Toon posts:

Poll/Forum bouwen; binnen netwerk; geen intranet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem luidt als volgt:
Ik ben bezig met een internetpagina die ik binnen de directorystructuur van een netwerk wil plaatsen. |:(

Begrijp me niet verkeerd; dit is GEEN intranet, en ik wil er ook geen http-adres van maken. Maar gewoon een adres als:
"P:\Pagina\Homepage.htm" waar de rest van de aangesloten gebruikers gewoon bij kunnen. (Er is overigens geen internettoegang :r

Wat ik nu wil, is een gewoon een poll of een forum of iets dergelijks of de site plaatsen die de gebruikers gewoon kunnen gebruiken en wat dus ook betekent dat ze iets moeten kunnen wegschrijven op de schijf. :(

Aan zo'n verbinding-afhankelijke poll heb ik niets dus zal ik moeten gaan werken met CGI-scripts/PHP/Servlets of Perl of zoiets...Waar ik weinig verstand van heb :'(

Maar is dit mogelijk binnen een "gewone" directorystructuur??:? En zo ja, hoe moet ik dat varkentje wassen dan??? Als een van jullie me daarmee kan helpen ben ik diegene zeeeeeeer dankbaar! :Y)

B.V.D.
IRVY

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat gaat niet zo 1 2 3 werken. PHP/ASP e.d. worden allemaal geparsed door een webserver. Haal je het bestand op zonder gebruik van die webserver, krijg je gewoon de code terug.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Volgens mij kan je met PHP e.a. alleen maar de dirs vanaf de wwwroot benaderen...

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
nee, ik zie ook geen oplossing behalve toch een webserver installeren...

mag ik vragen waar je het voor wil gebruiken?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Of je moet moeilijk doen met een of andere tool in delphi die zelf een database benadert en de boel toont.

Maar het is wel erg handig om een databaseserver te installeren en liefst ook een webserver.

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk zit het zo:
Ik zit als werkstation in een netwerk (kan dus nix installen), en ik wil op een gemapte HD (de P-schijf die voor meerdere werkstations toegankelijk is) die site plaatsen met een leuk polletje ensow.

Ze doen namelijk nogal moeilijk hier op mn werk als ik iets op het intranet wil zetten. Loop namelijk stage bij de postbank, en tja wat moet je dan? (Niemand heeft zelfs een internetaansluiting, heb ikzelf na 3 maanden zeuren kunnen regelen!) :Y)

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:03

oZy

kan je er niet 1 in flash maken? met actionscript kan je de gegevens toch wegschrijven als een textbestand, en ook weer oproepen.. volgens mij heb je niet meer nodig toch? moeten ze dus wel flashplayer hebben maar is een lagere drempel als een browser / internettoegang :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, das misschien wel een optie! Ik wist niet eens dat dat mogelijk was!?!? Dus eigenlijk is het enige wat ik daarvoor nodig heb is dus flash 5..( die flashplayer die heeft iedereen op het netwerk dus das geen prob.) Een snelle pagina zal het dan wel niet worden met al die Pentium 1-tjes hier! Hahaha...

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan iemand dit verifieren voordat ik uren loop te kl@ten in flash?! Een wekelijkse poll moet te doen zijn maar voordat ik aan een forum begin wil ik dit toch wel ff zeker weten..

In ieder geval bedankt maar weer voor jullie hulp...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

En hoe gaat flash wegschrijven naar tekstfiles?
Dat kan volgens mij nl. helemaal niet. Hij kan wel een URL aan de server opvragen en daar de gegevens mee sturen om ze op te slaan.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

code:
1
2
3
writeString = "I'm the king of the world!";
fileName = "c:\myFile.txt";
fscommand("exec","command.com\t/C\techo\t" + writeString + "\t>" + fileName);

Las ik ergens :) geen idee of het werkt..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 10:50 schreef chem het volgende:
En hoe gaat flash wegschrijven naar tekstfiles?
Dat kan volgens mij nl. helemaal niet. Hij kan wel een URL aan de server opvragen en daar de gegevens mee sturen om ze op te slaan.
Die URL aanvragen is dus het probleem dus probeer ik het op deze manier op te lossen.. Je zou toch zeggen dat het niet al te moeilijk moet zijn om een werkende poll te maken, al dan niet op het netwerk, of gewoon of mn eigen bak? Gewoon simpelweg wegschrijven en opvragen maar hoe?

Verwijderd

Volgens mij gaat het niet werken. Zeker niet met php.
Als je php wil draaien op je netwerkschijf moet deze php files kunnen lezen. En aangezien je niet kan downloaden lan je geen php installeren. Dus php gaat niet werken.

Voor een CGI script heb je Perl nodig dus Apache en dat moet je ook installeren,

Dus helaas het werkt niet ;(
Pagina: 1