Toon posts:

???draadjes uit een USB-modem????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een USB-adsl modem te repareren. (zo'n groen ding) Het probleem is dat het verdeelstukje in het snoer kapot is. De usb draad is nog intackt, maar het stopkontaktje voor de "telefoondraad" op de draad is kapot. Er zijn allen nog de twee draadjes. Het lijkt me simpel om gewoon de twee draadjes weer aan een telefoon draad vast te maken, alleen het probleem is dat een telefoondraad 4 kleuren heeft terwijl er maar 2 draadjes uit het modem komen (bruin en blauw).
Dus wie weet er welke draadjes ik met elkaar moet verbinden? (ik weet wel dat het de middelste twee van een telefoondraad moet zijn)...

Dus please help me...

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:52
* Klovan kijkt hier naar een telefoonkabeltje en ziet vanaf de bovenkant, met het klipje dus:
bruin, rood, groen en geel :?

misschien kan je hier wat mee :)

en kijk ook naar de andere kant van je telefoonkabel:
ze zitten omgedraaid, dus als bij de ene kabel geel aan de linkerkant zit, moet ie bij de andere aan de rechterkant :7

en als het niet lukt... probeer zou ik zeggen :9

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:11
ADSL na de splitter heeft net zoals gewoon telefoon maar twee aders nodig. Dit zijn de middelste twee van een RJ-11 telefoonstekkertje. De volgorde maakt niet uit.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 11:58 schreef THEF_Pino het volgende:
Dit zijn de middelste twee van een RJ-11 telefoonstekkertje. De volgorde maakt niet uit.
Dus ik sloop nix als ik de twee perongeluk verwissel?
in iedergeval hardstikke bedankt.

Nu nog een vraagje ik heb nu twee van deze modems, kan ik nu met beide tegelijk internetten? (Door een vertakking te maken?)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:12

DaRoot

Some say...

THEF_Pino schreef op 16 mei 2002 @ 11:58:
ADSL na de splitter heeft net zoals gewoon telefoon maar twee aders nodig. Dit zijn de middelste twee van een RJ-11 telefoonstekkertje. De volgorde maakt niet uit.
Hoe zit dit met een ADSL signaal dat over ISDN meekomt? Ik krijg binnenkort mijn DHZ-pakket. Ik heb al een 4 aderig snoer met RJ45 eraan naar boven liggen, waar de modem komt. Is dit voldoende? Het lijkt me van wel, maar ik vraag vast even.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:11
DaRoot schreef op 17 november 2002 @ 18:16:
[...]

Hoe zit dit met een ADSL signaal dat over ISDN meekomt? Ik krijg binnenkort mijn DHZ-pakket. Ik heb al een 4 aderig snoer met RJ45 eraan naar boven liggen, waar de modem komt. Is dit voldoende? Het lijkt me van wel, maar ik vraag vast even.
ISDN maakt volgorde wel uit, zorg gewoon dat de kleuren overeenkomen.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee, bij isdn gebruik je ook gewoon rj11 stekkertjes

code:
1
2
3
4
5
6
ISRA ---- (RJ11) splitter (RJ11) --- (vast/RJ11) NT1 (RJ45) --- (RJ45) telefoons/vox
                 (RJ11)
                    |
                    |
                    |
                     \______ (RJ11) ADSL modem

Pas na de NT1 ga je het over "isdn signaal" hebben, daarvoor doe je nog alles met RJ11's en gebruik je de middelste aangesloten adertjes. Je kan trouwens prima een isdn kabel gebruiken, alleen moet je dan twee adertjes kiezen en die op een RJ11 knijpen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

klopt, zo heb ik het thuis ook, alleen moet je er wel even bij zeggen dat de kabel tussen de splitter en de modem niet langer dan een meter of 15 mag zijn, anders verlies je snelheid. dit is op te lossen door tussen de splitter en de modem een twisted pair kabel te leggen (maar dat staat dacht ik ook in de handleiding van het dhz pakket)
Pagina: 1