[ISDN] Modem valt bij icq opeens uit

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ik heb een vage error. Sinds ik isdn heb in mijn pc knalt het internet er soms spontaan uit. Ik heb mbv de search meer problemen hierover gevonden. NAmelijk dat de computer online blijft maar dat de traffic opeens stopt en pingen e.d. ook niet meer lukt. Dit heb ik dus ook. Ik heb windows xp er al 3x overnieuw opgezet. Het ligt niet aan mijn provider (friaco) want via mn webvox op de andere pc met windows 2000 heb ik nergens problemen mee. Het rare was dat hij het vaak goed deed maar er vaak opeens uitknalde. Ik ben er nu achtergekomen dat als ICQ wil connecte mijn internet eruit vliegt :? Hij blijft dus wel connected maar het verkeer valt stil.

System specs:
Amd TB 800
Asus a7v bios 1009
Dynalink 128k modem (je weet wel da ding da iedereen heb)
Realtek 8139a netwerkaartje
Sb live 1024
Windows XP Prof NL
Nieuwste drivers van modem uiteraard

CISSP! Drop your encryption keys!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:14
dan ligt het dus aan ICQ ;)

Kijk is hoeveel resources ICQ inneemt en installeer is een nieuwere versie

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 10:15
Een ISDN adapter is geen modem! :Y)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
In welk slot zit je ISDN-adapter? als hij in slot 1 zit, steek hem dan eens ergens anders in. Verder kan je nog effies je TCP-IP protocol opnieuw installen of je dns-entry veranderen.kun je wel pingen op ip als je internet eruit knalt?

iRacing Profiel

• laurens0619
  • Nu online
okee, isdn adapter is geen modem maarja, hoeveel resources die in neemt? er staat de nieuwste icq op. Hoe zie ik hoeveel resources die vreet? Ik heb 384 mb ram dus dat lijkt me niet zo'n probleem. Maar ik krijg ook dezelfde foutmelding als ik mijn internet deel en mijn broer gaat e-mailen of naar de site www.mp3.com surft. Bij sommige dingen vliegt die er dus spontaan uit dus direct icq wil ik niet de schuld geven maar ik zal hem even reinstaleren. Vage isdn ADAPTERS :+

• laurens0619
  • Nu online
Op donderdag 16 mei 2002 13:03 schreef kroegtijger het volgende:
In welk slot zit je ISDN-adapter? als hij in slot 1 zit, steek hem dan eens ergens anders in. Verder kan je nog effies je TCP-IP protocol opnieuw installen of je dns-entry veranderen.kun je wel pingen op ip als je internet eruit knalt?
Hij zit in euh, het 3e slot van onder. Ik heb hem al vaker in een ander slot proberen te stoppen en zo opnieuw geinstaleerd. Ik heb mijn tcp/ip ook opnieuw erop gezet en ook mijn complete netwerkaart opnieuw geinstaleerd. Ik heb zelfs het geprobeerd zonder netwerkkaart maar helaas...
Ik heb het dus al sinds het begin maar nu viel het op dat elke keer als icq connect ik die error krijg. Hij vloog er wel vaker uit maar dan deed ik niets in de zin van icq. Ik kan ook niet meer pingen en de dns entry staat op standaard of hoe je dat ook noemt. In windows 98 had ik overigens dit probleem niet dus het zal denk ik niet hardware matig een probleem zijn...

• kroegtijger
Check dan nog effies of firewalling in XP uitgeschakelt is (doe je bij de properties van je adapter d8 ik)

iRacing Profiel

• laurens0619
  • Nu online
Op donderdag 16 mei 2002 13:29 schreef kroegtijger het volgende:
Check dan nog effies of firewalling in XP uitgeschakelt is (doe je bij de properties van je adapter d8 ik)
Dat heb ik nog nooit in mijn leven aangevinkt en hij staat ook niet aan

• kroegtijger
Klopt, in XP Pro staat ie standaard uit, in XP Home staat ie standaard aan. Misschien dat je em namelijk aan had gezet. hmmmmmmm wazig probleem als ik t zo hoor. Welke versie icq gebruik je??

iRacing Profiel

• laurens0619
  • Nu online
Op donderdag 16 mei 2002 13:40 schreef kroegtijger het volgende:
Klopt, in XP Pro staat ie standaard uit, in XP Home staat ie standaard aan. Misschien dat je em namelijk aan had gezet. hmmmmmmm wazig probleem als ik t zo hoor. Welke versie icq gebruik je??
Nee ik weet heel zeker dat ik hem heb uitstaan. Ik gebruik icq 2002a, maar zoals ik al zei ik krijg het ook bij andere dingen bijvoorbeeld bij delen en dan bij bepaalde sites :?
Mijn modem zal toch niet brak zijn, trouwens als hij eruit vliegt dan blijft het send lampje nog wel aan maar hij ontvangt niets meer.

• kroegtijger
Heuh....da's wel heeel raar......heb je een update gedaan van XP? wanneer begon t probleem precies? toen je xp had geinstalleer of later pas?.... maak anders eens een nieuwe user aan en log dan in op een schoon account.....misschien dat je profiel wel vuil is.

iRacing Profiel

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Probeer een andere isdn-kaart, dan weet je zeker dat het niet daar aan ligt.

• laurens0619
  • Nu online
ja dat is zeker raar :). Het probleem begon toen ik een isdn kaart kocht. Daarvoor nooit modem in de pc gezeten (ik internette via de server waar 56k6 in zat). Toen begonnen de problemen en heb ik ook 2 uur met de directeur van friaco aan de telefoon gezeten en die kwam er ook niet uit (verrassend :7 )nou op zijn advies heb ik toen windows xp er mar opnieuw opgezet maar nog steeds hetzelfde. Een windowsw xp update heb ik niet gedaan zou dat kunnen helpen? wat zou ik dan moeten update?
Owja, iedereen hier in die buurt heeft die isdn kaart en daarom heb ik hem ook maar gehaald, ik heb hem zelfs omgewisseld bij de zaak waar ik hem had gekocht. Ik kan wel mijn webvox instaleren op mijn pc en dan kijken of die nog steeds die problemen geeft maar dat geeft ook weer zo'n troep.... Maar zo'n vaag probleem is het toch niet? je leest overal in de search met mensen met isdn die spontaan hun internet verkeer doodvalt

• laurens0619
  • Nu online
kickje......

• kroegtijger
sorry, ben wat laat, maar zat op pinkpop.....effies kijken hoor.....Dat verbinding soms wel eens weg valt is op zich niet zo heel erg vreemd, dat gebeurt idd wel eens vaker. Wat wel vreemd is, is dat ie met ICQ wegvalt.....en met sommige i-net pagina's dus........Misschien dat hij alleen weg valt op het moment dat bepaalde poorten worden aangesproken......kijk eens welke poorten er worden aangesproken op het moment dat de verbinding weg valt.....(zul je vast wel een tooltje voor kunnen downloaden op http://www.webattack.com 8-) ). De firewalling van XP staat ook al uitgeschakelt???

iRacing Profiel

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

ik heb ook een Dynalink, met had een tijd terug veel last van plots uitvallende verbinding..
Aangezien ik er nu geen last meer van heb, verdenk ik toch wanadoo :P
Echter meen ik wel wat gelezen te hebben over de combo ISDN+XP en dat het wel vaker voorkomt?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• laurens0619
  • Nu online
ja de firewalling stond uitgeschakeld (lezen jongens pas 3x verteld) maar ik geloof dat het probleem is opgelost. ik zit via mijn eigen modem op icq :D.

Ik heb nog maals de windows update uitgevoerd en nu werkt alles perfect zo ver ik weet, thnx voor alle reacties maar dit probleem is opgelost

• laurens0619
  • Nu online
schijn bedriegt...
windows bedriegt...

ik kom net weer thuis, pc donderdag avond voor laatst gebruikt en toen werkte het dus nog perfect. net icq op gegaan en hup. internet weer kapot :(

ik word er echt gek van |:(

Pagina: 1