Hoe zit dat toch met die Sony kopieerbeveiliging?

Pagina: 1
Acties:

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Kreeg gisteren de CD "A new day has come" van Celine D cadeau (Columbia/Sony). Daar staat dus supergroot op: "Will NOT play on pc/mac". Wel, volgens mij is dat dus die nieuwe beveiliging van Sony, waarbij de Table-of-Contents op de verkeerde plek op het schijffie staat. En ik dacht dat CDROM-loopwerken die "foute schijffies" dan van zichzelf niet konden lezen, dus dat er geen software-oplossing meer aan te breien was. Wie schetst mijn verbazing...

Mja, ik heb alleen een MP3-speler als portable, dus had ik toch maar even EAC opgestart. Hoop gekraak en getik uit mijn loopwerk (is dat schadelijk? - volgens Stereoplay, een Duits blad, kan dat namelijk). Na 15sec ofzo had ik ineens gewoon alle titels op mijn scherm *D ... met aan het einde een 1,34MB groot bestand "copy-protection".

Maar goed, nu snap ik dus niet hoe die kopieerbeveiliging dan wel werkt... iemand? Tweede vraag: is er hier iemand die ook gelooft dat de audiokwaliteit beinvloed wordt door die beveiliging (staat ook in Stereoplay)?

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Waaaah ik zal voortaan eerst op Tnet kijkuh.... daar stond dus net vandaag een uitleg.

Maar goed:

-is dit dus schadelijk voor loopwerken?
-wordt de audio-kwaliteit geweld aangedaan?

Verwijderd

Ga eens een kijkje nemen bij "Software Algemeen" "[cd-beveiliging] niet te kopieren of wel" geschreven door ChristuS.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 00:40 schreef foxx het volgende:
Ga eens een kijkje nemen bij "Software Algemeen" "[cd-beveiliging] niet te kopieren of wel" geschreven door ChristuS.
Thanks! Het is dus niet echt lief voor je drive lees ik daar - als die Macs zo hard crashen dat je langs de dealer moet... :? :(

Maar over die geluidskwaliteit: een auteur in Stereoplay beweert dus dat toen hij bij Sony in het lab een blinde test mocht doen tussen niet-beveiligde en beveiligde versies van een CD hij 100% treffers had in het onderscheiden.

(Dit was een superwazige zin van me, maar tis ook laat... :Z)