Ik heb hier een adsl verbinding dmv een usb alcatel modem. Pasgeleden heb ik mijn complete systeem opnieuw geinstaleerd met debian woody via ftp en heb ik dus ff gebruikgemaakt van een winXP 'server'. De debian bak verkreeg het ipnr dmv dhcp.
Na een tijdje viel me op dat de performance een stuk lager was met die winXP server (nofi) en wou ik dus weer internet via de debian bak hebben. Ik heb een nieuwe kernel gebakken en daarin de modules gestopt (heb ze gewoon meegebakken in de kernel) die volgens de howto in de kernel moesten zitten, dat waren welteverstaan de volgende:
Support for USB (CONFIG_USB)
Preliminary USB device filesystem(CONFIG_USB_DEVICEFS)
UHCI (Intel PIIX4, VIA, ...) support (CONFIG_USB_UHCI)
UHCI Alternate Driver (JE) support (CONFIG_USB_UHCI_ALT)
OHCI (Compaq, iMacs, OPTi, SiS, support(CONFIG_USB_OHCI)
PPP (point-to-point protocol) support (CONFIG_PPP)
PPP support for sync tty ports (CONFIG_PPP_SYNC_TTY)
Non-standard serial port support
HDLC line discipline support
• Unix98 PTY support
Ik heb daarna de drivers gedownload en geinstaleerd zoals omschreven in de instal, daarna heb ik de mgmt.o drivers in een directory geplant en de rest van de howto gevolgt en het volgende gedaan:
/dev/ppp/ bestaat dus deze hoefde ik niet aan te maken.
Daarna moest ik restarten:
Vervolgens wou ik dus inbellen via adsl en voerde ik de volgende commando's in.
modem_run -m -f /usr/local/share/speedtouch/mgmt.o
pppd call adsl
Ik kreeg bij geen van deze een error.
Ik wou daarna op internet, maar ik kreeg constant een error dat de server niet bereikbaar was dus voerde ik ifconfig uit.
Ik had geen eth0 meer geen ppp0 alleen LO bestaat nog en dus heb ik ook geen internet
Ik heb dit probleem ook al eens voorgelegt op het irc kanaal van alcatel daar konden we er echter ook niet uitkomen en dus wend ik me nu maar weer es tot de tweakers
pppd versie is 2.4.1 en kernel is 2.4.18
Na een tijdje viel me op dat de performance een stuk lager was met die winXP server (nofi) en wou ik dus weer internet via de debian bak hebben. Ik heb een nieuwe kernel gebakken en daarin de modules gestopt (heb ze gewoon meegebakken in de kernel) die volgens de howto in de kernel moesten zitten, dat waren welteverstaan de volgende:
Support for USB (CONFIG_USB)
Preliminary USB device filesystem(CONFIG_USB_DEVICEFS)
UHCI (Intel PIIX4, VIA, ...) support (CONFIG_USB_UHCI)
UHCI Alternate Driver (JE) support (CONFIG_USB_UHCI_ALT)
OHCI (Compaq, iMacs, OPTi, SiS, support(CONFIG_USB_OHCI)
PPP (point-to-point protocol) support (CONFIG_PPP)
PPP support for sync tty ports (CONFIG_PPP_SYNC_TTY)
Non-standard serial port support
HDLC line discipline support
• Unix98 PTY support
Ik heb daarna de drivers gedownload en geinstaleerd zoals omschreven in de instal, daarna heb ik de mgmt.o drivers in een directory geplant en de rest van de howto gevolgt en het volgende gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| You should have an /etc/ppp/options file, edit it and keep these 4 lines in it (comment all extra lines with a #) ------------------ /etc/ppp/options Beginning ------------------ noauth usepeerdns lock noipdefault ------------------ /etc/ppp/options End ------------------ |
code:
1
2
3
| Create /etc/ppp/peers/adsl : # mkdir /etc/ppp/peers # touch /etc/ppp/peers/adsl |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| Copy and paste what follows (without the "---" ;) ) -------------------/etc/ppp/peers/adsl Beginning-------------- # 12/04/2001 Benoit PAPILLAULT # 08/05/2001 Updated. Added "novj" & removed "kdebug 7" # # This file could be rename but its place is under /etc/ppp/peers # To connect to Internet using this configuration file # pppd call adsl, where "adsl" stands for the name of this file debug kdebug 1 noipdefault defaultroute pty "/usr/local/bin/pppoa2 -vpi 8 -vci 48" sync user "mijn login" noauth noaccomp nopcomp noccp novj holdoff 4 persist maxfail 25 usepeerdns ------------------/etc/ppp/peers/adsl EOF------------------ |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| 2 protocols can be used by providers to identify their users: CHAP or PAP. Depending on your provider, edit /etc/ppp/chap-secrets or /etc/ppp/pap-secrets. These fields look like this : -------------------/etc/ppp/chap-secrets Begining------------------- # client server secret IP addresses "your_login_here" "*" "your_password_here" "*" -------------------/etc/ppp/chap-secrets End------------------- |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Edit /etc/modules.conf (or /etc/conf.modules if your system is a bit old) and add the following lines : alias char-major-108 ppp_generic alias /dev/ppp ppp_generic alias tty-ldisc-3 ppp_async alias tty-ldisc-13 n_hdlc alias tty-ldisc-14 ppp_synctty alias ppp-compress-21 bsd_comp alias ppp-compress-24 ppp_deflate alias ppp-compress-26 ppp_deflate Some entries are useless, but once again they won't hurt ! |
/dev/ppp/ bestaat dus deze hoefde ik niet aan te maken.
Daarna moest ik restarten:
Vervolgens wou ik dus inbellen via adsl en voerde ik de volgende commando's in.
modem_run -m -f /usr/local/share/speedtouch/mgmt.o
pppd call adsl
Ik kreeg bij geen van deze een error.
Ik wou daarna op internet, maar ik kreeg constant een error dat de server niet bereikbaar was dus voerde ik ifconfig uit.
Ik had geen eth0 meer geen ppp0 alleen LO bestaat nog en dus heb ik ook geen internet
Ik heb dit probleem ook al eens voorgelegt op het irc kanaal van alcatel daar konden we er echter ook niet uitkomen en dus wend ik me nu maar weer es tot de tweakers
pppd versie is 2.4.1 en kernel is 2.4.18
edit:
typo's
typo's