :)

(waterkoeling is wel vet ja *D)

• Cassius
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 19:30 schreef darthraver het volgende:

*knip*
Nee dat is bij ieder exemplaar hetzelfde (behalve als die eerder genoemde jumper setting anders staat) want alle revisies hebben dezelfde tempsensor ...

Maar plz iemand reageer nu en help mij, welke jumpersetting, berekening, programma of wat dan ook moet ik toepassen om de juiste temperatuur weergave te zien van een AthlonXP op een A7V266 :? :? :? :? :?

De meeste mensen deugen!

• DocB
ok ik heb net ff wat research gedaan, en overal zijn mensen die klagen over verkeerde temperaturen. Tomshardware heeft het over temperaturen die er 50% naast kunnen zitten(!)
http://www.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/kt266a_nforce-24.html

en hier is een site met wat jumper settings ivm de temperatuur. Daar beweren ze dat hij een temp van 50-53 graden aangeeft, ongeacht de echte temp:
http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/

verder hier nog een link naar een forumdiscussie waar ze het ook over de temp hebben...
http://www.resellerratings.com/forum/t15680.html

bekend probleem dus... maar een oplossing??

Verwijderd

lol 50%, dat is wel heeeeel slecht...Maar dat kan toch niet, dat die in plaats van 50 graden 25 graden is??? dat is toch gewoon te veel verschil? :) want bij 100 graden volgens dat ding is die dan maar 50 :P...

K heb nu ff die hele link gelezen, maar dat is VIA KT266A, en a7v266 heeft geen kt266A en het is ook bij alle boorden zo volgens hun, al lijkt 50% mij een btje veel...

Ooja, en als ik hem op die ene jumper setting zet (weet niet welke :D) dan staat die altijd 52 ja, nooit hoger, nooit lager...

• DocB
hmm ja oke, a7v266 is kt266 chipset, lijkt er bijna op ;)

maar er staat up to 50%, dus zoveel KAN hij er naast zitten. Wil dus niet zeggen dat hij er altijd zo ver naast zit. (kijk als je hem invriest en hij is 2 graden terwijl hij 4 aangeeft... :+ : + )

Het probleem is in ieder geval dat er alleen een temp sensor onder (of in :? ) de socket zit, dus hij KAN gewoon de temp niet meten. weet niet of er toevallig iemand zelf een temp sensor op zn proc heeft geplakt?

Verwijderd

Ik heb het id dat wij de enigsten zijn met een asus a7v266??? :P
Mja, ik heb hem niet ingevroren :+
En waarom zit er nou weer zo'n fout in dat ding??? dat is toch gewoon echt te veel afwijking? :? Ze kunnen toch wel iets beter ongeveer zegge hoe warm die is...want als je het zo leest kan ik net zo goed ff voelen met m'n hand hoe heet dat socket ongeveer is en er dan een paar graden bij optellen :? :+

• Cassius
  • Niet online
DocB en darthraver --> thnx a lot for the research en the replies !!! :)

Inderdaad, waarom is er geen oplossing, dit is echt slechte zaak hiero --> drie mennekes op een forum van 50.000 man met een A7V266 en GROTE nieuwsgierigheid naar oplossing :D

Maar hij bied zich niet aan :?

Ik ga even op onderzoek uit op internet en kijk ff beetje naar jumpersettings op mijn moboke --> de supergweldige A7V266 *D

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 14:26 schreef marzzman het volgende:

[..]

Ik blijf nog steeds hopen .... :+
Het maakt wel uit.... ik heb de a7v266-e hier... en als ik hem op athlon/duron zet dan variert de temp vanaf het moment dat ik mijn systeem aanzet totdat ie op temperatuur is. Bij de reserved setting staat ie zo goed als meteen op iets in de 60 graden... en blijft daar ook op staan. Je kan het bij jezelf proberen. Ergens is nog een post van een maand of 6 terug te vinden waarin er een discussie gevoerd wordt hierover en waar ook een antwoord van asus zelf in gepost wordt... kweenie of het zolang nog gearchiveerd wordt hier...

Verwijderd

zie thread [topic=496697/1/35] :+

en je moet je stand neit op reserved zetten! dan fluctueert het maar 2 graden dat klopt dus niet

• Cassius
  • Niet online
Ok ik heb HEEL wat gelezen en gebrobeerd (8> -->

Ten eerste heb ik één optie verwijderd uit onze keuze --> de jumpersetting reserved is fout (als je hem daarop zet dan fluctueert hij tussen 49 en 51 graden ALTIJD, fout dus)

Het verschilt ook lichtelijk als je de jumper van Athlon/Duron naar Palomino zet (dan worden je temps net een graadje of twee lager )(TROUWENS --> in mijn mobo staat dat de optie Athlon/Duron standaard is en dat een proc met een Palomino core het niet doet op die optie, nou heeft het 3 maanden op die optie bij mij gedaan, lulkoek dus :P :) )

Ik heb ook op andere forums en sites vernomen dat je maar moet gokken ... gewoon 8 graden eraf trekken ofzo, maar das nogal een beetje vreemd !!! Ik ga Asus na deze post mailen en dan hoor ik wel wat zei hierop te zeggen hebben --> moeten ze maar een bios update uitbrengen waar het in gefixed wordt !!!!!!!!!!

Verder ga ik nu GoT ff afsporen want ik baal ervan dat zo'n goed verkocht bordje niet eens de juiste temps weergeeft !!! Dat kan niet, temps zijn simpelweg belangrijk en moeten dus juist weergegeven worden |:(

Afijn, ik zoek weer verder en verzeker je dat deze discussie nog niet is afgelopen :)

>:)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 11:25 schreef marzzman het volgende:
Ok ik heb HEEL wat gelezen en gebrobeerd (8> -->

Ten eerste heb ik één optie verwijderd uit onze keuze --> de jumpersetting reserved is fout (als je hem daarop zet dan fluctueert hij tussen 49 en 51 graden ALTIJD, fout dus)

Het verschilt ook lichtelijk als je de jumper van Athlon/Duron naar Palomino zet (dan worden je temps net een graadje of twee lager )(TROUWENS --> in mijn mobo staat dat de optie Athlon/Duron standaard is en dat een proc met een Palomino core het niet doet op die optie, nou heeft het 3 maanden op die optie bij mij gedaan, lulkoek dus :P :) )

Ik heb ook op andere forums en sites vernomen dat je maar moet gokken ... gewoon 8 graden eraf trekken ofzo, maar das nogal een beetje vreemd !!! Ik ga Asus na deze post mailen en dan hoor ik wel wat zei hierop te zeggen hebben --> moeten ze maar een bios update uitbrengen waar het in gefixed wordt !!!!!!!!!!

Verder ga ik nu GoT ff afsporen want ik baal ervan dat zo'n goed verkocht bordje niet eens de juiste temps weergeeft !!! Dat kan niet, temps zijn simpelweg belangrijk en moeten dus juist weergegeven worden |:(

Afijn, ik zoek weer verder en verzeker je dat deze discussie nog niet is afgelopen :)

>:)
Nu wil ik wel weten ook hoeveel het scheelt, k ga ook maar is een meeltje naar asus sturen >:)......

En volgens mij draait die van mij nog steeds op athlon/duron :), hij doet het iig best :P

En als het 8 graden scheelt, dan vind ik toch wel dat ze dat mogen fixen, paar graden ok, tot 5 vind ik het wel goed, maar rond de 10 vind ik toch een btje veel.

• Cassius
  • Niet online
[topic=360515/1/25]

Daar bakkelijen ze ook over de temp (ONTHOUD dit, de temp sensor op de A7V266-E is hetzelfde als op de A7V266 en de A7V266-EX, dat weet ik HEEL zeker !!!)
Maar weer geen oplossing :( :'(

------------ de mail naar asus van mij ---------------

Hello people at Asus,

A lot of people here inculding myself are disussing on and on about the temperature readings on a A7V266 board. We know that they are wrong, but we can not find out how to see the right temperature of our processor (most of us have the Athlon XP and very few have on older Athlon Thunderbird or a Duron).

The jumper setting for the XP should be --> Palomino frequincy and Athlon/Duron tempsensor. Because if you set the tempsensor on 'reserved' the readings will only vary 3 degrees or so.

The jumper setting for the Thunderbird/Duron should be --> Athlon/Duron frequincy and Athlon/Duron tempsensor.

We have tried everything and searched untill we couldn't search no more !!! But we have not found out a sollution for our problem. We really want to knwo how hot our processors really are and we think that you know the sollution (hint: maybe this is a problem that could be resolved in the next bios-update !!)

Please could you present us a sollution and untill then we will wait,

A man who speaks for a lot of A7V266 owners and the tweakers who are proud to have this motherboard.
--------------------------------------------

No wacht ik af en kom ik hier vaak terug: IK ZAL DIE OPLOSSING WETEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

>:) try to help and find some info people >:)

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Op zaterdag 18 mei 2002 12:04 schreef darthraver het volgende:
En als het 8 graden scheelt, dan vind ik toch wel dat ze dat mogen fixen, paar graden ok, tot 5 vind ik het wel goed, maar rond de 10 vind ik toch een btje veel.
Nee gekko, 5 graden is ook te veel !!!

Een moederbord wat zo goed verkocht is en wat heel veel mensen hebben (A7V266, A7V266-E en de A7V266-EX zijn echt enorm veel verkocht hoor :P ) kan het zich niet permiteren om een temperatuur verschil van 5 graden of meer in de readout te hebben !!!!!

Kijk meet één graadje kan ik levem :7 maar met meer als 3 graden verschil vind ik het al een slappe actie van Asus als ze dat niet op kunnen lossen (zoniet in een biosupdate)

Ik ga weer verder researchen ... the truth will come to me ;)

(Waarom ik hier zo moeilijk (als je het zo wil noemen) over doe is omdat ik vind dat het niet moet kunnen en mensen hebben het 'recht' om hun juiste temp te weten, VOORAL overclockers en mensen die daar simpelweg waarde aan hechten !!!)

}:O

De meeste mensen deugen!

• DocB
haha, chill, ik vrees dat je er toch niet achter gaat komen. Ik denk dat ze echt wel een fix hadden als het probleem zo simpel was. Ik neem aan dat het gewoon in de hardware zo geregeld is dat de temp niet af te lezen is. Dat is dan nog erg slap, maar ik zou niet te veel hoop hebben op een bios update die alles fixt.

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 23:04 schreef DocB het volgende:
haha, chill, ik vrees dat je er toch niet achter gaat komen. Ik denk dat ze echt wel een fix hadden als het probleem zo simpel was. Ik neem aan dat het gewoon in de hardware zo geregeld is dat de temp niet af te lezen is. Dat is dan nog erg slap, maar ik zou niet te veel hoop hebben op een bios update die alles fixt.
mja, ALS het bij elk boord bijvoorbeeld 8 graden teveel aangeeft, dan kunnen ze toch super simpel dat heel ff veranderen??? :)

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 12:09 schreef marzzman het volgende:

[..]

Nee gekko, 5 graden is ook te veel !!!

Een moederbord wat zo goed verkocht is en wat heel veel mensen hebben (A7V266, A7V266-E en de A7V266-EX zijn echt enorm veel verkocht hoor :P ) kan het zich niet permiteren om een temperatuur verschil van 5 graden of meer in de readout te hebben !!!!!

Kijk meet één graadje kan ik levem :7 maar met meer als 3 graden verschil vind ik het al een slappe actie van Asus als ze dat niet op kunnen lossen (zoniet in een biosupdate)

Ik ga weer verder researchen ... the truth will come to me ;)

(Waarom ik hier zo moeilijk (als je het zo wil noemen) over doe is omdat ik vind dat het niet moet kunnen en mensen hebben het 'recht' om hun juiste temp te weten, VOORAL overclockers en mensen die daar simpelweg waarde aan hechten !!!)

}:O
Al wat gevonden??? :)

ik niet iig :(

(ik kick dit topic niet :+)

• Cassius
  • Niet online
Waar slaat dit nou weer op --> ik stuurde mijn email met hotmail en dit krijg ik terug ...

-----------------------------------------

Dear valued Customer,
Thanks for Contacting ASUSTeK.

Sorry, the e-mail is unrecognized for us, would you please resend it with other
file format or transfer it into English?
Thanks to choose ASUS & Any further information will be appreciated if you still
have problems or have more questions about it.
Thanks!

Best Regards,
ASUS Customer Service Center

Ik stuur ze een mail in het Engels (vrij correct dacht ik zo) en in het engels krijg ik nota bene terug dat ze mij niet snappen --> gelul daaro zeg :Z |:(

Ok, dus ik mail wel ff naar wat andere Asus adressen en zoek ff verder on the www !!! :+

Dit begint zwaar te sucken ...

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 22:18 schreef marzzman het volgende:
Waar slaat dit nou weer op --> ik stuurde mijn email met hotmail en dit krijg ik terug ...

Dear valued Customer,
Thanks for Contacting ASUSTeK.

Sorry, the e-mail is unrecognized for us, would you please resend it with other
file format or transfer it into English?
Thanks to choose ASUS & Any further information will be appreciated if you still
have problems or have more questions about it.
Thanks!

Best Regards,
ASUS Customer Service Center

Ik stuur ze een mail in het Engels (vrij correct dacht ik zo) en in het engels krijg ik nota bene terug dat ze mij niet snappen --> gelul daaro zeg :Z |:(

Ok, dus ik mail wel ff naar wat andere Asus adressen en zoek ff verder on the www !!! :+

Dit begint zwaar te sucken ...
hm..sorry, maar je brief is niet helemaal perfect hoor :D, zitten paar fouten in, de goeie :D:

Hello people at Asus,
A lot of people here including myself are discussing on and on about the temperature readings on an A7V266 board. We know that they are wrong, but we can not find out how to see the right temperature of our processor (most of us have the Athlon XP and very few have on older Athlon Thunderbird or a Duron).
The jumper setting for the XP should be --> Palomino frequency and Athlon/Duron temperature sensor. Because if you set the temperature sensor on 'reserved' the readings will only vary 3 degrees or so.
The jumper setting for the Thunderbird/Duron should be --> Athlon/Duron frequency and Athlon/Duron temperature sensor.
We have tried everything and searched until we couldn't search any more!!! But we have not found a solution for our problem. We really want to know how hot our processors really are and we think that you might know the solution (hint: maybe this is a problem that could be solved in the next bios-update!!)
Please could you present us with a solution and until then we will wait,
A man who speaks for a lot of A7V266 owners and the tweakers who are proud to have this motherboard.

8-) (denk ik hoor :))

Maar naar welk e-mail adres heb je die gestuurd, stuur ik hem ook nog ff :)

• Cassius
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 16:08 schreef darthraver het volgende:
Lolz, ik moest snel tikken ;)
Ik heb de mail gestuurd naar tsd@asus.com en naar motherboard@asustek.nl (moeten ze toch ook vast wel Nederlands kunnen lezen) ...

Maar van die eerste kreeg ik dus dat vage antwoord en dat is toch echt hun Global email adres (Amerikaans vooral denk) dus Engels moeten ze wel snappen lijkt me |:( (ook mijn Engels ;) )

Van die tweede (en dus langzame) Nederlanders bij Asus heb ik nog niets gehoord :)

I'll keep you informed

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 20:06 schreef marzzman het volgende:

[..]

Ik heb de mail gestuurd naar tsd@asus.com en naar motherboard@asustek.nl (moeten ze toch ook vast wel Nederlands kunnen lezen) ...

Maar van die eerste kreeg ik dus dat vage antwoord en dat is toch echt hun Global email adres (Amerikaans vooral denk) dus Engels moeten ze wel snappen lijkt me |:( (ook mijn Engels ;) )

Van die tweede (en dus langzame) Nederlanders bij Asus heb ik nog niets gehoord :)

I'll keep you informed
hehe :)

Maar misschien lukte het wel niet omdat jij een html e-mail heb gestuurd en misschien zijn ze daar nog zo ouderwets dat een html e-mail niet goed gaat ofzo? :D (hoop ik niet :P)

btw. ik heb hem nu ook maar naar tsd@asus.com gestuurd :)

• Cassius
  • Niet online
(Neenee, ik was dit topic nog niet vergeten :P )

Afijn, aangezien we weer es niets verder komen en de klantenservice van Asus zoals altijd niet echt snel is lul ik wel weer wat info en roddels.

Een msn maatje van me die hier op ook GoT hangt onder de username Impulzive_Killah heeft mij te horen gegeven dat de A7V266 te lage temps afleest, omdat hij WEL een interne diode heeft (De XP processor) maar de A7V266 kan daar niet vanaf lezen (http://www.google.nl/search?q=A7V266+internal+diode&ie=UTF8&oe=UTF8&hl=nl&lr=) Daar zie je de eerste tien results ongeveer dat ook zeggen ... Hij zou dus alleen onder de socket en dus onder de proc meten ... :?

Dus zitten we hier nu zo scheef ???

De hamvraag (nu heel groot) --> geeft de A7V266 nu te hoge of te lage temps weer ??? :? ???

De meeste mensen deugen!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
Op vrijdag 17 mei 2002 20:30 schreef darthraver het volgende:
Ik heb het id dat wij de enigsten zijn met een asus a7v266??? :P
Mja, ik heb hem niet ingevroren :+
En waarom zit er nou weer zo'n fout in dat ding??? dat is toch gewoon echt te veel afwijking? :? Ze kunnen toch wel iets beter ongeveer zegge hoe warm die is...want als je het zo leest kan ik net zo goed ff voelen met m'n hand hoe heet dat socket ongeveer is en er dan een paar graden bij optellen :? :+
Ik heb der ook één en heb der een TB 1400MHz in zitten. Die wordt 55 graden Idle en iets van 60 graden stessed. Dat zou wel kunnen kloppen, want het moederbord loopt op naar zo'n beetje 40 graden.
Heb BIOS 1008 final, maar dat maakte voor temp niks uit. Wel stabiel maar dat is ie altijd wel geweest ook met 1007.