[WC] het zit erin.. maar dit was niet de bedoeling

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik was vanavond bezig met mijn waterkoeling

ik heb nu de senfu kit van gerla.nl

vrij makkelijk aan te sluiten allemaal. ik heb een reservoir, koelblok en een radiator (met 2 fans)

nu is het probleem dat het qua temperatuur helemaal geen drol heeft gescheeld.. sterker nog.. eerst was de computer idle rond de 48 graden (deltafan) en nu is hij idle 55 graden

het enige waar ik nog op wacht is de SICCE IDRA pomp.. er zit nu een of ander klein gevalletje in die 300 liter per uur zou moeten halen.. die had een vriend nog liggen dus makkelijk om te testen

denken jullie dat het nog een beetje gaat schelen met een andere pomp? ik zie niet echt een grote straal water uit die slang komen dus er zou eventueel meer water door kunnen gaan..

maar betekend meer water ook meer koeling?

anders ben ik best genaaid.. tis stiller dat wel.. maar ik krijg hem niet kouder.. (het is een asus temp sensor op een asus mobo)

Verwijderd

ik denk dat je met een senfu setje niet echt ver komt met een XP 1700+, is het wel een koperen blokje? en wat voorn radiator? en hoe groot?

• Zegato
  • Niet online
en wat voor een peltier?
Is het water warm?

T.net gallery | V&A ads

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Op donderdag 16 mei 2002 06:36 schreef Juniorrules het volgende:
en wat voor een peltier?
Is het water warm?
Hehe koelen met warm water hahhaa dies goed :) :)

Verwijderd

het kitje :
edit:
Denk ik :D

Afbeeldingslocatie: http://www.gerla.nl/water/koelblok-kit.jpg

Ik denk zelf dat je wat fout gedaan hebt......ander blame the POMP !! :)

Koelpasta enzo ?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Heb je die spiralen in de slangen gedaan? Trek die er maar uit. Nergens knikken in de slang? Blok goed bevestigd?

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Als die eruit gehaald worden moet ie wel heel voorzichtig zijn met knikken in de slangen... anders is het snel afgelopen.

Freelance tweaker

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 13:17
Spiralen in de slangen laten!!!!!!!!!!!
Dit voorkomt namelijk knikken in de slang (zonder spiraal heb je heel snel een knik in deze slang).

Ik heb hetzelfde kitje op m'n athlon dondervogel 1333@1333 en deze wordt 45 graden na 20 uur full load zonder fans op m'n radiator (deze maakte errug veel lawaai). Als ik mijn setup in straaljagermode zet (fans aan op 12V)dan kom ik niet boven de 40 graden. BTW als ik overklok naar 1533 dan is mijn temp rond de 50 graden.

Eerst had ik een gratis cooler (titan dualfan), dit was pas errug. Ik had namelijk het geluid van een straaljager op mijn kamer, en na 10 minuten full load had ik een temp van ongeveer 70 graden (ja hij was goed bevestigd). Dat wil dus zeggen dat ik een temp voordeel heb van 25 tot 30 graden.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
hmm ik wouw dat setje dus ook kopen maar als ik die temperaturen word ik niet echt vrolijk. dan haal ik nog beter met mn alpha pal8045 met papst fan --> max 39 graden.

Verwijderd

Ligt het niet gewoon aan die temp sensor ofzo??? Want ik heb hier ook een (home made) WC, en ik heb ook ongeveer 55 graden....Maar ik heb wel Athlon xp1600+ @ 1600 mhz...Zonder dat de fan bij de radiator aanstaat, dat maakt herrie =]

Verwijderd

ik denk dat je je blok er niet goed op hebt zitten.. ff een copper shim halen voor de zekerheid en aandraaien die meuk.
Op donderdag 16 mei 2002 06:36 schreef Juniorrules het volgende:
en wat voor een peltier?
waar staat dat hij een peltier heeft?

Verwijderd

Als je water helemaal niet warm wordt kan het wel eens zijn dat je WB slecht contact maakt met je core! Controleer je watertemp dus eerst eens..

Verwijderd

te laat! :+

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik denk dat je gewoonweg teveel verwachte van je waterkoeling.

Ik bedoel, een luchtkoeler van 120 euro koelt uiteraard echt goed. Kijk maar naar de alpha en swiftech blokken in combinatie met een delta fan ofzo. Nu koop je een imo "low" budget waterkoeling setje en dan verwacht je betere prestaties.

Ik heb even de historie van mijn temperaturen erop nageslagen en, ik had op mijn pc toen ik hem net kocht tijdelijk een coolermaster ding zitten. Toen werd mijn cpu max 45 graden met 1.85 volt. Toen kwam de waterkoeling. Ik kon toen hetzelfde aantal Mhzen draaien met 1.80 core voltage. Temp was toen stresses (burnk7) 36 graden.

Ik heb een dangerden blok, black ice radiateur en een sicce 1200 l/u pompje.
Ik denk dus dat je gewoonweg niet de juiste componenten hebt om de temp erg ver naar beneden te halen. Imo is het senfu setje niet de beste koop, maargoed je moet roeien met de riemen die je hebt.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

sjah.. mijn xp1600+ op 1533 mhz komt nooit boven de 40 graden uit. maar ik koel ook niet met (sorry dat ik het zeg) goedkope troep. wat ik die senfu meuk toch vind.

ikke doe:
danger-den waterjacket
danger-den coolingcube
sicce pompje

en binnenkort laat ik een reservoir bouwen van 8 liter die onder mijn kast past.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ik denk dat dat blok er wel goed op zit.. ik heb hem er nu al voor de 2e keer op gezet...

het water wordt best warm.. ongeveer 30 graden heb ik het gezien

ik heb de fans aan staan en de proc is ongeveer 48 graden idle.. daar staat hij al ongeveer een uur op dus dat is dan een redelijk stabiele temp

ik weet dat het niet een al te duur setje was oid maar 200 pleuro is nou niet echt low budget.. ik zocht gewoon een setje.. ik kan niet zelf frezen of die dingen solderen of gekut met slangen die niet passen

misschien was die temp sensor gewoon al brak want ik had stressed al temperaturen van rond de 55 graden (zonder dat dat koelblok nou echt warm aanvoelde)

nu is het weer zo dat het blok gewoon lauw is.. ik heb ergens gelezen dat het komt door die brakke temp sensors van asus die het verkeerd aangeven als er geen lucht meer langs waait (want er zitten niet echt fans meer in de buurt)

misschien moet ik die temps negeren en eens kijken hoever hij stabiel blijft bij ocen

ik verwachte inderdaad wel iets meer koeling van dat ding (ik wilde er natuurlijk niet op achteruit gaan) maar het belangrijkste was de stilte.. zet maar eens een delta fan naast je neer (ook op 5000 toeren doofheid gegarandeerd)

kan iemand mij vertellen wat een coppershim is? wat doe je ermee.. bedoel je soms een spacer ofzo?

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 12:35
water is dus te warm onder andere ... als je water 20 graden is zal temp zeker zakken lijkt me logisch

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 14:43 schreef Pixal het volgende:
kan iemand mij vertellen wat een coppershim is? wat doe je ermee.. bedoel je soms een spacer ofzo?
yup.. zo'n koperen plaatje wat je op je proc. legt. beide benamingen worden gebruikt.

als je zo'n ding gebruikt kun je wat harder aandraaien omdat je niet bang hoeft te zijn dat je hem molt

te krijgen bij www.freezinghardware.com voor een paar knaken.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
er gaat als de nieuwe pomp er is natuurlijk wat meer water in.. hij is nu tot aan de rand gevuld maar hij gaat later compleet vol. als je nu naar de foto kijkt die hier is gepost kan je zien wat ik bedoel

maar dat water wat er bij komt wordt ook steeds warmer..

het water is ook al 25 graden als de pc uit staat want het is hier gruwelijk warm (ben net wakker en zon stond op mijn kamer :(

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 14:48 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

yup.. zo'n koperen plaatje wat je op je proc. legt. beide benamingen worden gebruikt.

als je zo'n ding gebruikt kun je wat harder aandraaien omdat je niet bang hoeft te zijn dat je hem molt

te krijgen bij www.freezinghardware.com voor een paar knaken.
als ik die erop leg.. moeten dan die kussentjes van mijn processor of blijven die er ook tussen?

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Kussentjes er niet afhalen!!! anders heb je geen garantie meer, en je riskeert afbrokkelen van je core (anders trouwens ook, zonder spacer).
[typo]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01

M14

Hoe groot is je radiator nou (lxbxh)? En kunnen de fans op de radiator wel genoeg lucht aanzuigen, of is er een onderdruk in je kast?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
de kast ligt nog gewoon open enzo.. radiator ligt er naast en het reservoir staat nog in een teiltje tegen lekkages

dit is de radiator Afbeeldingslocatie: http://www.gerla.nl/water/radiator.jpg

toch denk ik gewoon dat het aan de pomp kan liggen (mijn hoop is groot :)) want die is echt zwak.. (er komt zeg maar een klein straaltje uit die buis.. denk dat er ongeveer een kwart doorheen komt van wat er eigenlijk in die buizen past

waterblok is wel helemaal vol overigens

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 14:52 schreef Pixal het volgende:

[..]

als ik die erop leg.. moeten dan die kussentjes van mijn processor of blijven die er ook tussen?
er zitten uitsparingen op de plek weer de kussentjes zitten. past allemaal prima dus

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 15:18 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

er zitten uitsparingen op de plek weer de kussentjes zitten. past allemaal prima dus
ik zag het inderdaad nadat ik het gevraagd had.. beetje dom dus

• M14

M14

Op donderdag 16 mei 2002 15:12 schreef Pixal het volgende:
de kast ligt nog gewoon open enzo.. radiator ligt er naast en het reservoir staat nog in een teiltje tegen lekkages

dit is de radiator [afbeelding]

toch denk ik gewoon dat het aan de pomp kan liggen (mijn hoop is groot :)) want die is echt zwak.. (er komt zeg maar een klein straaltje uit die buis.. denk dat er ongeveer een kwart doorheen komt van wat er eigenlijk in die buizen past

waterblok is wel helemaal vol overigens
Je radiator is groot genoeg, en fans kunnen genoeg lucht aanzuigen, dus dat is niet het probleem.
Op donderdag 16 mei 2002 05:24 schreef Pixal het volgende:
300 liter per uur zou moeten halen..
Die 300 liter is bij 0 cm omhoog pompen, dus dat wordt gegarandeerd minder. Het is beter als je water sneller stroomt (dan kan het meer warmte afvoeren), dus als je een pomp hebt die sneller pompt (800 l/u of meer) dan zal het zeker beter zijn

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 15:21 schreef M14 het volgende:

[..]

Je radiator is groot genoeg, en fans kunnen genoeg lucht aanzuigen, dus dat is niet het probleem.
[..]

Die 300 liter is bij 0 cm omhoog pompen, dus dat wordt gegarandeerd minder. Het is beter als je water sneller stroomt (dan kan het meer warmte afvoeren), dus als je een pomp hebt die sneller pompt (800 l/u of meer) dan zal het zeker beter zijn
daar hoop ik ook op.. ik heb de sicce idra van 1300 liter besteld (hij kwam vandaag langs de deur maar ik was nog net op tijd om de ptt bus weg te zien rijden :( :( :(

die haal ik morgen op en hopen maar dat het ietsje koeler wordt

• M14

M14

Op donderdag 16 mei 2002 15:23 schreef Pixal het volgende:

[..]

daar hoop ik ook op.. ik heb de sicce idra van 1300 liter besteld (hij kwam vandaag langs de deur maar ik was nog net op tijd om de ptt bus weg te zien rijden :( :( :(

die haal ik morgen op en hopen maar dat het ietsje koeler wordt
Da's balen, maar jah.
Veel suc6, en als het niet werkt dan horen we 't wel (nie te hope natuurlijk)

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 23:07
Die radiator is brak, die kun je beter vervangen door een kachelding van de sloop.

Ten eerste is de weerstand van dat ding veels te hoog, ten tweede is dat ding lang niet effectief, nieuwe pomp en nieuwe rad zal veel helpen.

BTW> ik heb zelfde zetje en wel goede temps. (meten met digidoc).

[topic=483315/2/25]

niet letten op lelijke foto's de hele setup is al gewijzigd.
Pagina: 1