Toon posts:

Snijder doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mn stage hebben we een snijder, toen ik het op een nieuwe pc wou aansluiten, werkte hij niet meer... Hoe zit dat?

De Plotter/Snijder werkt met een hardware-key, dat aan de paralelle poort is aangesloten. Het snijprogramma werkt niet zonder die key. Ik heb de handleiding precies gevolgd, maar het wil niet lukken... Zou het toch een probleem van de software zijn? Het draait nu nog steeds onder Windows 95, maar de nieuwe pc heeft Windows 98... De plotter die aan dezelfde pc is aangesloten, doet het op het nieuwe systeem wel gewoon.

Ik zit nu niet in de buurt, anders zou ik het merk van de snijder geven, dus dat volgt nog!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

je hebt die dongel (of hardware key) over gezet en daarna pas het programma en drivers geinstalleerd?

en als eerste heb je gecheckt of het apparaat met zijn software wel windows 98 compatible is?

Ik heb al genoeg hardware zien uitvallen omdat w95 nog net ging maar win98 helemaal niet meer... of met enorme functionaliteits verlies.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

een ander probleem zou kunnen liggen in de configuratie van de LPT poort op de nieuwe PC.
Kijk eens of je hem dan wel werkend kan krijgen als die LPT poort op Bi-Directioneel staat of anders gewoon Standaard.

Suc6

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 09:56 schreef Duur het volgende:
je hebt die dongel (of hardware key) over gezet en daarna pas het programma en drivers geinstalleerd?

en als eerste heb je gecheckt of het apparaat met zijn software wel windows 98 compatible is?

Ik heb al genoeg hardware zien uitvallen omdat w95 nog net ging maar win98 helemaal niet meer... of met enorme functionaliteits verlies.
Heb eerst die dongel overgezet, anders kon ik nieteens het programma installeren...

Of ie Windows 98 compatible is, dat weet ik niet, de software is ook nog geschikt voor Windows 3.x dus dat kan best wel een probleempje zijn.

Het zou lullig voor die man zijn, om 2computers in zn kantoortje te hebben, een Pentium 133Mhz om te snijden en een Pentium 4 1,2Ghz om te designen :D

Verwijderd

hij ksn ook win95 op de P4 zetten (lol)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 13:54 schreef Magicmasta het volgende:
hij ksn ook win95 op de P4 zetten (lol)
Tja dat kan wel ja! :D

Het merk van de snijder is:
Roland Digital Group CAMM-1 Desktop Sign Maker

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de fabrikant zou de snijder het gewoon moeten doen! Maar had het met de software te maken... Die zou verouderd zijn! Hebben nu demo van nieuwe software! |:(
Pagina: 1