[CD-R] In W2K loopt de buffer steeds leeg bij Plex

Pagina: 1
Acties:

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19
Ik zag in de search al een aantal topics staan maar nergens stond echt een oplossing.

Zoals ik daar al las hebben volgens mij meer mensen er last van en het lijkt het meest voor te komen bij W2K en XP.

Op het moment dat ik ga branden (On-the-fly) vult Nero 5.5.8.2 mijn buffer op de HDD dan gaat hij netjes branden maar op een gegeven moment gaat de buffer jojoën hij loopt steeds leeg waardoor de BURN-proof in actie moet komen wat natuurlijk fijn is maar het branden van een CD kost nu ongeveer 15 tot 20 min. i.p.v. de gebruikelijke 5-6 min.

In de andere topics werd vaak DMA geroepen maar mijn CD-ROM draait op UDMA en de Plextor (PX-W1210TA) draait in DMA verdere specs zie hier onder.

MSI K7T266A RU2
Athlon XP1800+
512 Dane-Elec DDR
40GB Seagate schijf (weet ff niet welke)
CD-Rom (40x ASUS geprobeerd en 52xACER geen verschil)
W2K + alle hotfixes en updates
Plextor (PX-W1210TA) firmware 1.8 (laatst nog geupdate van 1.7 naar 1.8, geen verschil)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 14:37
Hoe heb je je Harddisk aangesloten (primair master/slave, secundair master/slave). En doet hij dit jojoen ook als je vanaf de hdd brand?
Probeer anders eens de apparatuur zo aan te sluiten (mocht je dat nog niet hebben gedaan).

Harddisk: Primair Master
CD-Lezer: Primair Slave
CD-Brander: Secundair Master

Een ide kabel kan namelijk niet alles tegelijk (er kan maar 1 datastroompje overheen, en niet tegelijk.. dus als je het heeel basic zou bekijken (En correct me if i'm wrong) gaat het zo:

Lezer: hier heb je 1mb (verstuurd)
Schrijver: Jow, bedankt maat (brand)
Schrijver: ey, ik heb nog meer nodig (pauze)
Lezer: relax bro, ik was al bezig

en dat in een loopje :P

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19
Weet ik op het moment is de aansluiting als volgt:

PR. Master HDD (W2K)
PR. Slave Brander
SEC. Master HDD
SEC. Slave CD-ROM

Ik heb trouwens net gebeld met Plextor en hun raden mij aan als volgt aan te sluiten.

PR. Master HDD (W2K)
PR. Slave CD-ROM
SEC. Brander
SEC. Slave HDD

Dat ga ik dus vanavond ff proberen ik laat het wel weten.

Ohja, Gisteren in een wanhopige actie in W2K primaire en secundaire IDE kanaal weggegooid in device manager |:( nu start hij dus niet meer op iemand een idee hoe dit zonder een compleet nieuwe install op te lossen

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.