Toon posts:

Asus geforce2 MX probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help??

sinds deze week heb ik wat vage problemen met mijn asus v7100.

Als ik de computer uit heb gezet, start hij niet meer op in normale windhoos. Ik krijg een soort veilige modus, en kan niets veranderen. Ook duurt het een eeuwigheid voordat de pc is opgestart, zeker een minuut of 5. Soms strat er helemaal niks en moet ik een aantal keer op de reset knop drukken voor er iets gebeurt. Als hij dan opstart heb ik dat 640 x 480 "veilige modus maar toch ook weer niet" scherm. Als ik vervolgens de resolutie weer verander en opnieuw opstart, staat de desktop weer zoals ie was?? wordt er beetje moe van. Heb alles al geprobeerd, ben eigenlijk een beetje bang dat het aan mijn mobo ligt.

Systeem

Aopen AX64 via apollo 133a
PIII 700
asus 7100
soundblaster live
cd rom
cd rw
2x seagate UDMA 66 Harddisk
56K6 tf modem
ISA netwerkkaart kabelmodem
2 kastkoelers
W98SE

Ik gebruik de laatste asus drivers 6.18, nvidia reference drivers willen niet eens opstarten. Fastwrites staat uit, agp 2x.
heb de laatste via drivers (4.25)

iemand een idee??? het zou natuurlijk ook aan de voeding kunnen liggen? dat is nog een 235 watt, is dat niet genoeg? de monitor trekt ook stroom via de voeding, toch? tenminste, de stroomkabel zit bij mij achterin PC, scheelt nogal stopcontacten :)

alle hulp is welkom!!

alvast bedankt

Mart

Verwijderd

Topicstarter
heeft nou echt niemand een id??? :(

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 18:53
nee eigenlijk niet. misschien dat het te maken heeft met nvidia drivers en aSUX door elkaar. ik heb de zelfde kaart en toen ik nvidia drivers gebruikte kon ik ook niet opstarten (kreeg een heeel mooi zwart scherm met groene strepen en roze blokken)
ook als je dan je drivers uninstallt blijft er iets van nvidia staan want daarna kreeg ik hem niet meer aan de gang.

windows opnieuw installeren is een oplossing die bij mij wel hielp

dan mij eigen probleem.. ik kan niet me tv EN me monitor tegelijk het zelfde beeld laten tonen. Is dat mogelijk met die kaart of niet?

de groenten

Verwijderd

installeer de standaard vga16 drivers van windows. uninstall alle oude drivers. en installeer dan de nvidia drivers.

als dat niet helpt moet je windows maar opnieuw installeren. dat verhelpt meestal alle problemen.

Verwijderd

Topicstarter
was ik al bang voor windhoos opnieuw installeren, wordt de 6e keer in 3 maanden :( die vraag over voedeing? denken jullie dat het beter is als ik een 300 watt haal??

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>de monitor trekt ook stroom via de voeding, toch? tenminste, de stroomkabel zit bij mij achterin PC, scheelt nogal stopcontacten[/quote]Ooit gekeken naar hoeveel mag worden doorgelust via je PC voeding ?

Ik kan geen waarden geven, maar hou er maar rekening mee dat je een klein 15" schermpje nog net mag aansluiten/doorlussen, maar de grotere 17" jetsers toch echt niet meer. Ik meen me te herinneren dat het iets van 60 Watt max is. Mijn IIyama Vision Master Pro400 doet bij normaal gebruik maximaal 110 Watt.

Misschien toch eens een testje doet met een losse stekkerdoos erbij zodat je monitor appart aangesloten is op het lichtnet ?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Monitor zit nu apart, ben benieuwd. Heb inderdaad zon 17" jetser staan, een HP van 2 jaar oud, las op de achterkant dat ie 100 watt trekt, beetje veel inderdaad, dus dan maar ff zo proberen, kijken hoe dat loopt

Verwijderd

heb mijn monitor apart zitten en heb precies hetzelfde probleem...
resolutie staat op 640x480 bij het herstarten...soms zelfs nog minder...en uit standby komen doet ie helemaal niet..
gebruik Asus 6.18 drivers Win ME
Abit BE6II PIII450 @ 545
Asus v7100/T (twinview doet het goed)
256mb
Daimond Monstersound
AHA2940W

Verwijderd

Topicstarter
Heb de 6.31 geinstalleerd, eerst alle nvidia in de registry verwijderd, monitor apart, zoals ik al eerder zei, en het lijkt nu allemaal normaal te gaan, alleen vanuit uit naar aan moet ik ergens een keer op reset drukken, maar ik denk dat dat aan de windows ligt. Over een tijdje komt toch winme erop, dus daar wil ik nog wel ff mee leven, voor zo lang het duurt.

Verwijderd

Topicstarter
eeehh, ff update, het heeft dus niet geholpen, ik had vandaag weer dezelfde problemen met opstarten en kreeg netjes een 640x480 scherm :(

Ik ga toch een beetje geloven dat het aan mijn moederbord ligt?

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem met een Abit BE6II dus of het aan het mobo lijkt me niet.
Ben er nog steeds niet achter wat het wel is

Verwijderd

Monitor doorlussen maakt geen kont uit, dat doorlussen gaat helemaal niet via je voeding, maar werkt als een gewoon verlengsnoer.
Pagina: 1