Toon posts:

Site: albumaanraders op basis van eigen collectie

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met een nieuwe site bezig. Het idee is als volgt: de gebruikers van de site voeren hun collectie in en op basis van hun collectie en die van alle anderen kan het systeem een album aandragen die de betreffende gebruiker zo waarschijnlijk mogelijk goed zal vinden.

De invoer van de albums wordt gedaan volgens al gedefinieerde omschrijvingen. Er hoeft dus per album bijvoorbeeld alleen een zoekwoord voor de artiest en een zoekwoord voor het album worden ingevoerd. Het systeem zoekt het album op, en vraagt naar een categorie waar je hem wilt indelen.

Voor de mensen die hun albums digitaal hebben of die hun albumlijst digitaal hebben is er ook een mogelijkheid om de invoer grotendeels te automatiseren (zie de site).

Op dit moment is de site nog niet zover dat het al albums kan aandragen; ik heb namelijk een redelijke database nodig om mee te experimenteren en deze geavanceerde zoekacties op te kunnen stellen. Het hele invoergedeelte is dus al wel helemaal af (compleet met inlog e.d.).

Mijn vraag aan jullie is of jullie je collectie in zijn geheel of deels in zouden willen voeren. Het gaat dus om de albums die je goed vindt. Deze bepalen immers je smaak. Als genoeg mensen dit doen, kan ik direct aan de slag met het aanraad-gedeelte, en kunnen jullie binnenkort albums aangeraden krijgen, waar jullie misschien nog nooit van gehoord hebben, maar die jullie wel goed zullen vinden; een nobel streven, lijkt me zo!

Mochten jullie een bug tegenkomen, dan hoor ik het graag. Alle vragen, opmerkingen en ideëen zijn natuurlijk ook welkom.

De (voorlopige) url: http://www.subject.nl/musicmatch/

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ga zo invoeren.... wel leuk id :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou zo zeggen, zet die link in je sig, dit is namelijk gewoon spam en dat mag niet, in je sig daarentegen mag het wel.

Verder heeft het bijzonder weinig met AV hardware te maken lijkt me? :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.