Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Game PC
Er is wel eens het een en ander langsgekomen (ook bij luchtkoeling) dat een net geplaatste koeler met koelpasta weleens een beetje slecht koelde doordat de pasta nog niet optimaal verspreid was.
Was alleen dat na een paar uur de temperaturen dan toch echt wel wat gingen dalen. heeft waarschijnlijk te maken met de verdeling.
Daarnaast kan het zijn dat je processor nu is ingebrand, dat scheelt ook weer een paar graden.
(Toevallig een BIOS upgrade gedraaid?)
nopz en de pasta zat er dus toen hij zo in temp daalde toen ik er een fan bij zette al zon 2 a 3 weeken op dus ik denk wel dat hij ingebrand isOp zondag 30 juni 2002 11:16 schreef TheGhostInc het volgende:
Kwam toevallig over het topic.
Er is wel eens het een en ander langsgekomen (ook bij luchtkoeling) dat een net geplaatste koeler met koelpasta weleens een beetje slecht koelde doordat de pasta nog niet optimaal verspreid was.
Was alleen dat na een paar uur de temperaturen dan toch echt wel wat gingen dalen. heeft waarschijnlijk te maken met de verdeling.
Daarnaast kan het zijn dat je processor nu is ingebrand, dat scheelt ook weer een paar graden.
(Toevallig een BIOS upgrade gedraaid?)
Game PC
Verwijderd
meet alles wat je kan meten en kom ff terug met je bevindingen
ik denk het probleem te hebben gevonden ik denk dat asus borden denken als er geen fan op de proc zit dat de proc niet bestaat en dat hij heel leuk naar de volgende temp sensor gaat en dat is die van me chipsetOp maandag 01 juli 2002 12:34 schreef Hiro Shima het volgende:
frut er een externe probe tussen zodat je ff een temp kan meten waarvan je zeker weet dat ie klopt, heb je er al die tijd een spacer tussen gehad? probeer het zonder spacer, meet de temp van je water...
meet alles wat je kan meten en kom ff terug met je bevindingen
en ik heb al 40 keer vertelt me water wordt niet warm me blok ook niet echt en me proc kan je niet echt makkelijk meten met een externe meter wel ? heb nog nooit zon platte gezien
en een spacer die zit er al maanden niet meer onder
Game PC
Game PC
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten
... Life is what happens when you are busy planning other things...
Verwijderd
Neej, die grap is nog niet voorbij gekomen in dit topic... *sight*Op maandag 01 juli 2002 14:23 schreef Rinusch het volgende:
---->[wc] help mijn wc wordt heet
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten
Verwijderd
Kan je dat niet heel simpel testen door fftjes een fannetje aan de cpufan aansluiting te ketsen?Op maandag 01 juli 2002 13:57 schreef Shunt het volgende:
[..]
ik denk het probleem te hebben gevonden ik denk dat asus borden denken als er geen fan op de proc zit dat de proc niet bestaat en dat hij heel leuk naar de volgende temp sensor gaat en dat is die van me chipset
Ik volg al 3 maanden?? je topic, valt namelijk op na elke schop.
1) Asus boarden hebben standaard een hogere temp read-out dan andere merken. (ongeveer tussen de +7<->+11 c)
2) Test je systeem is met een "normale" cooler, en kijk hoeveel graden dit wordt.
3) Zelf geef je al tijden aan dat alles koud blijft (met of zonder spacer), Dan werkt je WC iig.
4) je proc blijft rond de 50<->60 c?. Mmisschien is het zo dat dit de haalbare temperatuur is voor je wc rig?
5) Is je proc/mobo overclocked? Zo ja, dan is het logisch dat deze ook warmer wordt.
6) Echter, is het dan weer vreemd dat je water zo koel blijft.
7) Ik zou toch maar is proberen een normale cooler erop te zetten i.p.v. je wc rig. En dan is kijken wat de temps zijn.
Op een gegeven moment is de bodem van de put bereikt...
9) Het enige wat nog zou kunnen helpen, is een wc gebruiker in de buurt van jouw woonplaats, die eventueel naar je set kan kijken of wil doorlopen met je.
succes
"It's better to burn out, than fade away"
kijk ik ben er nu al lang achter dat ik aan de limit van me wc zit maar het vreemde BLIJFT dat als ik een COOLER op me chipset zet dat de temp van me CPU naar beneden gaatOp maandag 01 juli 2002 15:58 schreef obiwanos het volgende:
Hmm...
Ik volg al 3 maanden?? je topic, valt namelijk op na elke schop.
1) Asus boarden hebben standaard een hogere temp read-out dan andere merken. (ongeveer tussen de +7<->+11 c)
2) Test je systeem is met een "normale" cooler, en kijk hoeveel graden dit wordt.
3) Zelf geef je al tijden aan dat alles koud blijft (met of zonder spacer), Dan werkt je WC iig.
4) je proc blijft rond de 50<->60 c?. Mmisschien is het zo dat dit de haalbare temperatuur is voor je wc rig?
5) Is je proc/mobo overclocked? Zo ja, dan is het logisch dat deze ook warmer wordt.
6) Echter, is het dan weer vreemd dat je water zo koel blijft.(dus lijkt er toch op (zoals vele voor mij gezegd hebben) alsof je wc block niet goed op de processor core zit.
7) Ik zou toch maar is proberen een normale cooler erop te zetten i.p.v. je wc rig. En dan is kijken wat de temps zijn.
Ik denk dat wij verder weinig aan oplossingen kunnen bijdragen aan jouw probleem, want we hebben ondertussen al alles geprobeerd/bedacht om je te helpen met jouw probleem.
Op een gegeven moment is de bodem van de put bereikt...
9) Het enige wat nog zou kunnen helpen, is een wc gebruiker in de buurt van jouw woonplaats, die eventueel naar je set kan kijken of wil doorlopen met je.
succes
Game PC
jah dat weet ik MAAR HET MOET GEEN INVLOED HEBBEN OP DE CPU TEMPSOp zaterdag 06 juli 2002 16:54 schreef roedie het volgende:
goede chipset koeling kan overigens alleen maar goed doen. Aan overklokbaarheid en stabiliteit.
Game PC