Toon posts:

[internet delen] p133 mhz als "deelstation"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

heb thuis een netwerkje:

zolder
------
kamer 1
------
kamer 2
------
kamer 3

het betreft dus een netwerkje van 4 pc's. De pc op zolder is eigenlijk alleen maar voor het delen van internet. Hier komt dus internet ook op binnen.

Nu zit ik echter met het volgende:
De pc op zolder is een p133 mhz, met 32 mb intern. Hierop heb ik win98se geinstalleerd als O.S. en Sygate als Internet Sharing Tool voor mijn kabelinternet en ZoneAlarm als Firewall.

Nu maakt hij ontzettend veel "kabaal" (uitvoeren van verwerkingen).

Is deze situatie wel een ideale situatie? Zat zelf te denken aan het aansluiten van de kabelmodem op de hub (zoals kan bij adsl na het tweaken van je modem) maar weet niet of dit haalbaar is.

Wanneer ik hem in StandBy stand zit is het dan minder kwa verwerkingen?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ik heb een p75 met 80mb ram die het internet deelt voor 3 pc's en die hoor ik dus nooooooooit ratelen... misschien moet je er wat ram bijprikken :) (had laatst nog een winkel die ram voor oude pc's verkocht... als ik thuis ben ik dat wel opzoeken... prijs valt ook mee.. ik had toen 64mb ram gekocht voor 100 pieken :))

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
thanx, dat zou kunnen

dus ik moet opzoek naar edo ram :-) ?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op donderdag 16 mei 2002 10:17 schreef Ketje het volgende:
thanx, dat zou kunnen

dus ik moet opzoek naar edo ram :-) ?
Ik heb toen met wat poespas kunnen achterhalen wat voor moederbord in m'n p75 zat en heb via internet kunnen achterhalen wat voor geheugen erin moest. (moest perse bronzen connectors hebben... |:()
Dit allemaal nadat ik gewoon iets op goed geluk besteld had :D

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 10:13 schreef Ketje het volgende:
Is deze situatie wel een ideale situatie? Zat zelf te denken aan het aansluiten van de kabelmodem op de hub (zoals kan bij adsl na het tweaken van je modem) maar weet niet of dit haalbaar is.
Ik neem aan dat je op de kabel zit. Dan is de beste oplossing een breedband-router te installeren, i.p.v. een gewone hub. Anders moet je vor iedere pc extra betalen.

een breedband router doet alsof het en pc is, en verdeeld de verbinding over de rest van je pc's in het netwerk (zoals jou p133) die van e-tech is goed en goedkoop.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05
zoals al gezegd... een routertje kopen en klaar ben je. Bijvoorbeeld een LinkSys... werkt prima (zie ook de Internet Deel FAQ).

DIT IS MIJN WEBSITE

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 20:58

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op donderdag 16 mei 2002 10:13 schreef Ketje het volgende:
Hallo allemaal,

heb thuis een netwerkje:

zolder
------
kamer 1
------
kamer 2
------
kamer 3

het betreft dus een netwerkje van 4 pc's. De pc op zolder is eigenlijk alleen maar voor het delen van internet. Hier komt dus internet ook op binnen.

Nu zit ik echter met het volgende:
De pc op zolder is een p133 mhz, met 32 mb intern. Hierop heb ik win98se geinstalleerd als O.S. en Sygate als Internet Sharing Tool voor mijn kabelinternet en ZoneAlarm als Firewall.

Nu maakt hij ontzettend veel "kabaal" (uitvoeren van verwerkingen).

Wanneer ik hem in StandBy stand zit is het dan minder kwa verwerkingen?
Je kan ook is kijken naar FreeSCO, kan je zelfs de HD er helemaal uit slopen, FreeSCO draait vanaf flop en een stuk beter als Windows. (zie http://www.bitstorm.org/edwin/freesco/)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Of je kan natuurlijk gewoon linux erop doen.

Geen X erop en lekker internet delen.

en ik denk dat het een stuk makkelijker werkt met poort forwarding.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Smoothwall is ook een aanrader voor mensen die niet te veel met linux willen klooien.
Aleen zou ik wel meer geheugen erbij rammen ja.

Verwijderd

Toen ik mijn freesco router nog gebruikte hoorde ik hem nooit, alleen als ie moest opstarten en dat was maar zelden :) Dus gewoon freesco instaleren, ssh installeren en toestsenbord en muis etc verwijderen in een hoek smijten en via PuTTy configureren :)

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 12:44 schreef [Airwolf] het volgende:
Of je kan natuurlijk gewoon linux erop doen.

Geen X erop en lekker internet delen.

en ik denk dat het een stuk makkelijker werkt met poort forwarding.
Op donderdag 16 mei 2002 16:07 schreef _Richie_ het volgende:
Smoothwall is ook een aanrader voor mensen die niet te veel met linux willen klooien.
Aleen zou ik wel meer geheugen erbij rammen ja.
smoothwall zou ik niet doen, de makers zijn veels te arrogant en als je een probleem hebt krijg je antwoorden als "fuck you" "don't bother me" en dat soort dingen

wat je dan beter kan nemen is IPCop dit is een fork van smoothwall waar je wel goed geholpen wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 16:14 schreef Ramonnekke het volgende:
Toen ik mijn freesco router nog gebruikte hoorde ik hem nooit, alleen als ie moest opstarten en dat was maar zelden :) Dus gewoon freesco instaleren, ssh installeren en toestsenbord en muis etc verwijderen in een hoek smijten en via PuTTy configureren :)
Das inderdaad handig. Zal het overwegen. Bedankt

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op vrijdag 17 mei 2002 13:52 schreef Woebes het volgende:

[..]

[..]

smoothwall zou ik niet doen, de makers zijn veels te arrogant en als je een probleem hebt krijg je antwoorden als "fuck you" "don't bother me" en dat soort dingen

wat je dan beter kan nemen is IPCop dit is een fork van smoothwall waar je wel goed geholpen wordt.
yep, we hebben hier ook IPcop draaien (op bedrijfsnetwerk), en hij deelt hier de ADSL verbinding, en het gaat perfect...

Verwijderd

linux op een P133/24Mb horen we hier amper...met Red Hat 6.0
Internet, file en printer sharing, etc.

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 22:23 schreef andre_at_home het volgende:
linux op een P133/24Mb horen we hier amper...met Red Hat 6.0
Internet, file en printer sharing, etc.
ik draai die ipcop op een p120 met 32 meg...als een zonnetje
Pagina: 1