Toon posts:

bios vraagje over geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of in mijn bios mijn geheugen enable staat
het enige watik kan vinden is BOOT TO OS/2 >64MB hy staat op NO is dat daar voor of MEMERY HOLE die staat op DISABLE ?

Verwijderd

Ik geloof niet dat ik je helemaal volg...
Je wilt weten of je geheugen 'enabled' is in je bios :?
Naar mijn weten heeft geen enkele bios de mogelijkheid om het extern geheugen uit te schakelen, om de dood simpele reden dat een computer niets doet zonder extern geheugen.
Er zijn wel verschillende instellingen mbt de performance van het geheugen.
De opties 'boot to OS/2 64MB' en 'memory hole at nogwat' hebben hier iig niets mee te maken.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Ik snap ook niet helemaal wat jij bedoeld, maar wat ik wel snap is dat jij het zelf ook niet helemaal snapt :+ Kijk hier eens in de FAQ, staat een link naar een BIOS optimalization guide, en daar komen deze termen wel aan bod en worden ze kort uitgelegd. Anyway, je hoeft je geheugen niet te enablen of zo, dat kun je namelijk niet disablen (anders kwam je het BIOS geen eens in ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
het is al opgelost had er geheugen by geplaatst 256mb
by mijn 64mb maar ik denk dat dat niet samen ging want ik had er eerst de 256mb geheugen by zitten maar had allemaal vastlopers toen de 256mb eruit was het goed toen de 256mb er in en de 64mb er uit ook goed dus mischien komen ze in conflict met elkaar ?

weet iemand of dat kan ?

ps bedankt

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:18

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Erhm.... ik heb geen idee, maar het is ook wel lastig lezen als er geen leestekens zoals punten [.] en komma's [,] worden gebruikt.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
bij sommige mobo's kunnen sommige combinaties van geheugen niet, of moeten ze in een bepaalde volgorde geplaatst worden. Ik zou zeggen check je manual, daar zou het in moeten staan. oh en zorg trouwens ook ff dat je zeker weet dat de modules van 64 en 256 van hetzelfde soort zijn. Afzonderlijk kan dat misschien wel, maar je moet ze niet mixen.

Oh en ga idd ff wat leestekens gebruiken, leest wat makkelijker voor anderen.
Pagina: 1