Suse Linux 8.0 Pro + Win2000+ Win98 Problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist suse linux 8.0 pro geinstalleerd op een harddisk waar ook Win2000 staat! Toevallig heb ik 2 harddisks (maxtor 40gb ieder). Op de eerste staat Win98 en op de 2e staan Linux en Win2000. De laatste twee lopen niet gladjes langs elkaar. Linux moet ik opstarten dmv van de installatiecd en windows2000 start al helemaal niet meer op.
Als ik in mijn bios verander dat Harddisk 2 (Linux + Win2000) moet booten , standaard boot ie win2000, dan zie je staan: continuing start up en dan onderbreekt ie hem met de woorden: LI LI.
Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet oplossen! Misschien weet een van jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 10:07 schreef topplaza het volgende:
ik heb zojuist suse linux 8.0 pro geinstalleerd op een harddisk waar ook Win2000 staat! Toevallig heb ik 2 harddisks (maxtor 40gb ieder). Op de eerste staat Win98 en op de 2e staan Linux en Win2000. De laatste twee lopen niet gladjes langs elkaar. Linux moet ik opstarten dmv van de installatiecd en windows2000 start al helemaal niet meer op.
Als ik in mijn bios verander dat Harddisk 2 (Linux + Win2000) moet booten , standaard boot ie win2000, dan zie je staan: continuing start up en dan onderbreekt ie hem met de woorden: LI LI.
Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet oplossen! Misschien weet een van jullie het?
Als je linux hebt opgestart, dan moet je het programma liloconfig uitvoeren. Hierna kun je, als het goed is, kiezen tussen 3 besturingssystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze liloconfig al uitgevoerd maar blijft nog steeds hetzelfde! Heb die liloconfig eerst geinstalleerd en toen weer verwijdert maar er was geen verschil! hoe kan ik dit anders aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:33
Op donderdag 16 mei 2002 10:34 schreef topplaza het volgende:
ik heb deze liloconfig al uitgevoerd maar blijft nog steeds hetzelfde! Heb die liloconfig eerst geinstalleerd en toen weer verwijdert maar er was geen verschil! hoe kan ik dit anders aanpassen?
je kan het anders in je /etc/lilo.conf handmatig toevoegen wat je boot menu moet worden en van welke hd's, dan zou het normaal moeten werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik precies in mijn lilo.conf zetten?
Ik run 3 systemen op 2 HD's. Op de eerste Win98 en op de tweede Win2000 en Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 18:08 schreef topplaza het volgende:
wat moet ik precies in mijn lilo.conf zetten?
Ik run 3 systemen op 2 HD's. Op de eerste Win98 en op de tweede Win2000 en Linux
ik had hem net geopend met een 1 of ander programma en er stond helemaal niks in! klopt dit of moet ik een ander programma hebben om dit soort bestanden te kunnen lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:33
Op donderdag 16 mei 2002 18:17 schreef topplaza het volgende:

[..]

ik had hem net geopend met een 1 of ander programma en er stond helemaal niks in! klopt dit of moet ik een ander programma hebben om dit soort bestanden te kunnen lezen?
dat er nix instaat lijkt me toch sterk open hem eens in je x-window met Advanced editor en dan open /etc/lilo.conf
ik zal je ff een stukje laten zien van mijn lilo.conf ik draai mandrake8,2 met winXP alleen winXP staat al een paar maanden droog :P

image=/boot/vmlinuz dit boot mijn LINUX
label=linux
root=/dev/hda9
initrd=/boot/initrd.img
append="devfs=mount"
vga=788
read-only

other=/dev/hda1
label=NT
table=/dev/hda dit boot mijn WINDHOOS

mocht je dit over willen nemen weet dan wel zeker dat /dev/hda ook echt je windows C: partitie is anders boot ie nog niet :)
en ook voor linux dat het wel hda9 is maar waarschijnlijk is eht een hda4 ofzo moet je ff kijken.

succes!
Pagina: 1