Toon posts:

[access] forms lokaal, tables op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op een server mijn access tabellen neerzetten. En dan mijn forms gebruiken voor input en bekijken. Die forms moeten dus verbonden worden met de tables uit de database op de server.

Is dit mogelijk?

Verwijderd

Ja linked tables.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dus ook over internet?..

Verwijderd

in theorie ja (je zou 'n fileshare kunnen maken die vanaf inetbenaderbaar is) maar dat wil je niet dus in de praktijk nee, evt wel mogelijk met sql server of msde als je 'n wat kleiner budget hebt.

Verwijderd

Topicstarter
zeker weten?
sja, da's vervelend.. :'(
nu moe'k even goed gaan nadenken wat dan nu een goede optie is voor mijn probleem, maar daar zal ik jullie niet mee lastigvallen.. :)

Verwijderd

Ik zit nu met hetzelfde probleem. het hoeft niet via internet, maar een Intranet, die niet van buitenaf toegankelijk is. Dit zou dus wel kunnen.

Ik heb gekeken naar ms sql server, maar dan moet ik via asp of php die tabellen vullen en daar snap ik echt helemaal niets van. Wanneer ik dus via access een formulier kan maken die ze dus dmv intranet kunnen oproepen en waar ze de waarden invullen gelijk naar database pompt is het goed.

kan dat ? ook dmv fileshare ??

Verwijderd

Nog een vraagje

files uploaden met access.

ik wil via een form die dmv intranet ingevuld moet worden het bestand in een directory plaatsen en de link erna toe in de database.

kan dat ? of moet ik met asp gaat rotzooien?

Verwijderd

je kan ook met linked tables naar een SQL server tabel linken....
Pagina: 1