Toon posts:

MS-DOS op CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de ms-dos installatie-diskettes (3 stuks) op cd zetten. Dit ivm backup.
Het is me al wel gelukt om een bootable cd te maken, maar als ik dan vanaf die cd setup.exe van dos-diskette 1 uitvoer, zegt ie dat ik die diskette in het station D: (mijn cd-rom station) moet stoppen. Het lijkt wel of dat setup.exe iets checkt of je hem wel van een diskette draait.
Weet iemand hier misschien een oplossing voor.

Verwijderd

MS-DOS kan blijkbaar alleen van floppy worden geinstalleerd (station a: dus).
Zal wel ergens in de setupfiles vastliggen.

Ach, die goeie ouwe tijd :)

Verwijderd

Topicstarter
Weet je dat zeker? Dan heb ik een probleem want ik heb setup-diskette 1 niet meer :(
alleen disk 2 en 3 nog

Verwijderd

Volgens mij wel.
In die tijd was er nog absoluut geen sprake van bootable cd's en kon je een besturingssysteem alleen van floppy installeren.
Ik neem aan dat we het over MS-DOS 6.22 NL hebben?

Maar wat ik me afvraag: als je van cd boot, wordt die dan niet automatisch a:?

Verwijderd

Hangt ervanaf, meestal gebruik je wel emulatie ja, dan CD->A, A->B. Maar het is niet altijd nodig. In dit geval natuurlijk wel, maar alleen disk1 wordt dan als A geemuleerd, en die kan je niet wisselen ;)

Verwijderd

werd DOS 7.x niet op CD geleverd? (geleverd tbv netware?)

Verwijderd

DOS 7.x zat geloof ik bij Windows 9x meegeleverd, op cd wel ja, maar volgens mij geen losse installs meer

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
de truc:
maak een bootable cd met DOS
zet daar met een flopimage programma diskette images op.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 07:44 schreef paulhekje het volgende:
de truc:
maak een bootable cd met DOS
zet daar met een flopimage programma diskette images op.
Huh, wat bedoel je precies? ik kan een bootable cd maken, maar wat bedoel je met een flopimage programma (als winimage ofzo) diskette images?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heb je alle files in 1 dir gezet, of in 3 dirs, zoals disk1, disk2 en disk3, dat werkt niet.
Alles in 1 dir op de cd zetten, dat werkt bij mij tenminste wel.

(heb zelf ook zo'n cd, samen met alle w311 floppies :p)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles in 1 dir gezet, maar het probleem blijft dat ie setup niet wil uitvoeren als je boot vanaf cd.
hij vraagt dan: "Voer setup diskette 1 in in drive a"
a is dan de letter van mijn cdrom

Verwijderd

Je moet in de autorun van de cd een batchfile zetten die een ramdrive aanmaakt, Vervolgens alle installatie bestanden naar die ramdrive zetten en dan de setup uitvoeren. Ik denk dat het dan wel moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het als volgt gedaan:
ik boot gewoon vanaf de cd, (ik heb zelf met nero een bootable dos 6.22 cd gemaakt).
Die bootpartitie krijgt dat station A: toegewezen (de floppy wordt automatisch B:)
Tijdens het booten wordt o.a. een cd-rom driver geladen zodat de werkelijke inhoud van de CD benaderbaar is via station C: (heb nog even geen HD aangesloten).
dus als het booten klaar is, type ik achtervolgens in:
C:
setup.exe

alle 3 de diskettes staan in de root van C: (dus de root van de CD-ROM) maar setup.exe wil ie niet uitvoeren :(

Zou het niet zo moeten zijn dat je setup.exe moet uitvoeren vanaf het station waar je van boot? dus dat alle bestanden in de bootsector gezet moet worden?
Pagina: 1