Toon posts:

[Win2K en XP] bestandsbeveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een zeer irritant popupschermpje van windows dat er onder win2k als volgt uit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pboer/fout_win2k.jpg
(laatste regel die half is staat: "terrugezet om systeemstabiliteit te behouden")

Ik krijg het schermpje minimaal elke minuut in beeld

1. als ik de win2k cdrom erin stop draaitie even, en vraagt niet meer om de cdrom totdat ik deze er weer uit haal..... vrij logisch, want in het schermpje vraagt hij om de cdrom
2. bij meer info geeftie alleen de melding dat er geen cdrom geplaatst is...... duh!! (wie heeft er standaard een windows cdrom in zijn pc zitten :? )
3. bij klikken op annuleren vraagtie of ik echt het schermpje af wil sluiten, maar dat helpt niets omdat minimaal 1 minuut nadat ik dit heb gedaan het schermpje toch weer terug komt..... soms zelf meteen nadat ik hem afgesloten heb.

Nu heb ik al in de search het commando "sfc" gevonden (in te typen in de console), maar dit helpt alleen tijdelijk (uurtje of 2) daarna herhaalt zich gwoon het bovenste weer :(

Na 3 new installs van win2k en nu winXP op mijn machine zit ik nog steeds met hetzelfde schermpje en krijg het er niet uit... en hij begint na een paar dagen best irritant te worden. Met dezelfde win2k en XP cd's zijn meerdere machines geïnstalleerd, en die hebben dit probleem niet.

In de logs geeft hij aan dat het steeds een ander bestandje is.... een .dll of een .exe. Het heeft dus geen zin om de bestanden handmatig terug te zetten, want dan gaat het de volgende keer weer gewoon over een ander bestand. Been there, done that :o

Is deze bestandsbeveiliging niet op één of andere manier uit te zetten... heb al gezocht bij microsoft op de pagina. Maar die geven alleen aan dat bestandsbeveiliging erin zit en veiliger is voor de stabiliteit van de pc, ik vind het eigenlijk alleen maar irritant op deze manier. En stabiliteit is een van de weinige dingen waar ik weinig last van heb bij deze machine ;)

specs:
Abit VP6
2* P3 800EB
256MB pc133 (2 bankjes van 128MB)
Asus V7100 32MB GF2MX
3com 3C900B nic
Creative PCI128
15Gig Seagate
40x asus cdrom
12/10/40 liteon brander

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

je kan denken aan een virus wellicht ?
Of instabiliteit van een of andere applicatie welke je geinstalleerd hebt.

Hoe staan de permissies op de disk ?
En/of je zou kunnen proberen om een Service Pack te installeren.

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Verwijderd

Topicstarter
virus op een new install... kaal, zonder enig programma erop?

Alle servicepacks woor win2k had ik er ook op staan, nu inmiddels winXP en die is ook helemaal bijgewerkt... hellupt niets.

ben gwoon ingelogd als admin, heb dus alle rechten op de disk.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 22:32
Op woensdag 15 mei 2002 23:30 schreef paulus het volgende:
Is deze bestandsbeveiliging niet op één of andere manier uit te zetten...
Alles kan :)

Via regedit:

-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\
CurrentVersion\Winlogon
-SFCDisable opzoeken
-value veranderen naar ffffff9d om uit te schakelen.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
heb er na de verandering in het register nog steeds last van :(

je zou er moedeloos van worden op den duur :'(

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Er moet toch iemand zijn die een oplossing weet voor mij want reïnstallen bennik nu wel zat na 5 keer achter elkaar.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

sfc /cachesize=0
sfc /purgecache

Die dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Nog andere mogelijkheden? ;(

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

Bios flash en alles op default...
Test de reepjes geheugen eens op fouten..
Witnie... ook maar een vage gok.. maar ut ken...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op vrijdag 17 mei 2002 22:35 schreef DR het volgende:
sfc /cachesize=0
sfc /purgecache

Die dan ?
Dit werkt goed en je kunt daarbij ook nog eens je Sfc.dll aanpassen, maar ik kan daarvan de info even niet vinden.

Ik denk wel dat het uit de search kan komen.

edit:
check dit: Disable File Protection
Overigens erg interessante seit

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Ik denk dat er een drivertje tussen zit die voor WinNT4.0 is bedoelt, die vervangt de Win2000 DLL's door oudere (verrottere).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 17:07 schreef MRic3 het volgende:
Bios flash en alles op default...
Test de reepjes geheugen eens op fouten..
Witnie... ook maar een vage gok.. maar ut ken...
Het mobo heeft de nieuwste bios..... er komen ook niet zoveel biossen uit voor dual mobo's.

Geheugen zit ik al over te denken om geheel te vervangen omdat ik bij het draaien van avi's spontane reboots krijg... alle andere programma's draaien zonder problemen.
Op zondag 19 mei 2002 17:07 schreef PipoDeClown het volgende:

[..]

Dit werkt goed en je kunt daarbij ook nog eens je Sfc.dll aanpassen, maar ik kan daarvan de info even niet vinden.

Ik denk wel dat het uit de search kan komen.

edit:
check dit: Disable File Protection
Overigens erg interessante seit
dat sfc werkt dus bij mij niet :(
en idd een interessante site, maar heb al wat geprobeert zonder resultaat.
Op zondag 19 mei 2002 17:11 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Ik denk dat er een drivertje tussen zit die voor WinNT4.0 is bedoelt, die vervangt de Win2000 DLL's door oudere (verrottere).
de enige driver die ik niet van de windows cd haal is van mijn printer. hiervoor heb ik win2k drivers van cannon op een aparte cd staan, denk dus niet dat het aan een driver ligt.
Ook niet omdat het hiervoor perfect draaide met dezelfde hardware.

• Visionist
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09-2025
Ik krijg die melding intussen ook regelmatig. Als ik de Win2k cd er echter in gooi, gaat die nog steeds geen stap verder en een "browse" functie is er ook niet. Waarschijnlijk omdat de cd is opgesplitst in delen en niet alleen uit windows bestaat? Negeren van het bericht blijkt gevaarlijk te zijn. Het liep in de soep met het bestand ntoskrnl.exe toen ik het bericht negeerde, wat vervolgens me bracht tot een herinstallatie van windows. Inmiddels al voor de 3de keer in 20 dagen. Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Visionist op 26-07-2003 14:35 ]

Pagina: 1