Ik zie dat een Dimm PC266 512MB DDR OEM € 169 kost. Daaronder staat een Dimm PC266 512MB ECC DDR b/3rd die kost € 325,00. Mijn nieuwe pc moet niet al te duur worden maar ik vraag me toch af waarom de 2e zoveel meer geld kost.
ecc is fout correctie (Error Correcting Code). Heb je niet nodig lijkt mij. Wordt bijna alleen maar in servers gebruikt.
Sorry, ik wist niet wat ECC is.
Dit dus...ECC (=Error Checking and Correction Code) is een electronische manier om de integriteit van gegevens in het RAM-geheugen te controleren. ECC is een meer uitgebreide methode dan de vroegere parity-check, omdat er gebruik wordt gemaakt van drie bits per databyte, in plaats van 1 bit bij de parity-check. ECC kan meervoudige bit-errors detecteren, en zelfs enkelvoudige bit-errors localiseren en verhelpen.
Non-ECC geheugen heeft deze features vanzelfsprekend niet; bij een optredende error zal het systeem vastlopen.
Bij machines die de ECC-optie niet ondersteunen, of bij machines waar de ECC-optie uitgeschakeld is, kan zowel ECC als non-ECC geheugen door elkaar geplaatst worden. Bij machines waar ECC vereist is, kan alleen ECC-geheugen geplaatst worden.
Zie hiervoor de handleiding van uw machine.
Verwijderd
Ik heb al jaren alleen maar OEM geheugen ik moet zeggen het draait perfecto. Helemaal geen problemen mee.
Verwijderd
Alleen als je OC'en gaat moet je dan niet gek gaan kijken als hij niet boven de 140 Mhz uitkomt oid... Je weet nooit wat je krijgt met OEM.
Pagina: 1