Als ik m'n PC aan zet print de printer een leeg blaadje uit of met een tekentje erop. De printer is een HP 694C. Iemand dit probleem ooit gehad? Of weet iemand een oplossing?
Dit is een normaal probleem. Reageer ff ontopic als je nix beters te doen hebt.Op donderdag 16 mei 2002 11:13 schreef Soldier2000 het volgende:
JIj aap val GoT niet lastig met school
Verwijderd
Geen zin. We zitten hier met 22man in de klas, waarom zou je het dan gana oplossen dat doen die andere apen welOp donderdag 16 mei 2002 11:16 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Dit is een normaal probleem. Reageer ff ontopic als je nix beters te doen hebt.
Ik heb op de HP site gekeken en daar heb ik niks gevonden + je moet er registeren
Verwijderd
Doe jij maarOp donderdag 16 mei 2002 11:22 schreef DooM_DonuT het volgende:
Heb je al google geprobeerd ? of eventueel de site van hewlett packard
Dadelijk kunne we weer in de rotte boek gaan lezen ofzo, nu kunne we tenminste gotten
Op donderdag 16 mei 2002 11:25 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Doe jij maar
Dadelijk kunne we weer in de rotte boek gaan lezen ofzo, nu kunne we tenminste gotten
Djeez mensen ga anders ff in de HK spelen ofzo
ontopic vanaf nu
ontopic vanaf nu
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Kun je lezen? Ontopic.Op donderdag 16 mei 2002 11:27 schreef Soldier2000 het volgende:
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Had ik vroeger ook met een Abit BX6 moederbord en een DeskJet 600, probleem was nog dat hij op de eerste pagina ook nog een gek tekentje printte.
Moederbord omgewisseld voor een Asus P2B en toen was het probleem weg. Lijkt dus aan het moederbord te liggen.
Moederbord omgewisseld voor een Asus P2B en toen was het probleem weg. Lijkt dus aan het moederbord te liggen.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Verwijderd
Heb je de printer toevallig aan een USB-poort hangen?
Zo ja, probeer even de paralelle kabel op lpt1.
Ik ben er achter gekomen dat de HP 694C niet helemaal lekker loopt met een USB-kabeltje.
En voor de rest: graag ontopic reageren en anders niet.
/edit
sorry, LuNaTiC was me al voor
Ik ben er achter gekomen dat de HP 694C niet helemaal lekker loopt met een USB-kabeltje.
/edit
Verwijderd
Ja ik had nog niet gezien dat jij er iets neerzette.Op donderdag 16 mei 2002 11:27 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Kun je lezen? Ontopic.
Nee hij zit op de LPT poort. Gewoon parallel dus.Op donderdag 16 mei 2002 11:28 schreef Compeutje het volgende:
Heb je de printer toevallig aan een USB-poort hangen?
/edit
/edit
GVD Soldier2000 doe es normaal.
<font size="2" color="FF0000">Ja, gaan we nu weer ontopic met z'n allen? Als je geen oplossing hebt hou je je gewoon buiten het topic. De dames en heren die zo leuk waren offtopic te reageren hebben een note te pakken...
Einde dienstmededeling, u kunt weer gaan zitten.
</font><font size="2">
Einde dienstmededeling, u kunt weer gaan zitten.
</font><font size="2">
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
De printer zit gewoon aan de printerpoort en we weten alleen dat het een P3 is en we hebben die PC niet hier dus we kunnen niks proberen
Verwijderd
In de BIOS ECP+EPP aanstaan?Op donderdag 16 mei 2002 11:30 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Nee hij zit op de LPT poort. Gewoon parallel dus.
/edit
knip (niet relevant)
Het mag eigenlijk niks uitmaken, maar je kan nooit weten
En kijk even bij de opstartbestanden van Windows of er ergens een bestandje geladen wordt van HP, initialisatiebestand ofzo.
/edit
Zitten jullie op dezelfde PC?Op donderdag 16 mei 2002 11:31 schreef inTIMidate het volgende:
De printer zit gewoon aan de printerpoort en we weten alleen dat het een P3 is en we hebben die PC niet hier dus we kunnen niks proberen
Hoe staat de printerpoort in je BIOS ingesteld? Als ECP, EPP 1.7, EPP 1.9 of als ECP+EPP???
Ik had namelijke hetzelfde geintje en toen ik in de BIOS de poort instelde op ECP+EPP was het weg...
Ik had namelijke hetzelfde geintje en toen ik in de BIOS de poort instelde op ECP+EPP was het weg...
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Verwijderd
Nee, die computer hebben we niet... Maar hij heeft altijd van die rare problemen duzz zal toch wel ergens aan hem of aan zijn comp liggen is niej voor nix leraar geworre!!!
haha
haha
Nou dit probleem is voorgelegd aan ons door onze leraar. Hij kent iemand met dit probleem en hij vraagt of iemand een oplossing weet. En welke plek is nu beter om het te vragen dan hier wanneer je op google nix gevonden krijgt?Op donderdag 16 mei 2002 11:33 schreef Compeutje het volgende:
[..]
In de BIOS ECP+EPP aanstaan?
En kijk even bij de opstartbestanden van Windows of er ergens een bestandje geladen wordt van HP, initialisatiebestand ofzo.
/edit
[..]
Zitten jullie op dezelfde PC?
Verwijderd
Blijkbaar is dit een PC op school.Op donderdag 16 mei 2002 11:35 schreef Nuuul het volgende:
Ja dat klopt.
In de BIOS staat de poort op ECP+EPP
Als er iets niet klopt met die PC dan moet je naar de beheerder, om het probleem voor te leggen.
Verwijderd
Das het probleem, we hebben die computer niet hier staan, de meester kon het zelf niet oplossen dus moeten wij dat maar doen. Lamme aars dat het is.Op donderdag 16 mei 2002 11:33 schreef Compeutje het volgende:
[..]
In de BIOS ECP+EPP aanstaan?
We weten alleen dit:
Het is een P3
Er zit geen scanner tussen of iets anders.
Het is een HP nog wat kun je boven lezen.
Hij is aangesloten via LTP1.
Win98SE
Andere drivers.
Op een andere computer doet hij het wel goed
Volgens mijn leraar gaat hij printen wanneer Win98SE gaat booten.
Verwijderd
Heeft je leraar al geprobeerd om de printer te verwijderen en daarna opnieuw toe te voegen?
Verwijderd
Dat printen van dat tekentje geeft aan, dat de printer een opdracht krijgt, die niet geïnterpreteerd kan worden door de printer.Op donderdag 16 mei 2002 11:13 schreef benchMarc het volgende:
Als ik m'n PC aan zet print de printer een leeg blaadje uit of met een tekentje erop. De printer is een HP 694C. Iemand dit probleem ooit gehad? Of weet iemand een oplossing?
Meestal is dit het gevolg van een verkeerde driver of een storing bij initialisatie.
Ik denk, dat je leraar de kabel maar eens moet vervangen.
Het rare is. Met dezelfde kabel werkt hij wel bij zijn eigen pc. Daar doet ie dat niet. Ook met een andere kabel blijft het probleem zich voordoen.
Verwijderd
Hij moet gewoon bios flashen als dat niet helpt, formateren en als het dan nog niet goed is een nieuw moederbord kopen.Op donderdag 16 mei 2002 11:48 schreef benchMarc het volgende:
Het rare is. Met dezelfde kabel werkt hij wel bij zijn eigen pc. Daar doet ie dat niet. Ook met een andere kabel blijft het probleem zich voordoen.
Verwijderd
Als het oude kabels betreft (kabels van vóór de ECP en EPP-standaard) dan kan er wat fout gaan bij de communicatie met de printer.
Nog 2 mogelijkheden:
- Probeer of het probleem zich ook voordoet bij gebruik van een USB-kabel.
- Als bij installatie dat HP-hulpproggie is geïnstalleerd, dat even uninstallen. Misschien proberen 2 programma's hetzelfde te doen.
/edit
Nog 2 mogelijkheden:
- Als bij installatie dat HP-hulpproggie is geïnstalleerd, dat even uninstallen. Misschien proberen 2 programma's hetzelfde te doen.
/edit
Dat is wel erg rigoreus he?Op donderdag 16 mei 2002 11:52 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Hij moet gewoon bios flashen als dat niet helpt, formateren en als het dan nog niet goed is een nieuw moederbord kopen.
Je moet gewoon nieuwe inktpatronen kopen dan is alles weer normaal.
Verwijderd
Het helpt welOp donderdag 16 mei 2002 11:54 schreef Compeutje het volgende:
Als het oude kabels betreft (kabels van vóór de ECP en EPP-standaard) dan kan er wat fout gaan bij de communicatie met de printer.
Nog 2 mogelijkheden:
/edit
[..]
Dat is wel erg rigoreus he?
Verwijderd
JIj wilt zeker in de huiskamer komen!! Dit antwoord slaat totaal nergens op!!Op donderdag 16 mei 2002 11:55 schreef sMoOhT het volgende:
Je moet gewoon nieuwe inktpatronen kopen dan is alles weer normaal.
Als hij het bij de andere computer wel goed doet en hier niet ligt het niet aan de inktpatronen!!
...dat weet je dus niet, want je weet niet waar het probleem ligt. Voor hetzelfde geld (eigenlijk waarschijnlijker) is dit inderdaad een probleem met kabel en/of bios-lpt-instellingen.Op donderdag 16 mei 2002 12:00 schreef Soldier2000 het volgende:
Het helpt wel
Verder het vriendelijke verzoek om eerst ff te wachten tot mensen die hier wel wat vanaf weten de kans hebben gehad om te reageren, voordat je allerhande n00bs aan het herinstalleren zet. Is namelijk slechts hoogst zelden nodig.
Mijn voorstel: hang eerst eens een andere printer aan deze PC, kijken of 'ie de fout dan nog vertoont. Zo ja: de-installeer dan alle printersoftware (incl. drivers), installeer vervolgens een native Win-driver. 10 tegen 1 dat dit printertje standaard ondersteund wordt. Zelf gebruik ik mijn HPflopjes al jaren niet meer, "ingebouwde" printersupport van win98se is meer dan goed genoeg.
Daarnaast willen we ook nog weten of de printer ook een lettertje+blaadje uitspuugt als eerst de pc, en dan pas de printer aangezet wordt.
En daarna praten we verder
...zoals de waard is...Op donderdag 16 mei 2002 12:03 schreef Soldier2000 het volgende:
JIj wilt zeker in de huiskamer komen!! Dit antwoord slaat totaal nergens op!!
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Pagina: 1