Toon posts:

Raid te langzaam??

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai sinds een paar dagen op Raid-0 met twee Maxtor 7200 RPM U-ATA 133 en een Promise Fastrack U-ATA 133 Controller die geintegreerd is op mijn MSI KT3 moederbordje. ;)
Het draait allemaal wel lekker en heb ff de SISoftSandra hardeschijf Benchmark gedraaid en haalde daarmee een 25000 punten. Ik zag daar staan dat een u-ata 100 raid-0 configuratie 35000 punten haalt en heeft mijn configuratie net zoveel punten als een normale u-ata 100 schijf :(. Klopt dit???

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, was ik ff vergeten, die twee hardeschijven waren altijd 80 gb samen maar sinds hij in raid-0 draait is hij nog maar 67 gb in totaal en met windows er op nog maar 62 maar dat is normaal dat windows er wat op pakt.
Is dit normaal dat hij zoveel capaciteit wegneemt met een raid-0 config. Kan het misschien aan de master slave instellingen liggen, de ene staat master, de andere slave

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, op beiden vragen is een simpel antwoord te geven..

Maxtor in raid-0 is geen goede combinatie als je dat gaat vergelijken met bijv. ibm schijven..
Daar zijn een groot aantal topics over geweest.
[search=maxtor raid]
Wel kun je nog een aantal patches installeren waardoor de performance iets beter wordt..
Lees ook dit topic eens door: [topic=429158/1/100]

En je tweede vraag: Windows snoept in principe niks van een HDD af, maar windows rekent met echte GB's, terwijl hdd fabrikanten een gigabyte als 1.000.0000.0000 bytes rekenen..

Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/4#4

Dit topic is gesloten.