Toon posts:

Riprep werkt niet meer na hotfixes voor WinXP EN.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een heel raar probleem met het opzetten van een RIS Image voor WindowsXP

- ik heb inmiddels al de update voor Riprep geinstalleerd en dat werkt goed.

- ik heb een flat image gemaakt van WindowsXP op een W2K DC

mijn probleem is dus zodra ik voor het eerst WinXP EN installeer en vervolgens meteen de riprep.exe draai wordt de server wel herkend en gaat het ook goed, maar als ik dus de hotfixes installeer voor WinXP en daarna probeer m.b.v riprep contact te maken met de RIS server krijg ik de volgende melding:

Missing CD Image on Server

"The RIS server to which you are attempting to post this installation does not contain the correct CD-based image. The version of the CD-based image on the server must match the version of the system you are attempting to image[Version 5.1 Build 2600, Language English]Please either select a different RIS server to post this installation to or add the corresponding CD-based image to the current RIS server."

Ik heb dus een volledige WinXP engelse build 2600 versie, en de W2K server is tevens Engels met SP2 incl. Pre-Service Pack 3 hotfixes

Tevens als ik kijk op mijn "Remote Install" tab dan staat de flat image er en tevens als taal "English"
Ik heb ook de RIS server gecheckt en er waren geen problemen.

Tevens zijn alle andere belangrijke dingen waarvan RIS afhankelijk is (DNS, DHCP, AD) ook goed ingesteld.

Ikzelf denk persoonlijk dat op de een of andere manier de hotfixes in combinatie met de taal keuze in "Regional Options" de RIS server de WndowsXP niet meer accepteert.

Heeft iemand hier een oplossing voor want ik ben er al een paar dagen mee bezig maar ik vind het belangrijk dat de critical updates er toch opkomen en toch een Riprep van WindowsXP kan maken.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is het geen optie om die hotfix pas later te installeren?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb ik ook aan gedacht, maar het brengt dan weer een extra stukje werk met zich mee terwijl een riprep image bedoelt is voor eenvoud/makkelijkheid, dit probleem is volgens mij echt een bug van Microsoft.

Ik krijg trouwens ook wanneer ik de flat image via mijn PXE rom op mijn NIC wil installeren de melding: "Could not found the file ASMS"

Hierover is wel een artikel geschreven bij Microsoft waarin ze zeggen dat je dan waarschijnlijk geen goede kopie hebt van je WindowsXP versie, echter heb ik dus de flat image gemaakt met een origineel gelicenseerde versie.

Ik dacht even een riprep te maken van XP wat is dus ook had gedaan met W2K Pro, maar er zitten dus wel wat haken en ogen aan :(

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Duidelijk.. alleen denk ik dat je er zelf niet veel aan kan doen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:47
same problem hier.. :( heb me doodgezocht op de site van m$ maar geen oplossing.. ook gemaild nog geen antwoord :(
[b]
Ik krijg trouwens ook wanneer ik de flat image via mijn PXE rom op mijn NIC wil installeren de melding: "Could not found the file ASMS"
krijg je deze foutmelding bijna aan het einde? ik wel, gewoon even de cd van winxp erin doen.. maar handig is anders

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossnig gevonden voor mijn eerste probleem,
om een succesvolle riprep van een WindowsXP te maken zonder de melding dat er een andere CD-Image staat op de W2K server moet je het volgende doen:

Kies niet voor de update voor Windows Messenger en tevens een update over iets van UNC update of iets dergelijks, ik moet het nog even opzoeken welke Q erbij horen.

Het is dus zo, wanneer je deze updates installeer dan weigert vervolgens de RIS server een image van WindowsXP.

Ik zou graag willen weten of iemand weet hoe het nou zit met die irritante ASMS melding.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:47
heb vanavond wel even tijd om weer even wat te testen.. volgens mij kan je nadat je de image hebt gemaakt asms kopieren van de cd-rom naar de server en gaat het dan wel goed....
Op donderdag 16 mei 2002 23:53 schreef Famke_Janssen het volgende:
Ik heb de oplossnig gevonden voor mijn eerste probleem,
om een succesvolle riprep van een WindowsXP te maken zonder de melding dat er een andere CD-Image staat op de W2K server moet je het volgende doen:

Kies niet voor de update voor Windows Messenger en tevens een update over iets van UNC update of iets dergelijks, ik moet het nog even opzoeken welke Q erbij horen.

Het is dus zo, wanneer je deze updates installeer dan weigert vervolgens de RIS server een image van WindowsXP.

Ik zou graag willen weten of iemand weet hoe het nou zit met die irritante ASMS melding.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met "ASMS" heb ik hier inmiddels opgelost, je moet inderdaad de map ASMS kopieerem van je WindowsXP CD-ROM naar je RIS server. Het is wel even belangrijk dat je de ASMS map in de goeie directory zet namelijk in je I386 map, daarna loopt de RIS image gewoon goed door.
Pagina: 1