jah das waar, en die taunts he
Nee side-scrolling, zoals zo vaag gezegd in deze draad..Op zondag 19 mei 2002 12:08 schreef da_rippah het volgende:
ah bah... issie third person??
Verwijderd
hehe ik vondt het spel nog wel meevallen 
maar het had wel wat leuker gekunt.. beetje saaie levels enzo
maar het had wel wat leuker gekunt.. beetje saaie levels enzo
Verwijderd
Ik vind m wel koel, erg fraai gemaakt..weet iemand hoe je die heli moet pakken als je aan de ladder hangt? ik schietr alle kanten op, behalve richting rode raakvlak...
whaha, das wel heer erg back 2 basic he..Op zondag 19 mei 2002 12:13 schreef Phreak het volgende:
[..]
Nee side-scrolling, zoals zo vaag gezegd in deze draad..
Was Duke Nukem 1/2 ook niet sidescrolling?
wtf is side-scrolling, als ik vragen mag?Op zondag 19 mei 2002 12:13 schreef Phreak het volgende:
[..]
Nee side-scrolling, zoals zo vaag gezegd in deze draad..
trouens kewle screenies. ook ik ken duke nog van vroeger
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
dat je als het ware -> langs de levels loopt.
gewoon maar 1 kant op kan. soms nog ergus in ofzo, maar ook niet veel
oh, heet dat side-scrolling... weet ik dat ook weerOp zondag 19 mei 2002 12:56 schreef SaSReCoiL het volgende:
dat je als het ware -> langs de levels loopt.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Net ff gespeeld, w00t wat een game
Lekker piggies afknallen en chicks redden. En dan nog die opmerkingen die Duke maakt. "I hate pigs!"
Super spel
Verwijderd
Achter elkaar pipebombs op de minigun flikkeren, dan krijg je het ook snel voor elkaar.Op zondag 19 mei 2002 12:33 schreef eRR_ het volgende:
Ik vind m wel koel, erg fraai gemaakt..weet iemand hoe je die heli moet pakken als je aan de ladder hangt? ik schietr alle kanten op, behalve richting rode raakvlak...
Pigs fly, did ya know that?
Verwijderd
Ik hou van vloeken, dus ik vind het het grappigst als ie zegt: "These motherf [beeeeeeep] keycards..."Op zondag 19 mei 2002 13:04 schreef Hitpoint het volgende:
Net ff gespeeld, w00t wat een gameLekker piggies afknallen en chicks redden. En dan nog die opmerkingen die Duke maakt. "I hate pigs!"
Super spel
Naar de minigun? Ik had 3 pipebombs nodig de andere kant op, richting motor (rood oplichtend vlak). Nu moet ik een gele keycard in dat chinatown level hebben.Op zondag 19 mei 2002 16:31 schreef Codin het volgende:
[..]
Achter elkaar pipebombs op de minigun flikkeren, dan krijg je het ook snel voor elkaar.
Pigs fly, did ya know that?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Vraagje hoe kom ik langs die auto's die aan alle 2 kanten rijden ?
Die is niet moeilijk loop gewoon met de oauto's me ..Op zondag 19 mei 2002 17:12 schreef artec het volgende:
Vraagje hoe kom ik langs die auto's die aan alle 2 kanten rijden ?
Alla FROGGER
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
hij zegt toch zelf ook al 'What am I? A frog??'
ook als je een telefoon gebruikt 'I know what you are looking for... Just follow the white rabbit.' Ook wel leuk
ook als je een telefoon gebruikt 'I know what you are looking for... Just follow the white rabbit.' Ook wel leuk
woei!
ik heb hem nu ook geprobeerd.. En ik moet zeggen dat ik hem best wel lol vind..
Ik was mijn eerste 2 levels een beetje royaal met mijn ammo
ik heb hem nu ook geprobeerd.. En ik moet zeggen dat ik hem best wel lol vind..
Ik was mijn eerste 2 levels een beetje royaal met mijn ammo

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Die quotes maken het dus echt wel af he 
Oeh nostalgie...
Oeh nostalgie...
YepOp zondag 19 mei 2002 12:50 schreef da_rippah het volgende:
[..]
whaha, das wel heer erg back 2 basic he..
Was Duke Nukem 1/2 ook niet sidescrolling?
Help ik zit nu vast bij dat grote mier of wat het ook is .. EINDBAAS
Bij die merto's
Bij die merto's
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
"Somebody's gonna pay for making me look for these damn keycards !"
Errug droog spelletje. Gewoon GOED ! Lekker ouderwets scrollen...
Errug droog spelletje. Gewoon GOED ! Lekker ouderwets scrollen...
Ik heb problemen met installeren. Wanneer ik het wil installeren, krijg ik de volgende foutcode:
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?1608: Unable to create InstallDriver instance, Return code -2147221164
En wederom weer een reactie van een echte n00b.Op zondag 19 mei 2002 01:32 schreef MartNL het volgende:
Echt weer zo'n noob spel.
Iemand die nog nooit duke nukem heeft gezien, trapt er misschien nog wel in.
Voor de echte Duke Nukem fans is dit een supergaaf spel, lekker in de oude traditie - een platformspel (je weet wel, à la Prince of Persia). Back to basics rulez!!
Ook nog een leuke quote, van een telefoon in het spel:
(Clinton-stem) Monica, I've got a new box of sigars...
damn.. ik heb gespeeld zonder geluid omdat mijn ouders wel moeten denken dat ik aan mijn examens werk...
Nu heb ik volgens mij de helft gemist
Nu heb ik volgens mij de helft gemist
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Wat je zegt. Dit spel is een van de weinigen waarbij ik vind dat het geluid echt een heel belangrijk deel van het spelplezier vormt. De muziek/effecten zijn okay (disco is heftig), maar die opmerkingen van The Duke zijn onovertroffen!Op zondag 19 mei 2002 21:51 schreef bluppy2 het volgende:
damn.. ik heb gespeeld zonder geluid omdat mijn ouders wel moeten denken dat ik aan mijn examens werk...
Nu heb ik volgens mij de helft gemist![]()
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Zijn er trouwens meer mensen die last hebben van de bug dat quick save / autosave niet altijd werkt? Als ik duke opnieuw opstart heb ik dikke kans dat ik een level terug opnieuw moet beginnen. Ik was net aangekomen bij de subway, ga het spel effe uit, kom later terug en moet weer bij Chinatown beginnen.
Yups, die is echt werkelijk zo geniaalOp zondag 19 mei 2002 19:49 schreef Wildfire het volgende:
[..]
(Clinton-stem) Monica, I've got a new box of sigars...
Dit is echt weer een superverslavend spel... Wel grappig trouwens, je kunt in deze tread duidelijk zien, wie wat ouder zijn en nog de echte platform games hebben gespeeld...
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Jaja leuk spelletje, je moet t alleen niet te lang spelen (word wel een beetje saai).
Er zit alleen in t eerste lvl al een bug. Ik was eerst helemaal doorgelopen tot het eind en toen weer terug in een of andere deur. Toen ik weer buiten kwam waren de nukes die ik eerder verderop al had gepakt, weer terug! Dus eindigde ik t lv met 13 nukes
Maar wel leuk tijdverdrijf iig.
Er zit alleen in t eerste lvl al een bug. Ik was eerst helemaal doorgelopen tot het eind en toen weer terug in een of andere deur. Toen ik weer buiten kwam waren de nukes die ik eerder verderop al had gepakt, weer terug! Dus eindigde ik t lv met 13 nukes
Maar wel leuk tijdverdrijf iig.
Nog een leuke quote:
"you're the missing link, goodbye"
"you're the missing link, goodbye"
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Verwijderd
Ja merkwaardig he?Op zondag 19 mei 2002 16:46 schreef spaceboy het volgende:
[..]
Naar de minigun? Ik had 3 pipebombs nodig de andere kant op, richting motor (rood oplichtend vlak). Nu moet ik een gele keycard in dat chinatown level hebben."Surprise suprise, I need a yellow keycard"
Ik probeerde de hele tijd dat oplichtende stuk motor te raken, en dat lukte als het laddertje op een bepaalde manier wegwaaide... dan kan je naar links schieten en dan raak je hem.
Maar de minigun pakte me altijd, en op een gegeven moment was ik zo pissed dat ik pipeboms ernaar ging smijten. Toen ging ie ook verrot
Verwijderd
Onzin.Op maandag 20 mei 2002 00:08 schreef mrjoint het volgende:
Jaja leuk spelletje, je moet t alleen niet te lang spelen (word wel een beetje saai).
Alles aan deze game is goed. Ik heb het totaal geanalyseerd in m'n hoofd tijdens het spelen, en aan werkelijkwaar alles is gedacht.
Naast kickass graphics/muziek/sfx is de gameplay ook nog eens briljant.
Dit spel is perfect, en het wordt zeker niet saai (behalve wanneer je het meer dan 3-4 uur achter elkaar speelt, maar dat geldt voor elke game dus die vlieger gaat niet op).
Wat mij betreft kan dit maar 1 ding betekenen: Duke Forever wordt GE-NI-AAL!
Ayup. Deuk Neukem heersendheid
Helemaal meej eens! Lees hier veel reacties van mensen die het spel afkraken, ze hebben niet eens de moeite genomen om het eens goed te bekijken. Deze mensen hebben de klok horen luiden maar weten NIET waar de klepel hangt! Het spel ligt je of het ligt je niet, maar ga niet lopen ijlen dat het spel saai, eentonig en geen enkele gelijkenis heeft met het origineel.Op zondag 19 mei 2002 19:49 schreef Wildfire het volgende:
[..]
En wederom weer een reactie van een echte n00b.
Voor de echte Duke Nukem fans is dit een supergaaf spel, lekker in de oude traditie - een platformspel (je weet wel, à la Prince of Persia). Back to basics rulez!!
[..]
Quote; Follow the white rabbit

nVENTIV
IK heb hier alles weg gehaald maar nu moet ik naar die brug toe want die is klaar maar waar moet ik heen
Echt superbruut gewoon!!!!, ik vond DN1 en 2 vroeger niet zo leuk, maar dit is werkelijk superstoer! Duke Nukem 3D ook heel erg vaak gespeeld vroeger.
BF1: Don-Panio
Verwijderd
Eindelijk weer eens een tof en vet platform spel. Duke Nukem rulez!! Spel schiet aardig op, zit nu alleen vast als je tegen die eind insectbaas moet vechten op die rijdende trein. Heb te weinig munitie
, alleen pipebombs en paar kogels in machine geweer
Nog een leuke quote, regelmatig te horen nadat een of andere lelijke alien overhoop heeft geschoten:
Met een vette knipoog naar de film 'Mimic' dus...Mimic that!
ja! vette game is het ! "say hello to my little friendOp maandag 20 mei 2002 15:15 schreef Wildfire het volgende:
Nog een leuke quote, regelmatig te horen nadat een of andere lelijke alien overhoop heeft geschoten:
[..]
Met een vette knipoog naar de film 'Mimic' dus...
Of dat stukje waar hij net als bij dat spel frogger dingen moet ontwijken zegt ie iets als damn im not a frog ; dat was cool
Of deze (telefoon in de subway):
"And that's when I get on my knees and stick out my tongue... I'm sorry, please insert another 5 dollars to continue"
"And that's when I get on my knees and stick out my tongue... I'm sorry, please insert another 5 dollars to continue"
Hoe kan je bij deze pipebombs komen (linksonderin)?? Het is het 2e level van episode 1, net nadat je een flat ben binnen gelopen waarna het 2e gedeelte werd geladen.

IK heb hier alles weg gehaald maar nu moet ik naar die brug toe want die is klaar maar waar moet ik heen
KAn iemand mij ff vertellen weaar ik nu heen moet ik heb die brug sluitend gemaakt
Verwijderd
rennen en dan spatie voor een slidingOp maandag 20 mei 2002 19:26 schreef evaarties het volgende:
Hoe kan je bij deze pipebombs komen (linksonderin)?? Het is het 2e level van episode 1, net nadat je een flat ben binnen gelopen waarna het 2e gedeelte werd geladen.
[afbeelding]
Sliding?? wist niet dat dat konOp maandag 20 mei 2002 19:32 schreef RaceAap_NL het volgende:
[..]
rennen en dan spatie voor een sliding
Verwijderd
'k vind 't wel een gaaf spel. Altijd fan geweest van de eerste Duke Nukem games. Lijkt best wel op DN1/2/3 en zo, maar dan in een ander jasje
. Best wel lachuh spelletje, en af en toe nog best wel moeilijk
.
hehe ik vind ut zo cool
trappetje oplopen pipe bommetje naar rechts gooien aan de top
naar beneden gaan, varken verbaasd zien rondkijken
druk op Da Z knop.
BOEM
zo droog
trappetje oplopen pipe bommetje naar rechts gooien aan de top
naar beneden gaan, varken verbaasd zien rondkijken
druk op Da Z knop.
BOEM
zo droog
Nieuwe, uiterst droge quote van Duke (nadat 'ie zojuist op het ruimtestation gearriveerd is):

Oh, en tegen de eindbazin in het laatste level voor het ruimtestation:
Flauw hoor, Star Trek parodieëren...Space... the final frontier. These are the voyages of Duke Nukem. My continuing mission: to explore strange, new babes... to seek out new aliens and kick their asses.
Oh, en tegen de eindbazin in het laatste level voor het ruimtestation:
*lol*I've always said if there's a way to go, it's with women, whips and oil...
Zover ben ik nog niet... eerst maar eens de ultieme bad guy verslaan.Op maandag 20 mei 2002 23:21 schreef Nosfer@tu het volgende:
alleen jammer dat er niet een echt eind filmpje in zit
Ik vind het vaag. Ik ben bij dat level dat een beetje lijkt op chinatown. In dat level met die lift waarbij je voor het eerst je machinegeweer krijgt. Ik kan die gele access pass echt NIET vinden. Overal geweest, over die balkonnen gehopt e.d. niets....
Help
Help
Verwijderd
als je bij die gele deur bent, loop je iets terug (een paar stappen) en dan zie je balkonnen boven je, helemaal bovenaan is de yellow keycardOp dinsdag 21 mei 2002 08:56 schreef Warfare het volgende:
Ik vind het vaag. Ik ben bij dat level dat een beetje lijkt op chinatown. In dat level met die lift waarbij je voor het eerst je machinegeweer krijgt. Ik kan die gele access pass echt NIET vinden. Overal geweest, over die balkonnen gehopt e.d. niets....
Help
Waar zijn in level 2.1 alle nukes te vinden ?? Ik heb er maar 7 kunnen vinden
..
2 meteen bij het begin (1 pig die te pletter stort, en meteen boven je hoofd).
1 een paar flats verder
1 in een flat waar je trappen oploopt.
3 bovenin een flat
PS: Het is dat level waar de vorige post over gaat.
1 een paar flats verder
3 bovenin een flat
Ik ben hier ook ongeveer ik moet nog 1 knop maar kan em niet vinden en ik weet ook niet hoe ik er moet komen ik heb 1 gues met die andere brug omhoog klopt da?Op maandag 20 mei 2002 19:31 schreef Blackhole het volgende:
[afbeelding]
KAn iemand mij ff vertellen weaar ik nu heen moet ik heb die brug sluitend gemaaktmaar klan hem niet vinden
Niemand een idee?Op dinsdag 21 mei 2002 16:23 schreef evaarties het volgende:
Waar zijn in level 2.1 alle nukes te vinden ?? Ik heb er maar 7 kunnen vinden..
1 een paar flats verder
3 bovenin een flat
Verwijderd
Ik ga echt neit al die nukes zitten verzamelen... we hebben meer te doen
.
Ik heb net die chinees de eerste keer afgeschoten zeg maar. Echt simpel.
Gewoon bukken en met je assaultrifle blijven schieten (achter elkaar door). Dan doettie nx
.
Heb nu alleen geen kogels meer
.
Gewoon bukken en met je assaultrifle blijven schieten (achter elkaar door). Dan doettie nx
Heb nu alleen geen kogels meer
Het voordeel van die nukes is, dat je bij elke 10.. 2+ ego krijgt en 2+ ammo en alles.. dus dat kan best handig zijn.Op dinsdag 21 mei 2002 19:44 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Ik ga echt neit al die nukes zitten verzamelen... we hebben meer te doen.
Gewoon bukken en met je assaultrifle blijven schieten (achter elkaar door). Dan doettie nx.
Heb nu alleen geen kogels meer.
ik ben daar ookOp maandag 20 mei 2002 19:31 schreef Blackhole het volgende:
[afbeelding]
KAn iemand mij ff vertellen weaar ik nu heen moet ik heb die brug sluitend gemaaktmaar klan hem niet vinden
IK ben er nog niet voor bij ... zit ook te wachten op antwoord .Op dinsdag 21 mei 2002 19:53 schreef Trancentral het volgende:
[..]
ik ben daar ookhoe kom je daar verder?
Maar ik heb ff een andere vraag wie is hier bezig met die EDITOR van DN MP?
Want ik wil me dar wel in ver diepen maar ik komer nog niet zo uit .
Verwijderd
je bedoelt die gele 'deur' helemaal op het einde? die je uit moet zetten? ik zie echt geen sleutel hoor...?Op dinsdag 21 mei 2002 09:03 schreef Nosfer@tu het volgende:
[..]
als je bij die gele deur bent, loop je iets terug (een paar stappen) en dan zie je balkonnen boven je, helemaal bovenaan is de yellow keycard
lol @ gare view !!
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Loekie2002 voortaan niet zo veel achter elkaar posten graag, en een beetje meer geduld is ook geen overbodige luxe.
There is no magic.
Verwijderd
Op zaterdag 25 mei 2002 00:19 schreef The Will het volgende:
Loekie2002 voortaan niet zo veel achter elkaar posten graag, en een beetje meer geduld is ook geen overbodige luxe.
Woeiii dis echt een lache old-skool spel
net als vroeger met Duke 1 en 2 2d platform raggen
Verwijderd
Ik draai win2k pro met service pack 2...
Waarom krijg ik dat DNMP niet aan de praat ?
Iemand ook al problemen mee gehad ?
Waarom krijg ik dat DNMP niet aan de praat ?
Iemand ook al problemen mee gehad ?
Verwijderd
Weet iemand al hoe je models kan editen of invoegen in DNMP (want de XM3000 gaat ook vervelen
)
en loekie 2002 kijk n's op het 3dRealms forum, vast wel een paar gasten die je willen helpen, of mail me anders maar. Ik ga niet heel dat level in een topicje uitleggen
en loekie 2002 kijk n's op het 3dRealms forum, vast wel een paar gasten die je willen helpen, of mail me anders maar. Ik ga niet heel dat level in een topicje uitleggen

Verwijderd
schopselOp zaterdag 22 juni 2002 17:12 schreef IndigoDelFuego het volgende:
Weet iemand al hoe je models kan editen of invoegen in DNMP (want de XM3000 gaat ook vervelen)
eergisteren gekocht en voor het eerst gespeeld, een fantastisch, meesterlijk spel.
Gewoon lekkere ouderwetse platform-actie
I love it
Gewoon lekkere ouderwetse platform-actie
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Verwijderd
Geweldig spel... met sterke on-liners. "Morphix and his glob wreck are going down faster then Enron"
Alle sounds staan trouwens als OGG files verpakt in de .ZIPFS bestanden, welke simpelweg geopend kunnen worden met WinZip. De .ZIPFS bestanden staan in de \DUKE\BASE directory.
Leuk spel!
Ben net voorbij die metrolevels dat je nog dieper in de aarde gaat
Ben net voorbij die metrolevels dat je nog dieper in de aarde gaat
Verwijderd
Dit spel is dus wel de moeite waard ? ...ik heb hem bij 50 mmore cd,s gekregen maar ik ge hem niet zomaar installeren
Verwijderd
ja is wel leuk als je de duke kent, maarre ik zit ergens vast
in china town dat je over die weg moet lopen (aan 2 kanten kun je lopen) daar rijden ze me steeds dood
gewoon goed timen toch? links kijken recht kijken nog es links kijken en oversteken
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!