Het is een laptop met een Celeron 1300 mhz cpu erin. Deze wordt naar mijn zin te warm en vreet dus redelijk wat energie. Vandaar dat ik eens wil kijken of ik m kan onderklokken.. De bios biedt hier echter standaard geen oplossingen voor. Dus ik vraag me af of hier nog iets aan te doen is.. Volgens de handleiding van de laptop zou deze zichzelf onderklokken bij bepaalde temp's, maar ik dacht eigenlijk dat dit niet werd ondersteund door de sis630 chipset icm een celeron. Heeft iemand hier ietwat meer informatie over ?
Verwijderd
Ik kan je niet vertellen hoe je hem kan onderklokken (gadverdamme wat een vies woord is dat)
Wat ik je echter wel kan vertellen is dat het compleet nutteloos is om hem te onderklokken, daar gaat hij echt niet merkbaar minder stroom door verbruiken.
Wat ik je echter wel kan vertellen is dat het compleet nutteloos is om hem te onderklokken, daar gaat hij echt niet merkbaar minder stroom door verbruiken.
Verwijderd
Even uitzoeken welk model klokgenerator je hebt, en dan SoftFSB gebruiken om hem te onderklokken.
Verwijderd
Wordt een celeron niet ondersteund in de Intel Speedstep technologie? Kan je hiermee niet rommelen?