Netwerk kaart niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Ik heb thuis in mijn pc(waar ik nu 8ter zit) 2 netwerk kaarten zitten. de eerste netwerkkaart is voor mijn verbinding, en de 2e zorgt voor een verbinding met mijn switch naar 3 andere computers. Ik heb sisoft sandra 2002 gedraaid en bij de "performance tune-up wizard" krijg ik de volgende melding : Realtek semiconductor RT8139 (A/B/C/8130) Fast ethernet adapter : PCI latency Too high.Device could Hog the bus for Too long.

Kan iemand mij vertellen wat dit betekent? ik weet wel dat "latency" de verbinding is(ping of lag) ,het is blijkbaar te langzaam.

Kan ik dit oplossen? zo ja hoe?

alvast bedankt.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Als het goed is moet die setting gewoon in je bios te vinden zijn. Probeer het daar es :)

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
kan je het wat meer uitleggen? waaronder moet ik kijken? ik heb een asus bios, en deze netwerkkaart is geen onboard he.

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:05

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Ik zou als ik jou was, in m'n bios kijken, en dan bij (ik meen) de advanced settings eens gaan stoeien met de pci latency timer..

anders kan je het altijd nog proberen om de nic in een ander slot te zetten, god weet dat het dan wel zou kunnen lukken.. :)

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

asus is prima, er was een tijd dat non-asus biossen deze optie meestal niet hadden, ik weet niet van nu.
De optie moet er dus ergens zijn.
De PCI Latency hoeft ook niet per se iets met ping te maken want elke kaar op je pci slot maakt gebruik ervan.

Hoe hoger hoe beter SOMS, maar te hoog weer niet (zie het maar als een balans die er moet zijn).

Mocht je er niet uitkomen kan je proberen met TweakBios

Ik wil alvast ff zegge da ik vrreslijke slaap heb en wat ik hierboven zeg misschien nie helemaal klopt :P

Suc6

(edit) Heb dat proggie nooit gebruikt zelf, weet dus niet of het werkt of nieuw is, heb er enkel van gehoord..

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
ik heb 'm nu op 0 gezet, eens testen bij sisoft of die melding er nog steeds is.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
ja nog steeds.

Ik snap 1 ding niet, je zegt net dat ik 'm hoger moet zetten, maar als ik het goed begrijp, dan is hoger toch langzamer? hij stond eerst op 32, en nu op 0 waar zal ik 'm dan op zetten?

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Op donderdag 16 mei 2002 03:18 schreef HENNEP het volgende:
ja nog steeds.

Ik snap 1 ding niet, je zegt net dat ik 'm hoger moet zetten, maar als ik het goed begrijp, dan is hoger toch langzamer? hij stond eerst op 32, en nu op 0 waar zal ik 'm dan op zetten?
Hehe dat zei ik niet, ik zei et int algemeen, dat et SOMS goed is :)

Vond net dit via google:
http://www.xs4all.nl/~jfeelder/voodoousers/troublehardware.html

Maar kzie dat jij geen voodoo kaart heb dus verder zou ik et niet egt weten. Probeer de latecy op 10 te doen, had gelezen dat dat meetal wel doet.

Verder: http://www.pcconcrete.ro/phtml/r07284a.html precis jou error,maar niet jou taal :(

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
nou ik heb het geprobeerd, maar helaas nog steeds die melding, ik ga morgen maar weer verder.

heel erg bedankt voor je tijd, en Weltruste he ;)

mAzzle!

OUT...... :D
Pagina: 1