Toon posts:

heeft iemand ervaring met de stoetkit V?

Pagina: 1
Acties:
  • 825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De STOETKIT V is een stereo versterker, ontworpen rond de betaalbare EL84 pentodes. De eindbuizen staan in balans in een ultra-lineaire schakeling. De ingangstrap is een single loftin-white schakeling opgebouwd met twee E82CC's van Audio Voice. Door de ingebouwde volumeregelaar kan een CD-speler rechtstreeks als bron dienen. Het uitgangsvermogen is 2 x 12 Watt, genoeg om een luidspreker met een gevoeligheid van 87dB of hoger aan te sturen.

Opvallend is de 60-er jaren vormgeving met verchroomde "rolbeugels" en verhoogd achterpaneel. Dit oogt niet alleen leuk, het is tevens praktisch bij het monteren of modificeren. Samen met de optionele chrome trafokappen (standaard zwart) geeft dit een aantrekkelijk uiterlijk.

De Stoetkit V is door de toegepaste schakeling krachtig genoeg om naast de STOETKIT I of VI voor de laag aansturing te zorgen. Bi-ampen met buizen is dan ineens betaalbaar en klinken doet het al helemaal. De HEART uitgangstrafos zorgen voor een breedbandig vermogensspectrum, een doortekend midden-hoog en een aangenaam laag. De versterker is geheel opgebouwd met hard-wiring technieken, nergens worden printplaten toegepast.

Alles wat nodig is om dit projekt tot een goed einde te brengen, inklusief de bewerkte en gespoten plaatdelen zit in de kit inbegrepen.

Dit bovenstaande staat op de Rik Stoet site.
Ik kan em voor 140 euro krijgen, is dat een goede koop?
Alleen had die gast waarvan ik em zou kopen het erover dat ie alleen eind zou zijn? terwijl op de site staat van niet :)

Maar heeft iemand ervaring met deze kit?

<edit>
Hij zit al in elkaar en is dus 2e hands
</edit>

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Het is geloof ik een versterker met 1 lijningang, er kan dus ook maar 1 bron op (duh..).

Verder een leuke bak, als de buizen nog in goeie staat zijn en hij mooi gebouwd is zeker een koopje voor 140 euro, ik hoop wel dat je speakers hebt met een lekkere stabile impendantie en hoge gevoeligheid, dit soort buizenbakken vind lastige speakers niet fijn.

Verwijderd

verwacht met een luidspreker met een rendament van 87 db/m/w met een 12 watt versterker geen echt hoge volumes...

Verwijderd

Het is altijd afwachten of de buizen nog goed zijn.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Bij sommige Stoetkits moet je de extra optie "volumeregelaar" (alps, of stappenregelaar) er bij kopen. Misschien hier ook?

Hier http://www.tubes4all.com/ nog wat extra info over de EL84PSE. Ik zou hem niet gebruiken met speakers met een rendement van minder dan 90 dB/w.

plaatje voor de geintresseerde
Afbeeldingslocatie: http://www.tubes4all.com/media/skV.jpg

Over het algemeen zijn Stoetkits best redelijk, kan wel beter, maar tegen veel meer geld. Ik heb zelf de Stoetkit II besteld (de nieuwe).

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Die stoetkit2 is een SE 300b dat levert maar 7 watt dacht ik, het ontwerp van de topicstarter heeft iets meer vermogen. Dus 88-89 db moet nog wel te doen zijn.

edit: het is 10watt

Verwijderd

voor 140 euro kun je 'm doorverkopen aan mij als ie niet bevalt...leuk voor m'n LaScala's(104db/w/m)... :)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

La Scala's! Bofkont :9

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 12:58 schreef Duck-Twacy het volgende:
La Scala's! Bofkont :9
nix boffen...gewoon 2de hands kopen..wel ff opletten dat ze niet "afgeragt" zijn...
Pagina: 1