capture, divx, mpeg-2 ik snap het niet meer :(

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
boehoe.. :( :( :(

ik snap er echt geen ruk meer van. Elke website zegt wat anders en ik word ondertussen gek van alle codecs :(

ik wil 2 dingen doen.

Video capturen met m'n asus v7700 kaartje op de hoogste resolutie (720 x 576 I think that is) in virtual dub. -> dropped frames. doe ik het in mpeg1 of 2 met asus vcr dan kan het wel. mpeg2 kan ik alleen dan weer niet openen in virtualdub want dat ondersteund ie weer niet. Moet ik gaan frameserveren ofzo iets. ? Tevens zou ik het leuk vinden als ik er gelijk een flinke compressie tegenaan kon gooien a la divx. Maarja omdat virtualdub niet eens 160 * 120 wil capturen heeft dat dus nog geen zin. Ik zit dus met dat rottige mpeg 1 opgescheept.

dan volgende probleempje:

dvd gehuurd, geripped met smart ripper, dvd2avi gestart, divx 4 gekozen en gaan. heb nu een audio file en een video file van beide zo'n 1.5 gig (film is antitrust, had 1 -pass quality based gedaan 720 * 576, met quality op 95%)

Dit moet ik dalijk weer gaan samen voegen, maarja dan kom ik dusop een file van ca 2 a 3 gig uit.. Niet echt de bedoeling.

Flaskmpeg wilde ik eerst gebruiken, (volgens de guide van C!T)maar daar kan ik schijnbaar alleen maar per vob file iets doen.. schiet dus ook niet op...
Dus wat doe ik nu? met virtualdub samen voegen? of toch maar opnieuw door de codec halen want die avi si te groot?

plz, geen doom9 vcdhelp of whatever links.. ik heb ze allemaal gehad.

Ik ben echt radeloos.. :(

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Flask werkt perfect hoor daar kun je gewoon de complete film mee encoden. Doe eens wat guides lezen op www.digital-digest.com

Suc6

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Back to the drawingboard maar weer,

gewoon naar doom9 of vcdhelp gaan en de guides doorlezen. Hiervan zijn zoveel guides en hulpdingen. In een van die guides had je vast wel kunnen lezen dat 95% dvd quality grote files genereert. Dus nog maar een keer doorlezen

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 21:36 schreef eNaSnI het volgende:
Flask werkt perfect hoor daar kun je gewoon de complete film mee encoden. Doe eens wat guides lezen op www.digital-digest.com

Suc6
ik hebdus al die guides allemaal gehad.. Ik ben echt niet dom en echt geen n00b met een pc maar het wil gewoon niet lukken.. zou je is stap voor stap kunnen uitleggen wat jij precies flikt om een film incl stereo geluid (128 kbit 44.1khz) op 700 meg te krijgen. Ben nu toch al zo'n 2.5 maanden ermee aan het klootfucken, maar heb nog geen enkel resultaat gehad waarvan ik blij werd.. :'(

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 21:39 schreef Gomez12 het volgende:
Back to the drawingboard maar weer,

gewoon naar doom9 of vcdhelp gaan en de guides doorlezen. Hiervan zijn zoveel guides en hulpdingen. In een van die guides had je vast wel kunnen lezen dat 95% dvd quality grote files genereert. Dus nog maar een keer doorlezen
true, klopt.. maar (ok vragen naar de bekende weg) wat is dan een redelijk percentage? 85? 70? veel lager moet je volgens mij niet gaan anders kan je net zo goed niet rippen. 2-pass vbr is nog ff te moeilijk (denk ik) dus daar wilde ik nog even niet mee klooien.. Laat me eerst maar is een redelijke kopie krijgen. (en dan niet via easydivx...)

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zoek gewoon ff waar Flaskmpeg uitgelegd word dat kan echt niet missen om een film compleet met geluid te rippen (je moet idd niet een vob openen maar de bijbehorende ifo).
Dit moet je echt binnen 15 minuten draaiende hebben.

Nog wat software

http://www.google.com/search?q=dvdsoft&hl=en&sa=n&oq=dvdsfot

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 21:45 schreef eNaSnI het volgende:
Zoek gewoon ff waar Flaskmpeg uitgelegd word dat kan echt niet missen om een film compleet met geluid te rippen (je moet idd niet een vob openen maar de bijbehorende ifo).
Dit moet je echt binnen 15 minuten draaiende hebben.

Nog wat software

http://www.google.com/search?q=dvdsoft&hl=en&sa=n&oq=dvdsfot
je zou het na 15 minuten draaiende moeten hebben inderdaad.. Het gekke is dus ook als ik dus de ifo file select dat ie zegt.. jammer joh dat gaat niet.. Ok pakken we VOB nr 1, dan krijg ik mooi de melding dat ie ze allemaal wil gebruiken.. ok is ook goed.. En dan kan ik kiezen welke audio track, dus ik kies er 1tje, dan klik ik Flask it! en vervolgens NADA NIKS NOPPES :(
Ik zou toch echt een control panel moeten zien. Ik krijg dat hele control panel niet te zien. Doe ik nou echt iets fout??

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op woensdag 15 mei 2002 21:33 schreef megamuch het volgende:

Video capturen met m'n asus v7700 kaartje op de hoogste resolutie (720 x 576 I think that is) in virtual dub. -> dropped frames. doe ik het in mpeg1 of 2 met asus vcr dan kan het wel. mpeg2 kan ik alleen dan weer niet openen in virtualdub want dat ondersteund ie weer niet. Moet ik gaan frameserveren ofzo iets. ? Tevens zou ik het leuk vinden als ik er gelijk een flinke compressie tegenaan kon gooien a la divx. Maarja omdat virtualdub niet eens 160 * 120 wil capturen heeft dat dus nog geen zin. Ik zit dus met dat rottige mpeg 1 opgescheept.

dan volgende probleempje:

dvd gehuurd, geripped met smart ripper, dvd2avi gestart, divx 4 gekozen en gaan. heb nu een audio file en een video file van beide zo'n 1.5 gig (film is antitrust, had 1 -pass quality based gedaan 720 * 576, met quality op 95%)

Dit moet ik dalijk weer gaan samen voegen, maarja dan kom ik dusop een file van ca 2 a 3 gig uit.. Niet echt de bedoeling.
Ik heb zelf ook een V7700, en capturen op full-screen in XP sucks. Gaat gewoon niet. Ik heb al 100 verschillende drivers en capture programma's geprobeerd, no luck. :( En me systeem is echt wel snel genoeg, zie sig ;) Het werkt alleen goed met Asus DVCR naar mpeg2 of met de ASV2 encoder. Naar het schijnt zijn die Asus codecs geoptimaliseerd voor de V7700 capture chip, want met andere codecs lukt het niet (tenzij je op half formaat captured). Als je wilt comprimeren zal je moeten opnemen met DVCR en de ASV2 codec, en die AVI dan door Vdub gooien, met full processing en coderen met de DivX codec.

DVD backuppen kan je veel beter met DVDx doen, die genereert keurig bestandjes van 700Mb zodat je ze meteen op SVCD kan branden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
ik ben dus weer ff aan de slag gegaan.

flaskmpeg erbij, alles volgens de guide gedaan, vervolgens een avi zonder geluid van 580 mb :(

om het maar simpel te houden, ge selecteerd alle files van je dvdtje die je wil encoden, dan zou er toch een 'control panel' omhoog moeten komen ? of ben ik nou gek?

in dat control panel zou je bijvoorbeeld dynamic range compression aan moeten kunnen zetten, maar ik krijg dus heel dat control panel niet te zien..

gebruikte versie is 0.594 van flask mpeg.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:03
Dat geluidsbestand van 1,5 gig is een .wav bestand. Als je Virtualdub gebruikt om beeld en geluid samen te voegen moet je natuurlijk gewoon MPEG-3 gebruiken (128kbit/44100Hz). Dan wordt je film ongeveer 1600MB denk ik.

Je hebt je beeldbestand net iets te groot om het op twee CD's te krijgen (als ie uiteindelijk is samengevoegd met het geluid) ... dan moet je het maar op 3 doen, of je ript 'm opnieuw maar nu zet je de bitrate ietsje lager.

Ik was over de kwaliteit van FlaskMPEG trouwens totaal niet tevreden.

Ik gebruik een combinatie van cladDVD/mpeg2avi/Graphedit/Virtualdub en krijg zo erg nette films al zeg ik het zelf 8-)

Ik ben nu ook Easydivx aan het proberen, maar daar heb ik iets vaags met de framerate (flikkerend beeld :()

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 21:33 schreef megamuch het volgende:
Okee. En wat is je vraag nu?

(en waarom capture je op 720x576 ipv 352x288?)
Ik ben echt radeloos.. :(
:*.

Verwijderd

Quality based moet je niet gebruiken. Gewoon 2-pass VBR doen :)
Pagina: 1