[OC] K6-2 kapje eraf?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 14:02
Ik heb nog een ouwe K6-2 266 liggen waar ik nog wel eens wat nieuw leven in wil blazen :).
Ik weet dat je het kapje van een K6-2 af kan halen en een koeler direct op de core kunt zetten :7.
Geeft dit veel overclockwinst? En wat zijn de risico's? (Is de core veel zwakker dan durons/thunderbirds? en is het succes percentage dusdanig klein dat dit meer een Jappanner actie is, of valt dat mee?)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
De temp wordt wel een stuk lager ja, alleen denk ik dat je vrij makkelijk je core kunt verneuken, ik zou een socket a koeler pakken, die is gemaakt om op een kleine core te zitten.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De core van een K6-2 is bijna hetzelfde als die van een duron/t-bird(ook even makkelijk de crushen).
Met de search is er ook wel het een en ander over te vinden :)

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 14:02
watvoor snelheden zou ik van mijn K6-2 mogen verwachten (as ik er een willekeurige socketA koeler op zou zetten?

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 21:41 schreef Gabriel-LG het volgende:
watvoor snelheden zou ik van mijn K6-2 mogen verwachten (as ik er een willekeurige socketA koeler op zou zetten?
als ik dat zou weten ging ik op de kermis als waarzegster staan ;)
is dus niet te zeggen is per proc verschillend

• SH007
  • Niet online
Ik weet niet echt goed hoe het met OC'en van de K6-2 zit, maar 350 moet je toch wel kunnen halen denk ik :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Past een SocketA cooler eigenlijk wel op dat (Socket 370 geloof ik :?) formaat?

Forget your fears...
...and want to know more...

• SH007
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 21:47 schreef Aetje het volgende:
Past een SocketA cooler eigenlijk wel op dat (Socket 370 geloof ik :?) formaat?
het is socket7 :)
Het formaat is hetzelfde als socket370/socketA
Alle socketA coolers met normale bevestigings clip passen in principe, alleen condensatoren rond de socket kunnen nog in de weg zitten(oplossing: stuk van koeler afvijlen).

Verwijderd

Je mag blij zijn met 10-15% , de K6 staat nu niet bepaald bekend om zijn overklokeigenschappen :)

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 21:59 schreef Michiel het volgende:

[..]

Je mag blij zijn met 10-15% , de K6 staat nu niet bepaald bekend om zijn overklokeigenschappen :)
Klopt, ik heb ook de "heatspreader" van mijn K6-2-400 gehaald. Hij wordt hier wel iets cooler van maar overclocken kun je minimaal of gewoon vergeten zoals in mijn geval. Ok ok hij wilde 25MHz hoger met hoogste voltage, laat dan maar zitten denk ik dan :)

Verwijderd

ik kreeg mijn K6-2 350 wel mooi op 400... zonder veel temp stijging, om hem op 450 te douwen heb ik een bios update nodig, en daar heb ik geen zin in :)
Pagina: 1