Novell 5.0 vraag

Pagina: 1
Acties:

• nmf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-10-2025
Hi,

Ik wil graag de inhoud van een server (NDS tree, data, rechten, naam, etc.) copieeren/migreren naar een nieuwer/better server maar ik kan nergens informatie er over vinden... Ik heb zelfs de "bijbel" (Mastering Netware 5.1, James Gaskin) gepakt - het helpt niet. Is er ergens een soort stappenplan te vinden of meer info over dit onderwerp?
Alvast bedankt.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
Op woensdag 15 mei 2002 20:45 schreef nmf het volgende:
Hi,
Ik wil graag de inhoud van een server (NDS tree, data, rechten, naam, etc.) copieeren/migreren naar een nieuwer/better server maar ik kan nergens informatie er over vinden... Ik heb zelfs de "bijbel" (Mastering Netware 5.1, James Gaskin) gepakt - het helpt niet. Is er ergens een soort stappenplan te vinden of meer info over dit onderwerp?
Alvast bedankt.
Op de site van novell staat volgens mij een heleboel info over migraties. Mijn stappenplan zou er zo uit zien:

2e server installeren in zelfde nds-tree als nr1.
volumes aanmaken op nr2
met "netware copy" of andere tools de data kopieren (dit gebeurt incl. rechten

NB: bij Netware worden ook migration tools meegeleverd!
Een klik-er-de-klik wizard die veel voor je doet.

Printen moet je even apart bekijken: als het niet zoveel is: gewoon opnieuw aanmaken. als het wel veel is: zoeken naar migratie tools.
dhcp/dns kan je zo opbouwen op nr2.

Als de 2e server naar tevredenheid werkt:
1e off-line nemen
verbinding maken met nr2 en op nr1 uit de nds verwijderen
de tijd nemen om dit netjes te doen!
hierna kan je server nr2 hernoemen (zie procedure bij novell)
testen en werken.

Een andere methode is via backup/restore
backup nr1
neem nr1 off-line
installeer nr2 in nds tree met dezelfde naam (nooit allebei de servers tegelijk aanzetten!
maak volumes identiek of groter op nr2
installeer je backup software op nr2
restore nds
restore files

klaar.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 19:48

Tags NL

Harmful or Harmless?

Wij doen het op werk zo (ff uit mijn hoofd)

Installeer nieuwe server met de naam _new erachter (Bijvoorbeeld fileserver_new)

Kopieer alle data ernaar toe

maak een trustee backup door tbackup.exe /s te gebruiken (Tbackup is een tooltje dat trustees backupped en een batchfile aanmaakt om ze weer terug te zetten. Tooltje ff op internet opzoeken...)

Start nwconfig op de oude server en kies voor directory options. Hierin even zoeken naar Save data prior to hardware upgrade (Of wat hier op lijkt, doe dit uit mijn hoofd :) ) Kies als lokatie om dit op te slaan fileserver_new\sys:\system

breng de oude fileserver down en wijzig op de nieuwe (voordat je die herstart) het serverid in die van de oude server + de servernaam wijzigen in die van de oude server. Dit doe je in sys:system\autoexec.ncf

Herstart de nieuwe server zodat deze met de naam en serverid van de oude server in de lucht komt.

Start nwconfig, kies directory options en ergens in dat menu kiezen voor restore after hardware upgrade.

Hij heeft dan de NDS data gerestored van de oude op de nieuwe server. Wijzig het serverid weer terug zoals je de nieuwe machine had geinstalleerd en herstart de nieuwe server.

Start dsrepair en ga naar servers known to this database in advanced volgens mij (nog steeds uit mijn hoofd) Selecteer je nieuwe server en kies voor repair all network adresses om de nieuwe server bekend te maken aan de rest.

Start een dosbox, maak een mapping naar het datavolume van de nieuwe server en start trestore.bat om alle trustees terug te zetten...

Heel gedoe zo maar zo zou het moeten werken (Wees voorzichtig en maak backups, de file die je tijdens save database stap doet GOED BEWAREN OP BEIDE SERVERS EVENTUEEL)

https://powershellisfun.com

• nmf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-10-2025
bedankt voor de tips, de novell knowledge database heeft inderdaad een uitgebreide doc.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Je kunt natuurlijk ook altijd disastery recovery oplossingen gebruiken welke bij je backup software zitten (Arcserve kan dit bijvoorbeeld perfect).
De mooiste manier is echter inderdaad om de server onder een andere naam te installeren, data+rechten overpompen en dan de nieuwe server hernoemen (wel eerst de oude verwijderen uit de NDS natuurlijk).