[Flash] Max. grootte van 'n flash movie

Pagina: 1
Acties:

• TheDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 20:06
Wat is de maximale grootte die je flashmovie mag hebben?

Tuurlijk, ligt aan je publiek, doelgroep, soort website, enz. enz., maar ik bedoel dus gewoon wat gemiddeld acceptabel is in kb's...

In de search wel wat gevonden maar dan gaat 't meer over dat je zware intro's achterwege moet laten en dat een 'skip intro'-button vereiste is enz... Ik heb 't echter gewoon over de flash-site zelf, zonder intro, en dan hoeveel max. in kb's, bij een gemiddeld publiek.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ligt ook aan de manier van laden. Maar ik vind rond de 30KB max, dan moet de navigatie en eerste pagina staan. Is ook erg persoonlijk

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Mij maakt het eigenlijk niet uit hoe groot is iets, als er binnen een korte tijd maar iets te zien valt, als jij een pagina van een paar KB's laad en je begint dan met het preloaden van 2MB, zullen weinig mensen daar veel problemen mee hebben denk ik (tenzij die 2MB belangrijke informatie bevat)

Verwijderd

de grootte maakt op zich weinig uit, zolang je alles maar opbouwt en structureel werkt. Je begint met een pagina die snel laadt (index oid) en wanneer een gebruiker op een onderwerp klikt ga je dat gedeelte preloaden. dan kan je je pagina zo groot maken als je zelf wilt.
Zolang je niet te grote dingen preload en onaangenaam lange wachttijden nodig heb zit het wel goed.

Verwijderd

Mij zou t ook weinig uit maken zolang de opbouw maar goed is. Dus niet een hele website laten laden als ie 1 MB is.

Verder vind ik dat de afzonderlijke onderdelen ook niet al te groot moeten zijn. Dus niet de grootte die sommige spelletjes hebben die m'n zusje op de site van disney speelt. Die zullen voor m'n kabelmodem geen probleem zijn maar wel voor de doorsnee modem denk ik.

Verwijderd

Hmmm, je hebt natuurlijk altijd rekening te houden met de mensen die nog steeds een (tel.) modem hebben, maar een beetje site krijg je niet in 30 kb gepropt :D

Mijn site zelf is nu rond de 900 kb, maar dat komt ook omdat er best grote plaatjes in zitten.

Als je voornamelijk tekst in een flash zet dan zal ie niet zo groot worden...Maar dan heb je ook geen site.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 11:29 schreef slindenau het volgende:
Hmmm, je hebt natuurlijk altijd rekening te houden met de mensen die nog steeds een (tel.) modem hebben, maar een beetje site krijg je niet in 30 kb gepropt :D

Mijn site zelf is nu rond de 900 kb, maar dat komt ook omdat er best grote plaatjes in zitten.

Als je voornamelijk tekst in een flash zet dan zal ie niet zo groot worden...Maar dan heb je ook geen site.
Tjah 900 kb is wel errug groot, enigste keren dat ik wacht tot zoveel is geladen is als ik intro's wil bekijken van Ultrashock en zelfs dat doe ik 1 keer en dan niet weer.

Overigens zeg je dat een site zonder plaatjes niets is, maar zijn die plaatjes van dusdanig belang dat je ze perse gelijk moet laden. Als het draait om een achtergrond zoiezo niet, en heb je plaatjes bij een tekst kun je ook net zo goed die tekst al wel laten zien en op het plaatjes 'preloading image'. De tijd gaat sneller als je iets te doen hebt dus je moet gewoon zorgen dat je voordat je het hoofdmenu kunt gebruiken / een deel van de content te zien krijgt niet meer hebt geladen dan 30 kb, incl. pixelfonts / button fx enzow.

Verder, mocht je dan toch echt alles in 1 keer willen preloaden waarbij het, in mijn ogen, een file mag worden van max. 250 kb. voor een website, zorg dan in ieder geval dat de gebruiker kan zien waar je bent doormiddel van een percentage, of laadbalk etc. Niets is zo frustrerend als naar een lettereffect te kijken met 'Loading' 'Loading' 'Loading', terwijl je niet ziet waar je bent. bij mij is de site dan, hoe mooi hij ook zou zijn, na 10 sec. weg.
Pagina: 1