Wij doen het op werk zo (ff uit mijn hoofd)
Installeer nieuwe server met de naam _new erachter (Bijvoorbeeld fileserver_new)
Kopieer alle data ernaar toe
maak een trustee backup door tbackup.exe /s te gebruiken (Tbackup is een tooltje dat trustees backupped en een batchfile aanmaakt om ze weer terug te zetten. Tooltje ff op internet opzoeken...)
Start nwconfig op de oude server en kies voor directory options. Hierin even zoeken naar Save data prior to hardware upgrade (Of wat hier op lijkt, doe dit uit mijn hoofd

) Kies als lokatie om dit op te slaan fileserver_new\sys:\system
breng de oude fileserver down en wijzig op de nieuwe (voordat je die herstart) het serverid in die van de oude server + de servernaam wijzigen in die van de oude server. Dit doe je in sys:system\autoexec.ncf
Herstart de nieuwe server zodat deze met de naam en serverid van de oude server in de lucht komt.
Start nwconfig, kies directory options en ergens in dat menu kiezen voor restore after hardware upgrade.
Hij heeft dan de NDS data gerestored van de oude op de nieuwe server. Wijzig het serverid weer terug zoals je de nieuwe machine had geinstalleerd en herstart de nieuwe server.
Start dsrepair en ga naar servers known to this database in advanced volgens mij (nog steeds uit mijn hoofd) Selecteer je nieuwe server en kies voor repair all network adresses om de nieuwe server bekend te maken aan de rest.
Start een dosbox, maak een mapping naar het datavolume van de nieuwe server en start trestore.bat om alle trustees terug te zetten...
Heel gedoe zo maar zo zou het moeten werken (Wees voorzichtig en maak backups, de file die je tijdens save database stap doet GOED BEWAREN OP BEIDE SERVERS EVENTUEEL)