Omdat ik door de bomen het bos niet meer ziet

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb hier een netwerk met het volgende.....

---------------------------------------------------
Een PIII 550 Mhz met 256 Mb Als 2000 AV server

-iis 5.*
-active directory
-dns
- mp3 share

- rest volgt nog

Een 486DX4 100 MHZ met 64 MB Als NT4 Server

-- RIP voor m`n Wavelan

Een K6-450 voor Novell ofzo

----------------------------------------------------

En nu komt mijn probleem

Een 166 Mhz pentium of 486DX2/66 Als internet Gateway / proxy / firewall met daaraan een 3com router (zie het als een getweakte adsl modem)

Ik weet dus niet welke van de 2 systemen ik moet gebruiken
en wat ik er als firewall op ga zetten,

Linux (welke distro) / Freesco / Smoothwall

Ik heb er nu Smoothwall opstaan omdat ik deze er beter vind dan freesco qua beheer op afstand en er zit een proxy in die ik bij freesco nog niet had gevonden.

Maar nu is mijn vraag...

Ik wil een gateway die het mogelijk maakt om te proxyen , bandbreedte beheer te doen dus welke applicatie (tcp poort) ik voorrang kan geven , webserver zou ook leuk zijn , maar heb ik nu dan wat aan Smoothwall ??

Of is het handiger om een volledige Linux versie te pakken en wat heb ik dan nog meer nodig ???

Zoals jullie merken snap ik niks van linux maar ik heb inmiddels wel Freesco en Smoothwall aan de gang gekregen (met bootdisk) dus zo moeilijk moet dat linux ook niet zijn.

Iemand ideeen ?? (Bij voorkeur ideeen waar ik ook iets aanheb, praktijk ervaringen)

Verwijderd

Je hebt al een echte router staan, dus waarom gebruik je die niet voor dat alles wat je net opnoemd, ken dat ding dat niet? weet je niet of hij het kan of weet je niet hoe je dat ding configureerd? Want ik neem aan dat een 3com router net als een cisco werkt allleen zal ie geen IOS hebben maar een eigen "OS"

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
kan alleen niet proxyen en ook portforwarding heb ik nog niet gevonden...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit is helemaal geen Professional Networking & Servers.
Deze gaat op slot omdat er te veel topics hier gestart worden, die hier helemaal niet horen.

Dit hoort in [NT]

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.