Toon posts:

Goed merk voor Webservers

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet een goed merk/bedrijf dat goedkope 19" web servers kan leveren? Dell, IBM en Compaq weet ik wel, maar zijn er ook nog goede alternatieve merken?

En: Is het zelf bouwen of laten bouwen van een server verstandig?

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-07 20:07
ook veel gebruikt: (sun) cobalt, servelinux,

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 18:17

TweakBoy

---

Ik zou Dell nemen, maar dan wel Plesk of WebMin als software ter vervanging van huidige software erop zetten...

---

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een simpele webserver voor voornamelijk statische pagina's en een beetje scripts en database.

Mijn budget is tot ongeveer € 1500,= (ex BTW) en daarvoor kan ik een prima systeem zelf bouwen.

Ik vroeg me dus af of er ook goede kant en klare systemen voor dit bedrag te krijgen zijn, dus graag ook eventuele typenummers en prijzen noemen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

PNS -> OH

Elk systeem is geschikt voor server, als ie maar stabiel is.
Voor 1500 euro kan je een webserver kopen waarmee je ruim voldoende hits kan serveren voor de meeste websites.

Heb je geen hoge eisen kwa bandbreedte en aantal hits/belasting, kijk dan naar stabiliteit en service.

Verder verplek ik dit vanuit PNS naar OH

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoals ACM al zegt is bijna elk systeem wel geschikt voor een server. Een gewoon oud PIII-600 systeempje is al genoeg voor een beetje normaal een webserver te kunnen draaien en dat is dan ook nog genoeg voor best wel wat pagina's per minuut te kunnen serveren.

Het zelf bouwen van servers kan je doen, dan kan je precies kiezen wat jij in je systeem wilt hebben, van moederbord tot processor.
Als je een klant-en-klare server koopt bij bijvoorbeeld Dell oid. zal je vast zitten aan de configuatie die Dell heeft gekozen, dit is altijd wel een stabiel systeem maar meestal is het prijskaartje van de klant-en-klare servers veel hoger dan een zelf-gebouwde webserver. Tweakers draait trouwens ook gewoon op zelfgebouwde webservers.

Maarja, je moet je ook eerst afvragen wat je precies wilt, SCSI? IDE? AMD of Intel? etc.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 08:50 schreef Aikeleer het volgende:
Zoals ACM al zegt is bijna elk systeem wel geschikt voor een server. Een gewoon oud PIII-600 systeempje is al genoeg voor een beetje normaal een webserver te kunnen draaien en dat is dan ook nog genoeg voor best wel wat pagina's per minuut te kunnen serveren.

Het zelf bouwen van servers kan je doen, dan kan je precies kiezen wat jij in je systeem wilt hebben, van moederbord tot processor.
Als je een klant-en-klare server koopt bij bijvoorbeeld Dell oid. zal je vast zitten aan de configuatie die Dell heeft gekozen, dit is altijd wel een stabiel systeem maar meestal is het prijskaartje van de klant-en-klare servers veel hoger dan een zelf-gebouwde webserver. Tweakers draait trouwens ook gewoon op zelfgebouwde webservers.

Maarja, je moet je ook eerst afvragen wat je precies wilt, SCSI? IDE? AMD of Intel? etc.
ik zou ook zelf een webserver gaan bouwen. Ten eerste ben je dan goedkoper uit, ten tweede heb je zelf precies in de hand wat erin komt.
Als je zorgt dat er gewoon goed ram in zit dan draait de boel lekker stabiel etc. Ik zou hem zelf dus bouwen. Voor zo'n rack zal je ff moeten zoeken, maar dat moet ook kunnen geregeld worden.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 08:57 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

ik zou ook zelf een webserver gaan bouwen. Ten eerste ben je dan goedkoper uit, ten tweede heb je zelf precies in de hand wat erin komt.
Als je zorgt dat er gewoon goed ram in zit dan draait de boel lekker stabiel etc. Ik zou hem zelf dus bouwen. Voor zo'n rack zal je ff moeten zoeken, maar dat moet ook kunnen geregeld worden.
Ik heb zelf een webserver en daarvan heb ik de 4U case gewoon van de hosting provider kunnen kopen, dit kan bij bijna elke hosting provider dus zo'n probleem is het ook weer niet. Anders kan je langs een groothandel als procase gaan en daar een case bestellen.

RAM is idd. best belangrijk, een reepje merkgeheugen zal de stabiliteit goed doen.

Dit is trouwens wel een handig topic voor de topicstarter: [topic=496199]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 09:06 schreef Aikeleer het volgende:
Dit is trouwens wel een handig topic voor de topicstarter: [topic=496199]
Uhh, ja, die had ik ook zelf gestart :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 09:06 schreef Aikeleer het volgende:
RAM is idd. best belangrijk, een reepje merkgeheugen zal de stabiliteit goed doen.
Wat is dan een goed merk voor RAM geheugen? Mijn dealer verkoopt Samsung PC800 geheugen. Lijkt me niet echt een topmerk, maar het is wel een merk?

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 16:26

Cybje

First Post!

Even spampostinkje :P Ons bedrijf bouwt ook 19" servertjes. De URL is www.activeshop.nl ... staat momenteel niet veel op, maar je kunt even een mailtje sturen als je de prijs van iets anders wilt weten.

Wat ruist er door het struikgewas

• Marcel Loesberg
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
BartRoos:

Als je straks een server hebt moet je hem natuurlijk ook ergens plaatsen. Een redelijk lage prijs voor een 19" server is ongeveer EUR 90,- per maand.
Zou je het ook met een virtuele server kunnen redden?
Dat is een "grote" server die allemaal virtuele servers draait waar jij gewoon alles in kunt installeren en dus ook root/admin rechten hebt.
Dat is vaak een stuk goedkoper dan je eigen machine plaatsen en het scheelt je de aanschaf van de hardware. Als je later uit de virtuele server groeit en naar een echte eigen machine wilt doorgroeien dan kan dat heel eenvoudig (backup en restore).
Een goedkoop adres voor zowel plaatsing van je eigen server of een virtuele server is NetShark (http://www.netshark.nl) of Bzerk (http://www.bzerk.nl). Beetje reclame moet mogen :)

HP9000 715/50, 192Mb, 3 x 2Gb, HP-UX 10.20, 21" HP A1097C

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

ik wil niet meedoen aan een reclame stroom maar ik moet je toch meegeven eens op www.secondreality.nl te kijken, ik ben daar ook klant ! snel goed en goedkoop !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
www.yellowdoglinux.com, zoek op 'BriQ'.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 10:55 schreef loesberg het volgende:
BartRoos:
Als je straks een server hebt moet je hem natuurlijk ook ergens plaatsen. Een redelijk lage prijs voor een 19" server is ongeveer EUR 90,- per maand.
Dat had ik natuurlijk ook al voorzien. Ik denk dat ik hem ga plaatsen bij WideXS. Die kunnen ook gratis de DNS verzorgen via een webbased interface.

Ook als ik de afschrijvingskosten van de server er bij reken, dan komt het allemaal best aardig uit (niet al te veel risico).

De Realistische Virtuele Server ofzo is mij toch echt iets te licht (200mb hdd, 2gb data) vind ik het een beetje vaag: Het is net een dedicated server, maar dan toch stiekem weer niet.

• Marcel Loesberg
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
BartRoos:
Die virtuele server hoeft niet te licht te zijn.
En WideXS is niet de enige met webbased DNS beheer.
Mail me anders even op mhll@dds.nl dan kan ik je een-en-ander uitleggen zonder dit topic teveel off-topic te brengen.

HP9000 715/50, 192Mb, 3 x 2Gb, HP-UX 10.20, 21" HP A1097C

Pagina: 1