Dag allen,
ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn mainboard (denk ik):?. Vooral bij het opstarten doen deze zich voor
Problemen:
STOP errors bij starten WinXP Pro (blue screens),
steeds CHKDSK's terwijl Norton DD geen problemen ziet
(HDD's gecontroleerd door leverancier, no problemo, toch nwe gekregen maar met zelfde ellende).
Meldingen als IRQ_NOT_LESS_OR EQUAL, PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA, MEMORY_MANAGEMENT etc.
Hangen van diverse applicaties (soms ineens).
Config:
MB MSI K7T266Pro, VIA KT266 chipset, 2x40 GB Matrox, 2x256 MB DDR DRAM 266 MHz, Geforce2 MX400, Liteon fikker, Sony Dvddrive. Relatek netwerkkaartje, AMD Thunderbird 1333. Iiyama TFT screen met USB-hub. Het spul hangt vrolijk aan een kabelrouter
Geprobeerd zonder resultaat
:
draaien op optimale performance (van 266 naar 200 MHz DDRAM)
flashen bios met nwste versie
SIMM's getest en geruild met andere (fijne winkels bestaan)
XP nieuw geinstalleerd na formatteren, ook vaak foutmeldingen qua schrijven hier maar na 3 keer ging het goed
Sisoft Sandra geeft het volgende te kennen:
Warning Mainboard has too few memory slots. Upgrading the memory may be difficult or expensive.
Warning FSB exceeds Chipset rated speed. Reduce FSB.
Warning Mainboard temperature is too high! (weg na terugzetten klokspeed SIMM's naar 200 Mhz)
Warning Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/8130) Fast Ethernet Adapter : PCI latency too high. Device could hog the bus for too long.
Warning Communications Port (COM1) : Could not open port (5)
Moet ik op voor een niew mobo of kan er nog wat aan gedaan worden????
Of gewoon over op Linux (ligt al klaar
).
ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn mainboard (denk ik):?. Vooral bij het opstarten doen deze zich voor
Problemen:
Config:
MB MSI K7T266Pro, VIA KT266 chipset, 2x40 GB Matrox, 2x256 MB DDR DRAM 266 MHz, Geforce2 MX400, Liteon fikker, Sony Dvddrive. Relatek netwerkkaartje, AMD Thunderbird 1333. Iiyama TFT screen met USB-hub. Het spul hangt vrolijk aan een kabelrouter
Geprobeerd zonder resultaat
Sisoft Sandra geeft het volgende te kennen:
Moet ik op voor een niew mobo of kan er nog wat aan gedaan worden????
Of gewoon over op Linux (ligt al klaar