Mozilla 1.0RC2 font probleem

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Met Mozilla 1.0RC2 heb ik een probleempje, en daar een plaatje meer zegt dan woorden:

http://munnikes.op.het.net/schermafdruk1.png

Voor wie het niet ziet: de letters, de bovenhelft is t.o.v. de onderhelft 1 pixel (of meer) verschoven.

Wat is de oplossing, wat de de boosdoener ?
Ik heb het bij geen enkel ander programma dus denk niet dat het de font server is of wel ?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
heb ik ook met mozilla...de versie die bij debian testing zit...is niet 1.0 dacht ik :)

• easydisk
Op woensdag 15 mei 2002 21:20 schreef veldmuis het volgende:
heb ik ook met mozilla...de versie die bij debian testing zit...is niet 1.0 dacht ik :)
mozilla 2:0.9.9-6 zit er in Debian testing, ik heb ook Debian testing maar gewoon mozilla in /usr/local/mozilla geinstaleerd.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:39
Heb zelf geen probleem met Mozilla 1.0RC2 uit Debian unstable. Misschien ff die source packages downloaden uit Sid en dan compileren tegen woody? Debian heeft nml een paar patches tegen RC2 aangegooid zie ik.

Verwijderd

Welke resolutie draai jij?

Ik gebruik 1152x864 en heb ook zulke problemen (al langer, ook met 1.0rc1 en daarvoor.)

Vaak zijn regels 1 pixel te laag, waardoor de letters platgedrukt lijken.

Ik draai Mozilla ook vaak over remote X naar een PC met 1024x768 en daar gebeurt het niet.

Verwijderd

Heej,

jouw schermafdruk nog eens bekijkend weet ik het antwoord al: jij hebt ook 1152x864. Mozilla berekent dan waarschijnlijk het schermformaat niet helemaal goed en afrondingsfouten zijn het gevolg. Wie kijkt even of een bugreport op mozilla.org op zijn plaats is?

• easydisk
Op woensdag 15 mei 2002 22:52 schreef wbsoft het volgende:
Welke resolutie draai jij?

Ik gebruik 1152x864 en heb ook zulke problemen (al langer, ook met 1.0rc1 en daarvoor.)

Vaak zijn regels 1 pixel te laag, waardoor de letters platgedrukt lijken.
Ik gebruik ook 1152x864, zou dit een nieuwe bug zijn ?
...
Ik heb even gezocht, maar niets over resolutie 1152x864, op font zoeken levert geen beruikbare info op.

Ik heb geen account op Bugzilla, dus je mag hem submitten

http://bugzilla.mozilla.org/enter_bug.cgi?product=Browser

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik kan mededelen, dat ik het probleem in XFree 4.2.0, met Mozilla 0.9.9 t/m 1.0 RC2, bij een res. van 1280x1024 24bpp. Bij mij missen er soms horizontale rijen, waardoor een zin dus 'in elkaar is gedrukt'.

Verder nog geen oplossing gevonden.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Ik heb 't probleem ook gezien bij een installatie van Debian Woody (XFree 4.1, Mozilla 0.9.9) ik heb msttcorefonts geinstalleerd. Resolutie was waarschijnlijk 1152x864 of 1280x1024

• easydisk
En bij andere niet, zou het dan een Woody probleem zijn ? Of in combinatie met MS fonts of zo ?

Verwijderd

Ik heb geen MS fonts, dus daar ligt het niet aan (ik heb het probleem dus ook).

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sjonny

Fratser

probleem hier ook in 1024x786, dus aan de resolutie zal het echt niet liggen. als ik de text selecteer, dan tekend ie ut daarna wel goed, dus wel beetje vaag.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• easydisk
Op donderdag 16 mei 2002 10:47 schreef Sjonny het volgende:
probleem hier ook in 1024x786, dus aan de resolutie zal het echt niet liggen. als ik de text selecteer, dan tekend ie ut daarna wel goed, dus wel beetje vaag.
Ja dat heb ik ook, na het selecteren is het wel OK.
Nog niets, nadat dit zich heeft voorgedaan doet javascript het niet meer zo lekker en moet ik mozilla herstarten. Het is overigens ook niet zo dat hij het altijd doet, vaak gaat het wel gewoon goed.

Verwijderd

ik denk dat het probleem niet met fonts te maken heeft, hier is zag ik net een smilie met het zelfde probleem.

• easydisk
Op donderdag 16 mei 2002 11:37 schreef compukid het volgende:
ik denk dat het probleem niet met fonts te maken heeft, hier is zag ik net een smilie met het zelfde probleem.
Heb je er toevallig een screen shotje van ? Plaatjes maken het uitleggen een stuk duidelijker mocht er straks een bugreport worden ingevuld.
En was dat onder Debian woody ?

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 12:14 schreef easydisk het volgende:

Heb je er toevallig een screen shotje van ? Plaatjes maken het uitleggen een stuk duidelijker mocht er straks een bugreport worden ingevuld.
En was dat onder Debian woody ?
nee, ik heb geen screenshot (kan hier ivm ms-isa niet uploaden :( )
Het was idd onder woody, met de door debian geleverde mozilla (0.9.9)

Verwijderd

Ik heb het onder Debian unstable, en ik draai 1600x1200, na selecteren is alles OK, maar soms ontbreekt er inderdaad een pixelrij of staat die een beetje te ver naar links getekend.

Dus het ligt niet zozeer aan de resolutie vermoed ik.

Verwijderd

OKE, Hier is de oplossing voor het font-probleem!

Mozilla: Ga naar Edit->Preferences->Appearance->Fonts en zet de Display resolution op 96.

Galeon: voeg de volgende regel aan ~/.galeon/mozilla/galeon/prefs.js toe:
code:
1
user_pref("browser.display.screen_resolution", 96);

Zelf ontdekt, cool he?
succes,

• easydisk
Ik ga het testen, met 1.0RC3 had ik het probleem ook nog steeds.
Pagina: 1