Toon posts:

Ad-aware, wat wel en wat niet verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi people,

Ik heb vandaag ad-aware gebruikt om mijn computer te scannen op spyware e.d. Zijn alle bestanden die ad-aware vindt, veilig om te verwijderen? Er zaten een aantal cydoor bestanden bij (klinkt verdacht, misschien trojan virus variant?!)Moet ik dat soort dingen verwijderen of niet? En als je ergens back-up bestanden (via ad-aware)van moet maken, hoe zet je die bestanden dan terug als dat nodig is?

ALvast bedankt, mzzl.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 19:00 schreef e-rush het volgende:
Hi people,
Hoi :)
Zijn alle bestanden die ad-aware vindt, veilig om te verwijderen?
De meeste bestanden kan je zo verwijderen, alleen het bestand cd_clint.dll mag je niet verwijderen. Dit bestand is nodig voor het correct laten werken van KaZaA.
Er zaten een aantal cydoor bestanden bij (klinkt verdacht, misschien trojan virus variant?!)
Geen trojan, maar die kan je wel verwijderen. Behoort bij KaZaA.
Moet ik dat soort dingen verwijderen of niet? En als je ergens back-up bestanden (via ad-aware)van moet maken, hoe zet je die bestanden dan terug als dat nodig is?
Mag je gewoon verwijderen, de back_up kan je later gewoon terug zetten. in ad-aware zit de optie om een back-up terug te zetten. Let wel op dat je zelf aangeeft dat ad-aware een back-up moet maken.

Voor meer info zie de help van ad-aware. :)
ALvast bedankt, mzzl.
np :P

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 11:52
Ik verwijder meestal alles. Dat je cd_nogwat niet mag verwijderen is nieuw voor me. Maar het schijnt ook dat Ad-Aware DAP als spyware ziet, terwijl het dat niet is... DAP is Ad-ware wat wil zeggen dat de inkomsten uit reclame komen en niet uit de spyware...
Ik zou dus de DAP bestanden (en dat cd_nogwat) niet verwijderen, de rest kan je met een gerust hart wegmikken, doe ik ook altijd...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op woensdag 15 mei 2002 19:11 schreef DrJamez het volgende:
Ik verwijder meestal alles. Dat je cd_nogwat niet mag verwijderen is nieuw voor me. Maar het schijnt ook dat Ad-Aware DAP als spyware ziet, terwijl het dat niet is... DAP is Ad-ware wat wil zeggen dat de inkomsten uit reclame komen en niet uit de spyware...
Ik zou dus de DAP bestanden (en dat cd_nogwat) niet verwijderen, de rest kan je met een gerust hart wegmikken, doe ik ook altijd...
DAP is toch wel spyware (kan zijn dat ik het fout heb), alleen als je dat weghaalt wat bij DAP hoort dan werkt het niet meer :)

Human Bobby

Verwijderd

Cydoor is zo'n programma dat allemaal info van jezelf doorstuurd. Je kunt m met een fake dll vervangen, die kun je zo met Google vinden.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik verwijder meestal alles. Dat je cd_nogwat niet mag verwijderen is nieuw voor me.
* BreadFan had hem eergisteren nog verwijderd :o :X

Toen wou Kazaa niet meer, maar ff beetje googlen, en toen had ik hem weer :)

//edit
Wow, ff Ad-aware ge-update van 5.62 naar 5.81, meteen 16 nieuwe items :o

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 19:00 schreef e-rush het volgende:
Hi people,

[...]

ALvast bedankt, mzzl.
OKOK, omdat je er zo vriendelijk om vraagt....
Uit de FAQ van GoT die IEDEREEN gelezen moet hebben :z
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

Verwijderd

ik haat ook spyware en probeer er vanalles aan te doen maar kheb dus geen ervaring met ad-aware

trouwens, xie hier dat veel mensen KaZaA gebruiken terwijl ze weten dat daar spyware in zit, neem dan Kazaalite want daar zit geen spyware in en je kan wel op het Kazaa-netwerk komen (kgeloof dat het netwerk niet van kazaa is, maarja, iig dat netwerk waar kazaa ook op zit :9 )

verder zit ik vaak op de site spychecker.com om te kijken of het allemaal wel spyware-free is.

Je zou dit brichje kunnen zien als offtopic (wat het ook zeker is), maar het zijn zeker een paar handige tips voor mensen die spyware haten en daar horen jullie ook bij (jullie gebruiken ten slotte ad-aware).

Khoop dat ik jullie op deze manier toch geholpen. :Y)

• Fantomas
  • Niet online
De laatste versie van Adaware ziet DAP niet meer als Spyware

Verwijderd

KIJK UIT!!!!!!!!

Ik en anderen die ik ken hebben met Ad-Aware ook ff lukraak alle spyware verwijderd, waarna in sommige gevallen je heel Windows opnieuw kunt installeren!
In het beste geval gebeurt er niks of doen sommige programma's het niet meer, maar soms loopt de hele PC vast!

Die 3 Cydoor componenten die gevonden worden hebben te maken met KaZaA! Als je die wist doet KaZaA het niet meer.
Maar er bestaan tegenwoordig ook gekraakte KaZaA Light versies, die zijn Spywarevrij (zeggen ze), maar volgens mij brengen die ook nog steeds Cydoorzooi met zich mee.

Al die irritante Gator shit kun je gewoon wissen met Ad-Aware.

Als je na verwijderen nog last van popups etc. hebt download je gewoon een PopUpKillertje :-)

PS. via Ad-Aware kun je ook instellen om een backup te maken! Zeer aan te raden!

• internetinfo
  • Laatst online: 23:58
Op woensdag 15 mei 2002 20:06 schreef Bas25 het volgende:
Maar er bestaan tegenwoordig ook gekraakte KaZaA Light versies, die zijn Spywarevrij (zeggen ze), maar volgens mij brengen die ook nog steeds Cydoorzooi met zich mee.
alleen het bestandje, voert verder nix uit :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel beetje aangepast.. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 11:52
Op woensdag 15 mei 2002 20:02 schreef Fantomas het volgende:

[..]

De laatste versie van Adaware ziet DAP niet meer als Spyware
Je hebt gelijk, ik dacht dat het aan mij lag :P maar hij ziet het idd niet meer als spyware. Mooi

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Nadat ik een keer ad-aware had gedaait werkten sommige programma's niet meer goed.
En ik dacht toch ook nog dingen te zien die geen spyware zijn
Pagina: 1