[Kabel vraag] UDMA verleng kabels bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 20:50
Hi.
Ik heb een nieuwe harddisk die ik uiteraard op UDMA wil laten lopen. Dit gaat prima. Hij moet op de Master-kant van de kabel blijven zitten. Op de Slave zijde wil ik de kabel naar mijn Harddisk-bracket verlengen die ongeveer 30cm verderop zit als dat de kabel ooit kan zijn in mijn kast.
Mijn vraag is dus... :
Bestaat zo iets voor UDMA of standaard IDE-kabels?

Op de Slave zijde van de UDMA-kabel wil ik het verleng stuk er ingooien en dan via de zijkant van mijn case naboven brengen naar de harddisk bracket.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

kabels hebben geen master- of slave-zeide. master of slave moet je instellen aan de achterkant van je device (hd of cd-rom). dus het maakt niet uit welke stekker je gebruikt.

• VisionMaster
Op woensdag 15 mei 2002 18:20 schreef drekstuut het volgende:
kabels hebben geen master- of slave-zeide. master of slave moet je instellen aan de achterkant van je device (hd of cd-rom). dus het maakt niet uit welke stekker je gebruikt.
Verklaar mij dan eens waarom mijn harddisk van master ineens slave werd wanneer ik het naar mijn udma-slave connector plaatste zonder een jumper te veranderen op de harddisk |:(

Die kabels zijn niet 40 maar 80 aderig. Dubbel uitgevoerd. Als er nu dus een normale (non-udma) apparaat of kabel aan mik, dan is het geen udma meer, maar standaard ide aansluiting geworden.

Verwijderd

en daarbij kan je met een dubbele rij pennetjes de 2 kabels gewoon op elkaar prikken, en klaar is je verlengkabel.. zorg wel dat hij goed aangesloten en stevig vast zit

• VisionMaster
Op woensdag 15 mei 2002 18:29 schreef axkman het volgende:
en daarbij kan je met een dubbele rij pennetjes de 2 kabels gewoon op elkaar prikken, en klaar is je verlengkabel.. zorg wel dat hij goed aangesloten en stevig vast zit
Maar ... Hoe zou kan je dat dan zo direct er op prikken dan ? 2 Females krijg je toch niet zo makkelijk aan elkaar ? of wou je kleine pinnetjes in 1 van de twee doen ?

Zou nog wel een leuke mod kunnen zijn... allemaal kleine pinnetje uit een IDE-kabel trekken en in een UDMA kabel stoppen. Die pinnetje in de verlengkabel vastlijmen dan blijven ze nog wel zitten?

Maar zo'n constructie is toch niet los te koop?

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 18:28 schreef VisionMaster het volgende:

[..]

Verklaar mij dan eens waarom mijn harddisk van master ineens slave werd wanneer ik het naar mijn udma-slave connector plaatste zonder een jumper te veranderen op de harddisk |:(
Omdat de jumper waarschijnlijk ingesteld staat op cable select of omdat je bios het zo insteld :{

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op woensdag 15 mei 2002 18:50 schreef Lomu het volgende:

[..]

Omdat de jumper waarschijnlijk ingesteld staat op cable select of omdat je bios het zo insteld :{
Dus hebben de kabels zeker een master en slave plaats. De laatste connector (vanaf het mobo gezien) is voor de master. Bij standaard IDE geeft het niet echt problemen als je de aansluitingen omwisselt, bij UDMA66/100/133 al een stuk meer, ook als de jumpers niet op cable select staan.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 11:55

ThaHandy

Discovery Channel

Op woensdag 15 mei 2002 18:20 schreef drekstuut het volgende:
dat is niet altijd zo hoor
de blauwe connector op de die UDMA moet meestal op et moederbord ander werkt het op een 1 of ander manier niet (bij mij iig niet)
:?

Verwijderd

op me rounded Coolermaster moest de blauwe op de mamaplank
De zwarte op de Master
en de Grijze op de Slave

Terwijl ut op die normale Ata 100 kabeltjes blauw voor de mamaplank is
grijz voor de master en zwart voor de Slave :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Om ff een antwoord op je vraag te geven: die bestaan niet. Wel heb je extra lange kabels van 90cm ipv 60cm.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

tis 45/90 toch ?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 19:31 schreef Dannyke het volgende:
tis 45/90 toch ?
60 bestaat ook. Of het standaard 45 of 60 is weet ik niet. Is ook niet echt belangrijk

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• VisionMaster
Thanx voor de antwoorden.

Dacht even dat ik een UDMA denk-voud had gemaakt ;)

AnyWay ik ga even prutsen, misschien is er wel een verleng iets te maken en anders koop ik een langere kabel, dan ben ik van het geeikel af.

Verwijderd

btw een master moet je aan het uiteinde hangen en de slvve op de middelste pen ;)

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Maximale lengte van een IDE kabel is 457 mm en minimaal moet ie 254 mm zijn. Dit zijn de specificaties van de harddisk makers.

Langere kabels (bv 60 cm) werken wel, maar dat alleen door goede foutcorrectie van de harddisken. Nog langer dan dat is niet aan te raden voor UDMA 33 en hoger.

Zie hier voor meer info over IDE kabels.
http://www.dansdata.com/rcables.htm

Verwijderd

ach cdrom werkt toch niet lekkerder dan udma 33 :D

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 18:01 schreef VisionMaster het volgende:
Hi.
Ik heb een nieuwe harddisk die ik uiteraard op UDMA wil laten lopen. Dit gaat prima. Hij moet op de Master-kant van de kabel blijven zitten. Op de Slave zijde wil ik de kabel naar mijn Harddisk-bracket verlengen die ongeveer 30cm verderop zit als dat de kabel ooit kan zijn in mijn kast.
Mijn vraag is dus... :
Bestaat zo iets voor UDMA of standaard IDE-kabels?

Op de Slave zijde van de UDMA-kabel wil ik het verleng stuk er ingooien en dan via de zijkant van mijn case naboven brengen naar de harddisk bracket.
Kep zelf nog nooit gehoord van verleng kabels voor ide (zeg het me als ze er wel zijn), maar volgens mij zijn er wel met verschillende lengten
Pagina: 1