Toon posts:

Hoe kan ik mijn draadloos netwerk verbeteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een draadloos netwerk via een buffalo airstation 11 mbps.
Het bereik vind ik erg tegen vallen.
Ik zal het even uitleggen, ik gebruik het thuis en we hebben 2 etages.
Op de tweede etage staat het acces-point , en op die etage heb ik wel goed bereik. niet veel muren .
op de eerste word het wat slechter maar ik kan nog wel internetten of een verbinding maken.
en helemaal beneden is er geen bereik, ook niet in de tuin.

Wat kan ik het beste doen. prijs maakt niet zoveel uit ben toch al wat geld kwijt onderhand voor dit netwerk.

En klopt dat er op die pcmcia een antenne aansluiting zit lijkt er wel op.

alvast bedankt !

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:50
Bestaan er niet krachtiger antennes?
Ik denk dat dat wel help (of gewoon een zender met meer uitzendpower gebruiken).

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34
Een betere antenne zal zeker heel veel helpen.
Let ook op de plek van je accesspoint. Liefst zo centraal moglijk, dus een verdieping lager ofzo.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Braaikamer - Smoke&BBQ

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op woensdag 15 mei 2002 21:12 schreef Koffie het volgende:
http://www.tweakers.net/etc.dsp?Action=Frontpage&ID=353 :+
Wat toepasselijk voor iemand met een buffalo thingy |:(, is ie echt mee geholpen...

(sorry kont nie late)

Sja, ben bang dat daar verder weinig aan te doen valt... probeer es wat met antennes te doen, heb weinig hoop eigelijk ;(

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Op woensdag 15 mei 2002 20:19 schreef FatalError het volgende:
Een betere antenne zal zeker heel veel helpen.
Let ook op de plek van je accesspoint. Liefst zo centraal moglijk, dus een verdieping lager ofzo.
Dit lijkt me de beste oplossing.
Of je hangt aan je accesspoint een betere antenne, ik gok namelijk dat je huidige setup die niet heeft.
Of wel ?
De makers bieden er bijvoorbeeld hier een aan.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• FatalError
Mag ik vragen waar je jouw Buffalo setje gekocht hebt? Ik heb er heel erg goede dingen over gelezen namelijk.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de adviezen , ik zet dat accespoint wel een verdieping lager en ga op zoek naar antennes.
bij www.buffalotech.com staat wat er op de markt is.

En dit setje is van mijn vader die had een jaar geleden geruild met iets. er zit een accespoint bij, twee pcmcia ontvangers en een pci insteekkaart voor pc.
lekker makkelijk netwerk zonder kabels . (als je bereik hebt tenminste )

Bedankt !

bij elkaar ongeveer € 1000 euro. erg duur.
www.perfect-systems.nl

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben ook de gelukkige bezitter van een buffalo airstation, ik heb echter uitstekend bereik, door het hele huis.

De postitie in het huis is ronduitslecht te noemen (heleaal beneden in een hoek van de kamer)

Maar ik denk dat de airstations minder bereik naar onder hebben ofzo iets (= een wilde gok) ik heb namelijk tot op zolder (in de andere hoek zelfs) uitstekende 11mbit verbinding, met twee erg dikke, gewapende, betonnen plafonds er tussen en nog enkele muren.

Dus ik raad aan om het ding eens beneden neer te zetten en dan te kijken of jij op zolder nog verbinding krijgt (ook om mijn theorie eens te testen :) )

Mocht je het intressant vinden wil ik ook wel eens proberen om mijn airstation hier op zolder te zetten en te kijken of er beneden dan nog bereik is, maar dan moet je maar ff mailen.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, dat zou zeker goed kunnen. ik zat er ook al aan te denken maar nu probeer ik het en morgen uit school gaat dat ding gelijk naar beneden.
het is wel super makelijk. ik ben nu een beetje aan het experimenteren. en kan ik straks dan ook mijn adsl delen door een router en de airstation?, heb nog een pcmcia card en een pci controller voor pcmcia.

bedankt voor je tip !

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:11

Wallie

Herr

Misschien een dom idee hoor, maare, hang je antenne eens op z'n kop....

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• FatalError
Le Mol, mag ik ook aan jou vragen waar jij je Buffalo setje gekocht hebt?

Verwijderd

Geen bereik buiten?
Nahh hoef je in ieder geval geen zorge te maken voor hackers :+

• the_doc
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08-2022
Volgens deze site zijn het gewoon orinoco connectors die er op de kaartjes zitten
http://practicallynetworked.com/review.asp?pid=353&p=3
Als je er dan een goede antenne aan hangt ( B.V. een simpel quad antennetje) heb je zeker zeter betere ontvangst.
Op deze pagina staat een bonte verzameling
http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/RadioAntenne
En we maken ze inmiddels ook zelf kijk maar eens op deze pagina.
http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/HardwareVerkoop
En als je ze dan in een schotel hangt heb je helemaal veel gain
http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/NodeJasper

Verwijderd

Topicstarter
wat een klote ding zeg, echt slecht.:(

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 09:40 schreef FatalError het volgende:
Le Mol, mag ik ook aan jou vragen waar jij je Buffalo setje gekocht hebt?
Dat mag, maar ik heb hem via een groothandel (b2b) laten bestellen, dus ik weet het zelf ook niet precies :)

Ik moet trouwens wel zeggen dat XP de verbinding hier op zolder niet echt super vind (2 van de 5 streepjes), maar het werkt wel.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Pagina: 1