Er zijn hier mensen die deze brander ook hebben, heb ik gezien. Welke cd's gebruiken jullie? Mijn Plex wil niet boven de 24x branden. Ik heb de volgende cd's geprobeerd, onder CloneCD. (Ik had een image gemaakt, dat ik dan met Simulatie heb gebrand.) Alle cd's waren 80min, instelling was steeds 40x.
Merk, Certificatie, brandsnelheid
Philips Silver Premium, 8, 16
mMore, 16, 24
mMore, 24, 24
TDK Ultra Reflex, 24, 24
Verbatim DataLife, 24, 24
Platinum, 40, 24
Dat ik met de 16x en 24x geen 40 kan halen, kan ik begrijpen. Maar dat ik denk dat de 24x wel op 32x zouden moeten kunnen. De 40x Platinums gaan ook niet boven de 24x.
Niet dat dit zo'n groot probleem is... het snelheidsverschil is minimaal. Maar ik was er nieuwsgierig naar. PoweREC II (SmartBurn) zorgt ervoor dat de brander zelf kiest voor de optimale snelheid (die dan wel onder de ingestelde snelheid moet liggen.) Ik hoop dat deze kieskeurigheid kan worden opgelost met een firmware, net zoals TEAC bij hun 40x brander heeft gedaan. Ik wil 40x halen met toch ZEKER cd's die ervoor zijn gecertificeerd.
Merk, Certificatie, brandsnelheid
Philips Silver Premium, 8, 16
mMore, 16, 24
mMore, 24, 24
TDK Ultra Reflex, 24, 24
Verbatim DataLife, 24, 24
Platinum, 40, 24
Dat ik met de 16x en 24x geen 40 kan halen, kan ik begrijpen. Maar dat ik denk dat de 24x wel op 32x zouden moeten kunnen. De 40x Platinums gaan ook niet boven de 24x.
Niet dat dit zo'n groot probleem is... het snelheidsverschil is minimaal. Maar ik was er nieuwsgierig naar. PoweREC II (SmartBurn) zorgt ervoor dat de brander zelf kiest voor de optimale snelheid (die dan wel onder de ingestelde snelheid moet liggen.) Ik hoop dat deze kieskeurigheid kan worden opgelost met een firmware, net zoals TEAC bij hun 40x brander heeft gedaan. Ik wil 40x halen met toch ZEKER cd's die ervoor zijn gecertificeerd.