Toon posts:

Moederbord gelockt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai, ik heb een MS 6318 PIII 1,0 moederbord met de laatste bios update. Maar nou is het geval dat ik op mijn duron gewoon die FSB hoger kan zetten door erop te gaan staan en naar boven of beneden te drukken.

Met die kl*te MicroStar is dat uitgegrijst. Ik heb me het ongans lopen zoeken, bij MSI, naar verdere updates en heb ze ook allemal uitegevoerd.

Ik kan het gewoon niet aanpassen. Je kunt de opties wel zien. Ik zie de FSB en Multiplier gewoon staan, maar kan het niet veranderen.

Ik ben zelf bang dat het met dit mobo niet gaat lukken, tenzij iemand mij een goed andwoord kan geven. En niet gaan lopen zijn over mijn topic, want daar is forum onderdeel voor.

Verwijderd

cpu fsb lock ? multipleyer lock ?

Verwijderd

Topicstarter
Heel leuk maar hoe kom je er af. Er is ook geem f*ck over dit mobo te vinden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 16 mei 2002 07:21 schreef general000 het volgende:
Heel leuk maar hoe kom je er af. Er is ook geem f*ck over dit mobo te vinden.
Het Internet is een beetje ingewikkeld hé? Klik hier :)

Maargoed, ik denk dat je de "CPU Speed" of een vergelijkbare term op "User Definied" moet zetten i.p.v. op "PIII 1000" of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
THX voor de handleiding. Leuke informatie, maar staat weer niks over overclocken of FSB. Helemaal niks. Alleen dat het bord het toelaat:

Overclocking
This motherboard is designed to support overclocking.
However, please make sure your components are able to
tolerate such abnormal setting, while doing overclocking.
Any attempt to operate beyond product specifications is not
recommended. We do not guarantee the damages or risks
caused by inadequate operation or beyond product
specifications.
WARNING!

Heb je dus niks aan.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand verder nog iedeen.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
jaja :)
ik heb ook een MSI (6380) en je moet om de FSB te kunnen overclocken eerst de fsb van zn "AUTOMATISCH REGELEN" afhalen...dan gaat i wel :) (bij mij dan..)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35
En als dat ook niet lukt kan je nog SoftFSB proberen

Ik kan ook geen ruk instellen in mijn bios.... (en met softfsb dus wel :))

Strava

Verwijderd

okej nog wat nuttige info;

Op het moederbord zit waarschijnlijk een jumper van automatische fsb als je die omzet naar handmatich dan ken je wel fsb verhogen in bios denk ik

ff in je boekjes kijken enzovoort

Verwijderd

Topicstarter
Thanx allemaal, ik ga het weer proberen. Ik heb weer nieuwe hoop en ga er weer tegen aan. In die handleiding staat zelf geen RUK, maar zorgt wel voor een uitdaging. Een kleintje dan wel, maar het is er wel een.
Pagina: 1