HP Laserjet 5N

Pagina: 1
Acties:

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
Ik heb thuis een Hp Laserjet 5N staan. Deze printer heeft er sinds kort een extra functie bij gekregen: de zogenaamde kreukfunctie. Soms als ik iets print, blijft of het papier hangen, of komt hij er niet eens uit. Dan moet je de klep aan de achterkant openen en vindt je dat het papier keurig in een harmonica is opgevouwen.

Weet iemand hier raad mee?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
alle rollen schoonmaken met een doek die je een beetje vochtig maakt met warm/lauw water :)

gewoon goed schoonmaken zou het moeten verhelpen :)

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hier een 4L staan (superprinter!) maar die maakt kleine puntjes op het papier :( Waar ligt dat aan? :?

T.net gallery | V&A ads

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op woensdag 15 mei 2002 19:24 schreef Juniorrules het volgende:
Ik heb hier een 4L staan (superprinter!) maar die maakt kleine puntjes op het papier :( Waar ligt dat aan? :?
damn dat heb ik ook met een laserjet 5000N

ga er binnenkort maar eens een andere toner instoppen kijken of dat helpt :(

A wise man's life is based around fuck you

• Zegato
  • Niet online
Staan ze bij jou ook zo op het papier? :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
    .

.

. 

.

. 

.

:?

T.net gallery | V&A ads

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

DarkSide

theres no place like ::1

Op woensdag 15 mei 2002 19:18 schreef alexandervisser het volgende:
Ik heb thuis een Hp Laserjet 5N staan. Deze printer heeft er sinds kort een extra functie bij gekregen: de zogenaamde kreukfunctie. Soms als ik iets print, blijft of het papier hangen, of komt hij er niet eens uit. Dan moet je de klep aan de achterkant openen en vindt je dat het papier keurig in een harmonica is opgevouwen.

Weet iemand hier raad mee?
De bovenste transport roll is aan het verslijten.
Als je deze voelt zal deze ok glad aanvoelen.
Daarom heeft deze geen grip op het papier waardoor deze niet door kan transporteren. De onderste rol heeft nog wel gip op het papier en blijft deze dus wel door transporteren.
Oplossing Probeer idd ff schoon te maken.
Beter is een rubberregenerator te gebruiken om het rubbere oppervlakte weer ruw te maken. Vast wel te verkijgen mij praxis oid.

suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DarkSide

DarkSide

Op woensdag 15 mei 2002 19:24 schreef Juniorrules het volgende:
Puntjes kan komen omdat de Fuser aan het slijten is.
Deze zal dan niet meer egaal zijn maar wat donkere plekken vertonen. Omdat deze untit er voorzorgt dat de toner op het papier gezet wordt. Kan het zijn dat door slijtage hij ondanks dat hij niets oppapier moet zetten dat toch doet.
Officieel mag je niet aan de rollen komen.
Maar het kan soms helpen als het niet te erg versleten is. met een stoffen doekje voorzichtig de rollen schoon te maken. Wees hier wel voorzichtig mee.
Of de toner zorgt voor de vlekken(dit is makkelijker te controlleren)
Verder kan het ook zijn dat de transferroller aan vervanging toe is. Al komt dit niet zo snel voor.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Zegato
  • Niet online
De "Fuser" ? :?

Ben nogal een printer-hardware-n00b *D (wat een mooi woord ;) :9~ )

T.net gallery | V&A ads

• DarkSide

DarkSide

De unit die achteraan in de printerzit.
Als je de achterklep opent zal je hem moeten zien.
Met een waarschuwing dat deze unit heet is.
Ze kan hem met 2 schoeven loshalen. En dan kan je de klep naar beneden halen om de Fuserrollen te zien.
Deze zijn meestal oranje van kleur. En horen egaal van kleur te zijn. Misschien dat hij al aan de zijkanten een beetje aan het slijten is, daar zie dan al zwarte plekken.
Deze mogen niet voorkomen op het printgedeelte van het papier.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Waar zouden die transportrollen moeten zitten? Ik zie alleen maar een soort elipps vormig wiel, maar dat is er maar 1.

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• DarkSide

DarkSide

Op woensdag 15 mei 2002 19:57 schreef alexandervisser het volgende:
Waar zouden die transportrollen moeten zitten? Ik zie alleen maar een soort elipps vormig wiel, maar dat is er maar 1.
Dat is je pickup rol.
De transportrollen zie je als je de achterklep opent.
Dan zie je 1 rol zitten. De lower transportrol.
Waar het papier uitkomt in de printer daar kan je de upper transportrol vinden. Deze is dus hoogstwaarschijnlijk glad.
Als je de frontkap opent (de kap die je opent als je de toner vervangt) Vindt je daar een schoef. Als je deze losschoeft. Samen met 3 die je achter opde printer vindt (2 zitten achter de achterklep) en de laatste vindt je aan de zijkant. Dan kan je de kap eraf halen om bij de transportunit te komen. Hier haal je het zwarte stukje begelijdingsplatic los. En dan zie je de rol die opgeruwd dient te worden.
Als je de achterklep opent en je kijkt naar de transport unit. Zie je twee lipjes. Als je deze indrukt kan je de transportunit, met een beetje wrikken, los halen (wertk iets makkelijker als de Fuser reeds verwijderd is).
Door nu aan de zijkant het 'e-klemmetje' VOORZICHTIG los te halen. Kan de rol verwijderd worden zodat je deze grondig kan reinigen/opruwen. (Is niet echt nodig je kan hem er ook oplaten, maar als hij vervangen dient te worden dan kan je hem zo verwijderen).

Suc 6

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op woensdag 15 mei 2002 19:39 schreef Juniorrules het volgende:
De "Fuser" ? :?

Ben nogal een printer-hardware-n00b *D (wat een mooi woord ;) :9~ )
die is al een keertje vervangen,

A wise man's life is based around fuck you

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Ik heb alle rollen schoongemaakt. Het lijkt alsof de rollen hem wel goed pakken, want hij komt voor een klein deel uit üitgang". Ik weet dus niet wat er mis mee is. Iemand nog suggestie?

• Zegato
  • Niet online
Nog iets meer opruwen? :?

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Hier even wat duidelijkheid over allebei de problemen. Dat harmonica papier kan inderdaad veroorzaakt worden door die transport rollen van de "exit unit". Het kan echter ook zo zijn dat de fuser defect is. De fuser dat is dat onderdeel wat dus heet kan worden, vanwaaruit het papier omhoog gaat.
Als de tandwielen bijv niet meer goed zijn krijg je ook dit soort problemen.

Probleem van de puntjes op het papier. als de puntjes elke keer op dezelfde afstand van elkaar staan zijn er maar 2 dingen mogelijk. of de toner of de fuser vervangen.
het goedkoopste is de toner, deze er eerst even uithalen, en heel goed de rol die onder dat zwarte klepje zit bekijken. als hier een beschadiging op zit dan zal er dus elke keer daar een puntje komen.

ALs dit niet het geval is dan, de fuser eruit halen, kan door de klep achter open te maken en 2 schroefjes los te draaien. ook hierbij dat bewegende plaatje naar achter houden en aan het tandwiel draaien. zie je hier beschadigingen op de rol dan moet die vervangen worden.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Het papier loop nu wel goed door, maar ik zie nu puntjes op het papier. Dit waren er altijd al niet. Ga er even een nieuwe toner in proppen, en dan kijken of het probleem is opgelost.

Verwijderd

En, is het probleem opgelost???

Verwijderd

Kheb hier een HP 930c en het probleem waar ik mee zit is het volgende:

Tijdens het printen pakt ie vaak 2 vellen of meer papier tegelijkertijd, waardoor de printer dan vastloopt. Iemand enig idee wat ik eraan zou kunnen doen?

Ik wil mijn 930-tje tot zijn laatste adem gebruiken....:)

~help~

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 10:13
Moet je ff de rollen met alcohol schoon maken...

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Pagina: 1