idioot maar waar, ik vraag het mij af....
Ik heeft hier een mooie P4 "williamette" op 1700 hele mega hertzen draaien. Nu is het probleem:
warmte...
Ik ben er achter gekomen dat ie met een
op 60°C zit en zonder op 50°C
. Dat heb ik gesjekt met Asus Probe (niet echt vertrouwbaar) dus ik kijk gelijke na een harde reboot in de BIOS en zie daar een ongeveer gelijke temp. Ook met een verse start na een nachtje uit stijgt ie (gezien in de BIOS) gauw naar 40 á 50°C.
Ik heb inmiddels al nieuwe, verse koelpasta aangebracht en 2 extra casefans van 80x80mm (in-out) En nog blijft ie rond de 53°C hangen (stressed).
Het koelblok zelf is lang niet zo heet en ik het alle klemmetjes ook aangedrukt.
Wat nu? dit is toch niet normaal voor een PIV??? Wat moet ik doen om dit belachelijke temperatuurtje omlaag te brengen???
bvd
Ik heeft hier een mooie P4 "williamette" op 1700 hele mega hertzen draaien. Nu is het probleem:
warmte...
Ik ben er achter gekomen dat ie met een
Ik heb inmiddels al nieuwe, verse koelpasta aangebracht en 2 extra casefans van 80x80mm (in-out) En nog blijft ie rond de 53°C hangen (stressed).
Het koelblok zelf is lang niet zo heet en ik het alle klemmetjes ook aangedrukt.
Wat nu? dit is toch niet normaal voor een PIV??? Wat moet ik doen om dit belachelijke temperatuurtje omlaag te brengen???
bvd
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output