[ps] Geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:35
Beste mensen. Hoeveel geheugen (intern) is aanbevolen voor het werken met photoshop en illustrator (en nog een paar progjes) ?

Strava | AP | IP | AW | SM

Verwijderd

well 256mb ddr werkt prima :D

• Webgnome
  • Laatst online: 22:35
grapjas ;p ik heb nu 256mb gewoon sdram (133) en ik heb soms het idee dat ie het niet helemaal aankan :p dusvandaar deze vraag.

Strava | AP | IP | AW | SM

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb 320, gaat opzich wel aardig, maar niet bijzonder snel

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

ligt ook aan de rest van je pc en soort geheugen. Dus misschien eerst meer info

KAAS ON AIR }:O

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ligt natuurlijk aan het systeem en wat voor geheugen. Maar ik kan rustig zeggen dat 256MB niet genoeg is. Waarschijnlijk is 512MB het minimale, en als je hele zware bewerkingen gaat doen, wellicht filmpjes erbij, dan is 512MB niet genoeg.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hangt er helemaal vanaf wat je gaat doen.

of je foto's op 100 dpi scant of potloodtekeningen op 600 dpi is nogal een verschil.

ik heb zelf 512 Mb DDR maar dat is niet altijd voldoende.

Verwijderd

/me heeft 128 mb 433 mhz en vindt hem toch vrij aardig lopen :?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Voor Photoshop 7 en Illustrator 10 SAMEN is 512 MB wel lekker als je met grote platen werkt.. Voor webdesign is het meestal vrij nutteloos om dat je op lage resoluties werkt.

512 MB is ook wel handig bij bijvoorbeeld 3DSMax, al wil je die NIET naast bovenstaande 2 tegelijkertijd draaien :P

En is het te weinig dan zou ik maar eens goed kijken wat voor troep er allemaal niet opgestart is aan services en proggies.. ICQ e.d. neemt bijvoorbeeld alleen al zo'n 15MB in beslag en veel andere progs waarvan je denkt dat ze niks in nemen in je systray nemen juist 10MB+ in beslag omdat ze gecode zijn in VB of Delphi.

Ter referentie: Mijn kale Win2K install neemt 70MB geheugen in beslag.

ps.. als je een Mac bedoelde mag je dat geheugen wel verdubbelen :P Die zijn niet zo efficient in geheugenbeheer..

ps2.. Gebruik voor professionele progs ook een professioneel OS als Win2K of XP Pro in verband met een veel efficienter geheugenbeheer..

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Bosmonster:
ps.. als je een Mac bedoelde mag je dat geheugen wel verdubbelen :P Die zijn niet zo efficient in geheugenbeheer..
Owkeee, misverstand 1.
Dit is absoluut niet waar, en ik heb daar harde bewijzen voor. Regelmatig heb ik in mijn DTP werk met > 300Mb bestanden te maken. Waar mijn PC met 512mb geheugen moeite heeft, en zelfs vastloopt met het uitvoeren van bewerkingen daarvan, doet mijn Power Macintosh G3 233mhz met 128mb (!) geheugen het allemaal (redelijk) zonder moeite.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 15 mei 2002 23:59 schreef willem169 het volgende:

[..]

Owkeee, misverstand 1....
Sorry maar ik ben het helemaal eens met Bosmonster. Zeker omdat bij MacOS gebruik van virtual mem in de regel wordt afgeraden. Het systeem van handmatig resources toekennen heb ik nooit begrepen. Nu ben ik ook absoluut anti Mac. Maar ik heb er wel 7,5 jaar mee gewerkt waarvan de laatste twee jaar in mindere mate weliswaar.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
OzBoz:
Sorry maar ik ben het helemaal eens met Bosmonster. Zeker omdat bij MacOS gebruik van virtual mem in de regel wordt afgeraden. Het systeem van handmatig resources toekennen heb ik nooit begrepen. Nu ben ik ook absoluut anti Mac. Maar ik heb er wel 7,5 jaar mee gewerkt waarvan de laatste twee jaar in mindere mate weliswaar.
Op zich geeft het niet dat je er mindere ervaringen mee hebt, en ik gebruik m'n Apple ook het liefst zo min mogelijk; Maar toch is het frapant vind ik, dat als mijn PC met WindowsXP en zoals gezegd 512mb ram, leuke specs, het niet rooit, m'n Mac 'em er vet uit trekt terwijl deze een vele male mindere configuratie heeft, wat aantallen betreft zeg maar. Minder Mhz, minder geheugen, minder hdd ruimte etc...

Maar goed :)
Ben geen Mac freak ofzo, begrijp me goed. Het viel me gewoon op. Het is hypocriet om te zeggen dat Macintoshes bij regel on-efficient omgaan met geheugen, en het beheer daarvan, want wat mij betreft is niets minder waar...

:)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Als je een SDR systeem hebt, dan zou ik gewoon investeren in je ram. Mocht je DDR hebben, tja 256 is voor meeste zaken best aardig. echter ff een poster op a3 150DPI maken wordt ERG vervelend. 512MB is mijn persoonlijke minimum. maarja je weet wat "headroom" betekend. dat is nutteloze ruimte die je niet gebruikt :)

besparen op je cpu en voor meer ram gaan is bij photoshop etc erg de moeite waard. tenzij je al 1GB in je systeem hebt.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Ik neem aan dat de topicstarter al even aan de Physical Memory Usage - schuifje heeft gezeten in de prefs?
En scratch disks even goed instellen op een nette gedefragde partitie wil ook wel es helpen.

Ik heb een aantal jaren gephotoshopped en andere programma's naast elkaar gedraait met 128 meg en zelf dat ging prima.

Nu 512 DDR btw.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Als je een poster gaat maken met Photoshop die op A3-formaat nog haarscherp moet zijn, dan heb je aan 256mb in ieder geval zeker niet genoed.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1