Toon posts:

iets met een TLD als onderwerp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag eindelijk toegang tot mijn nieuwe TLD(Top Level domains(voor de newbs :P)) .gamenet .gamesnet
en we zijn met een groepje vrienden van plan deze te exploiteren naar de 'buitenwereld' - de doel groep wordt natuurlijk software fabricanten die zich richten op het maken van games, zoals Ubisoft, Blizzard en SquareSoft(alle drie hebben al intresse getoond in een eventueel .gamenet domeinnaampie voor hun games(een beetje onderzoek doen we nog wel)

Samen met twee Webservers en twee Nameservers die wij kunnen gebruiken willen wij dus de hele mikmak op gaan zetten alleen nu zitten we op een punt vast;

Wat voor service bieden we;
1; bieden we de normale service "domeinnaam - webhosting - email - mySQLdatabase"

of 2; maken we alleen maar gebruik van nameserver forwarding - de meeste grote bedrijven hebben toch hun eigen nameservers(dit schakelt ook wel meteen grootscheepse aanmeldingen aan van particulieren..)

Misschien dat iemand zin heeft om zijn mening te delen..
en/of hoe zou JIJ het nou aanpakken.

Het idee is natuurlijk wel uiteindelijk er geld op te verdienen - al gaat dit idd nog even duren gezien nog maar 10% van de wereld bevolking onze TLD(en alle nieuwe TLD's )kan zien voor het eerst komende jaar..

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 02:44 schreef ThinKGEEk het volgende:
al gaat dit idd nog even duren gezien nog maar 10% van de wereld bevolking onze TLD(en alle nieuwe TLD's )kan zien voor het eerst komende jaar..
10% lijkt me zelfs zeer hoog geschat. Meer zal het ooit nooit worden. En mochten die tld's ooit al officeel worden, dan zal de uitgifte van domein-namen gewoon weer opnieuw beginnen. De ICAN kan geen rekening houden met allerlei loslopende bedrijfjes die al domein-namen hebben verkocht.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh ... waar is die nieuwe TLD geregeld dan :?
Of bedoel je dat je een eigen DNS server hebt ingericht met als TLD ".gamesnet" :?

* Koffie vind 't allemaal maar vaag

Tijd voor een nieuwe sig..

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op donderdag 16 mei 2002 09:12 schreef Koffie het volgende:
Euh ... waar is die nieuwe TLD geregeld dan :?
Ik gok www.newroot.com :?

http://www.newroot.net/tlds/tldsearch.php?target=gamenet

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:55
Sorry hoor, maar al die newroot meuk moeten ze meteen afschaffen. Allemaal flauwekul, laat mensen zich gewoon eens aan de officiele instanties houden. Wat moeten we nu met al die vage TLD's......*zucht*
En ik hoop dat jij snapt dat als de officiele instanties dadelijk .gamenet of .gamesnet goedkeuren jij deze gewoon keihard kwijt bent.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op donderdag 16 mei 2002 11:51 schreef Mark het volgende:
Sorry hoor, maar al die newroot meuk moeten ze meteen afschaffen. Allemaal flauwekul, laat mensen zich gewoon eens aan de officiele instanties houden. Wat moeten we nu met al die vage TLD's......*zucht*
En ik hoop dat jij snapt dat als de officiele instanties dadelijk .gamenet of .gamesnet goedkeuren jij deze gewoon keihard kwijt bent.
100% mee eens, die wildgroei van zulke zooi gelijk afschaffen, hou je aub eens aan standaarden.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• HGM
  • Niet online

HGM

Op donderdag 16 mei 2002 11:55 schreef jelmervos het volgende:

[..]

100% mee eens, die wildgroei van zulke zooi gelijk afschaffen, hou je aub eens aan standaarden.
Hier nog een leuk topic over oa newroot: [topic=210478/1/256]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 03:20 schreef little_soundman het volgende:

[..]

10% lijkt me zelfs zeer hoog geschat. Meer zal het ooit nooit worden. En mochten die tld's ooit al officeel worden, dan zal de uitgifte van domein-namen gewoon weer opnieuw beginnen. De ICAN kan geen rekening houden met allerlei loslopende bedrijfjes die al domein-namen hebben verkocht.
Newroot en ICANN zijn twee verschillende 'bedrijven'
dit betekend dat ICANN zijn eigen rootservers heeft, en Newroot heeft zijn eigen rootservers - dus als een nieuwe TLD via Newroot online komt heeft ICANN daar helemaal geen effect op - ICANN heeft zelfs al Newroot laten weten graag samen te werken met Newroot..

TLD zoals .airport .news bestaan al en zijn ook in gebruik, helaas heeft niet elke provider Newroot al ingesteld als mogelijke rootserver, in nederland zal Zeelandnet de eerste zijn, de planning staat rond juli

Newroot is dus een serieus project en de rootservers zullen 'ooit'(na schatting over maximaal twee jaar) gezien kunnen worden door de 'hele' wereld populatie
Ik weet niet of iemand hier wel eens rond gekeken heeft de laatste tijd op de domein-markt(zoniet kom onder die rots vandaan want... _zucht_) maar er is een groot tekort aan domein-namen, vandaar dat Newroot opgericht is. Newroot is dus gewoon een serieus project van oa Intel(duh die hosten rootservers) ICANN en nog wat vage instanties..

lijkt me dus sterk dat ik ze kwijt raak..

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 17:05
Op donderdag 16 mei 2002 14:25 schreef ThinKGEEk het volgende:

[KNIP]
Ik weet niet of iemand hier wel eens rond gekeken heeft de laatste tijd op de domein-markt(zoniet kom onder die rots vandaan want... _zucht_) maar er is een groot tekort aan domein-namen, vandaar dat Newroot opgericht is.
en dat komt door alle mensen die geld willen verdienen aan domeinnamen..........

mijn .com domeinnaam was 2 dagen nadat mijn .nl domeinnaam was geregistreerd, snel geregistreerd. Beetje zielig.... maar ik heb geen interesse in een .com domein dus...

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Nothing could be more true,

maar dat betekend alsnog een tekort aan domein-namen
vandaar dus Newroot(en nee natuurlijk zullen niet alle TLD's die aangevraagd worden worden geaccepteerd( toevallig weet ik(Ik ken wat beheerders van Newroot(geen grapje)) dat .allyourbasearebelongtous was aangevraagd.. heh)

• Mark

[..]

Ik weet niet of iemand hier wel eens rond gekeken heeft de laatste tijd op de domein-markt(zoniet kom onder die rots vandaan want... _zucht_) maar er is een groot tekort aan domein-namen, vandaar dat Newroot opgericht is. Newroot is dus gewoon een serieus project van oe Intel(duh die hosten rootservers) ICANN en nog wat vage instanties..

lijkt me dus sterk dat ik ze kwijt raak..
Zucht....tekort aan domeinnamen ??? Waar dan ??? Domainkapers zijn gewoon goed aan te pakken (het kost soms wat moeite, maar 9 van de 10 keer lukt het wel) En een project van Intel :Z :Z ?
Die gasten van newroot hosten gewoon in Cyberbunker (en dat is echt een toko waar Intel zijn naam aan wil verbinden :Z).
Newroot eigen DNS'en staan bij Trueserver (CB3ROB) en cyberbunker (ZeelandNet). Verder staan alle andere zogenaamde rootservers van hun bij onzettend vage instanties in Amerika, Turkije en Austrialie.

Verder raak je dus wel alles kwijt, kijk maar wat er gebeurd is met .info en .biz. Er waren ook 2e-rangs registrars die deze in hun "beheer" hadden. Helaas voor hun (en gelukkig voor de normale wereld): vette pech, alles weg.

Wie moet er onder een steen uit komen........

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Sorry joh, maar alle moeite die jij hierin steekt is weggegooid, om van geld nog maar niet te spreken. 't Is geen 1999 meer weet je...

Zoef

• HGM
  • Niet online

HGM

in nederland zal Zeelandnet de eerste zijn, de planning staat rond juli
Hehe, alweer :o
bron:
Op dinsdag 28 augustus 2001 16:59 schreef Floris het volgende:
...
Zeelandnet is gisteren overgegaan op nieuwe DNS servers (of iig diensten) dus die is nu over.
...
Ik zou nogmaareens goed nadeken, want je verkoopt echt grote onzin ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mark(ga geen zooi meer quoten) zit op wat puntjes na in de goeie richting(alleen bestaan .info en .biz nogsteeds die hebben namelijk niets te maken met Newroot die zijn overgenomen door ICANN)
Sorry joh, maar alle moeite die jij hierin steekt is weggegooid, om van geld nog maar niet te spreken. 't Is geen 1999 meer weet je...
Voor de TLD's betalen doe ik niet, en ergens moeite insteken is nooit voor niets: punt1; leer je ervan. punt2; mochten de TLD's ooit toch doorbreken heb ik er eentje gehad :)

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Ik weet niet of iemand hier wel eens rond gekeken heeft de laatste tijd op de domein-markt(zoniet kom onder die rots vandaan want... _zucht_) maar er is een groot tekort aan domein-namen, vandaar dat Newroot opgericht is. Newroot is dus gewoon een serieus project van oa Intel(duh die hosten rootservers) ICANN en nog wat vage instanties..
Dream on en doe Jos, Xennt en Trax maar de groeten.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

mij niet? :P

Nu ook met Flickr account

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Op donderdag 16 mei 2002 16:47 schreef Wacky het volgende:
mij niet? :P
Neej, jij was er nog helemaal nie in die goede, oude tijd :P

• Mark
Op donderdag 16 mei 2002 14:57 schreef ThinKGEEk het volgende:
Mark(ga geen zooi meer quoten) zit op wat puntjes na in de goeie richting(alleen bestaan .info en .biz nogsteeds die hebben namelijk niets te maken met Newroot die zijn overgenomen door ICANN)
[..]

Voor de TLD's betalen doe ik niet, en ergens moeite insteken is nooit voor niets: punt1; leer je ervan. punt2; mochten de TLD's ooit toch doorbreken heb ik er eentje gehad :)
Zucht.....Er waren mensen die bij organisaties als Newroot ook hun eigen TLD hadden gekocht. Er waren ook mensen die .info en .biz hadden gekocht. Toen ICANN officieel over ging tot invoering waren deze mensen dus hun TLD kwijt aan de operator welke door ICANN is aangesteld.
Pagina: 1