Toon posts:

wireless: wat mag / wat kan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat mag,
Wat zijn in NL de PRECIESe regels over wireless, hoeveel verogen is er toegestaan, vrije frequenties, enz. en wat gaat er precies in de wet veranderen??

Wat kan,Wat is de afstand (line of sight) die kan worden behaald??
En wat voor aperatuur kan je het beste aanschaffen als je kijkt naar een straal van 1 km en een snelheid van min. 2 mbit/s ??

Nog even wat anders :P
Stel, je voor je bebt 3 AP's je begint met de eeste en zet op de maximale straal afstand een 2de AP. Dan weer op de maximale straal afstand van deze weer een AP(3de).Als ik met mijn laptop in de straal van de 3de AP zitten, behaal ik dan een snelheid van 1000kb/s
Er steeds van uitgaande dat ik in de maximale straal afstand van elk ofzonderlijk AP 1000kb/s heb.

uuuuumm meschien een beetje vaag maar hoop dat je er uit komt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die hier iets van af weet. :?

Verwijderd

Koop gewoon twee wireless lan kaartjes 802.11b (11mbit)
twee goede antennes op aansluiten en 2 KM (met vrij zicht) is makkelijk te halen. (zeker op 1 of 2 mb)
Heb zelf twee kaartjes van e-tech.
http://www.e-tech.nu en heb hier een externe antenne op aangesloten.
kijk eens op de volgende site:
http://www.frars.org.uk/cgi-bin/render.pl?pageid=999999
Als je niet zo heel erg handig ben kun je natuurlijk ook een access-point kopen met een antenne aansluiting en twee antennes kopen via internet.
Dit is alleen wel een erg duure oplossing.
PS. je kunt niet twee access-point met elkaar koppelen.
dus AP----PCMCIA kaart of PCMCIA ----PCMCIA.
Verder kan ik je aanraden eens te kijken op GOT een dan effe zoeken naar topics over wireless lan's is genoeg te vinden.
Suc6

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Op donderdag 16 mei 2002 17:20 schreef MeandmyDuron het volgende:
PS. je kunt niet twee access-point met elkaar koppelen.
Als je goede AP's koopt kunnen die brigen, en kan je meerder AP's met elkaar laten connecten.

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, zal eens kijken of ik het voor elkaar krijg. *D