Toon posts:

Hoe van 1 schijf naar RAID zonder data-loss?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik gewoon de inhoud van mijn huidige partities tijdelijk naar een schijf van een kennis overpompen, dan de RAID-0-Array bouwen, formatteren, partitioneren en de data terugpompen?

Dan zou ik namelijk niet m'n OS en Apps helemaal opnieuw hoeven te installen :)

Dan kan ik daarna altijd nog herpartitioneren om de extra schijfruimte te gaan gebruiken.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:37

Rashann

Zoek de hond...

Je wilt dus je huidige data tijdelijk op een schijf zetten die niet in het RAID systeem komt? Dat moet lukken. Je moet volgens mij alleen niet de backup schijf in het RAID systeem hangen, want dat overleeft je data niet denk ik...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Gewoon met Ghost of driveImage een image bouwen, die ergens opslaan (op een hdd die niet aan de raid-controller komt te hangen/hangt, of op cd branden), dan raid-array bouwen, dan image terugzetten.

O ja, wel alvast raid driver laden voordat je de boel gaat overzetten...

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Zoiets vroeg ik me dus ook al af... Een image maken van een (bijna) volle 45GB schijf schiet ook niet echt op....

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 09:12
Op zaterdag 30 september 2000 16:50 schreef -BrZ- het volgende:
Zoiets vroeg ik me dus ook al af... Een image maken van een (bijna) volle 45GB schijf schiet ook niet echt op....
Sorry dat ik deze ouwe }:O uit de sloot haal ;)

Weet ik alles van, ik heb dat ook. Kheb van de week een nieuwe HDD gekocht (Maxtor 80 Gieg) om m'n 2 Maxtors van 40 Gieg op te kunnen backuppen voor ik die 2 van 40 in RAID-0 hang :)

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 19:50

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

Pagina: 1