Alpha Pal8045T met Papst 8412NGM niet goed !!!

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik heb hier zojuist met veel moeite mijn twee enermax casefans erin gesodemieterd (dat was nog klap lastig in die nokia kast van me, kwam nog wel wat modden bij kijken :P ) ... en toen kwam het -->

Mobo eruit, pasta op proc (daar kan het hem in zitten, ik heb geen idee hoeveel pasta er ongeveer op zou moeten, kan iemand dat zeggen over Artic Silver 3 ???) Toen de heatsink (Mijn coolermaster is er eindelijk af en de Alpha ging erop met een klein beetje veilwerk :D ) stevig aangedraaid en de Papst 8412NGM erop (80mm fan) ... Ik doe de power van de fan in mijn voeding en ga naar de bios, daar stijgt de temp al snel boven de 40 graden (ik dacht, nou met 44 kan ik nog leven) ... Kom ik in WinXP is hij binnen 15 minuten (met beetje internetten en winampen) 50 graden Celsius !!! :( :'( ... Dit kan niet kloppen ... dat lees ik af met Sisoft Sandra 2002 vanaf een A7V266 (normal, revisie 1.06). Dit lees ik af van een XP1600+ (nog niet eens overclocked, gewoon op 1.4) !!!!!!!!

WAT DOE IK FOUT --> heb ik totaal 120 € uitgegeven aan cooling en komt hij stressed nog boven de 55 graden uit --> DAMN !!!!!!!!!!! hellup ...

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Ik ben laatst van een towertje naar een Antec 840 midi-tower gegaan 5 fans d'r in, 20 graden koeler...... van 63 naar 43 2200+ met een Silverado urenlang 100%stress (renderbak)
Als ik het goed heb is dat nokia kastje erg klein, en heeft ie moeite met de warmte afvoer, denk dat je een fan in de kast moet plaatsen of een grotere kast

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

weird, ik heb een 1800+ met dezelfde koelblok en fan en die komt hooguit tot 50, denk dan ook dat het idd je nokia kast is, hoe zitten die fans dan in je kast, misschien zitten die verkeerd ?

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:04

mark9534

Ondertitel ?

Je moet een klein dotje op je core droppen en dan met een pasje filterdun uitstrijken, kijk hier voor de instructies.
En iid een grotere kast kan ook geen kwaad die nokiakastjes zijn erg klein.

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

niet perse, toen ik mijn alpha erop ging zetten wist ik nog niet hoeveel koelpasta erop moes, heb dus zoveel mogelijk op die core gesmeerd, blijft toch nog bij de 50 graden

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 21:35
hmmz same here 48.0 °C met koeler op 7volt.
en heb in de zijkant 2 92x92 papst op 7 volt. 1 zuigen(boven de koeler warmte afvoer) en 1 eronder.

en blowhole voorin 80x80 papst ngm op 7 volt.
en bovenin een 120x120 papst(sucks ;) )

silver 2 koelprut eronder btw.
maar toen ik nog niet 2 koelers in me zijpaneel had werdt hij ook veel warmer

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• Cassius
  • Niet online
Dit is wel heel vreemd -->

Ik overclock de FSB tot 150 --> nu staat mijn proc op 10.5 x 150 = 1575 Mhz ... :P

Sisoft, AsusProbe en mijn Bios geven als maximale waarde 52 graden (dat is nu een half uur stressen op Sisoft en 3DMark (beide een kwartier)

Das dus wel weer koel !!!!! Ik hoop dat het waar is, jammer dat ik niet verder kan testen :'(

Mijn Twinmos geheugenreepje gaat niet verder als FSB 150, op 151 loopt hij echt vast :) stom is dat ... maja.

Dus hij koelt uiteindelijk prima, de verschillen tussen idle en stress zijn miniem --> ik ga verder overclocken met een crucial of corsair geheuegenreepje :9

Eerst nog ff kopen dan... :D

(Zomaar een belangrijk vraagje --> weten jullie of Twinmos PC2100 over het algemeen goed te overclocken is, heb ik mazzel of net niet :? ??? )

De meeste mensen deugen!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Mijn 2100+ met Alpha Pal 8045 met een zwakkere 80mm fan doet stressed 53graden. Even ter vergelijking.

Je moet zo weinig mogelijk AS3 gebruiken als je kan. meer informatie kan je hier vinden: http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Cassius
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 00:41 schreef marzzman het volgende:
-= reageerd iemand nog op deze post? =-
Wat voor een kast zal ik kopen dan --> Ik heb de voeding al en stuff ...

Welke kast raden jullie mij aan met dit mobo, deze koeler en mijn twee 80mm enermaxen :?

Ik ga slapen (z) (Z) ... lees het morgen wel.

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Hoihoi!

Ikzelf heb een chieftec tower (de entry level server), met een Alpha 8045 + Papst NGML, die dus minder cfm heeft dan de jouwe :) , en een intake (ook NGML) en outtake (idem). Dit houdt het hele zakie koel, zo ook de processor (36C idle, 41C stressed) :9~ Je zou het er bijna koud van krijgen.

Ook een 1600+ btw... Dus deze kast is zeer aan te raden...

• Cassius
  • Niet online
Het wordt steeds toffer hier,

Ik heb hem gisteren 20 minuten laten lopen op 1680 Mhz :p :9 :9~ (10,5 x 160 (ik had een crucial reepje 256MB DDR PC2100 CAS2 geleend van iemand in de straat, hij vroeg 3 € huur :) ))

En stressed (nu echt goed !!! half uur loop benchen met 3DMark2001, kwartier arithmic en kwartier multimedia benchjes in Sisoft Sandra 2002) werd hij maximaal toch echt niet meer als 58 graden ;D ;) :)

Nu is dit superwreed enzo (marzzman spaart meteen voor goed crucial of corsair reepje en laat zijn proc unlocken --> hoeft hij geen XP 2000+ meer te kopen ;) ) maar de vraag rijst -->

Ik lees de temps af met Sisoft, AsusProbe en met mijn bios --> ze geven altijd dezelfde temps af. Maar ik had gehoord dat de A7V266 (normal, zie specs) altijd meer aangaf als het werkelijk is (dan ook echt altijd --> zat in het mobo en de bios ingebakken) ... klopt dir --> zoja, dan kan ik nog verder overclocken 8-)

answers plz .... :7

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Leest die Asus niet de interne diode van de AthlonXP uit in plaats van een sensor in de socket? Volgens mij is dat ook de reden dat je een paar speciale jumpers om moet zetten op dat bord.

En het is natuurlijk logisch dat de diode in de processor warmer wordt dan een sensor die tegen de onderkant aan zit.

• Cassius
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 11:06 schreef marzzman het volgende:
weet niemand dit ... ?
:?

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1